Само преди дни Nissan беше принуден да затвори заводите си в Япония, след като се оказа, че хора без нужната квалификация са извършвали проверки на вече готовите автомобили. Сега и друга японска компания – Subaru, призна, че е правила същото в двата си завода в префектура Гумма.
Президентът на Subaru – Ясуюси Есинага, официално призна пред медиите за проблема. „Подобна практика продължава в нашата компания повече от 3 десетилетия. Ние ще понесем нашата отговрност и дълбоко се разкайваме. Първото, което ще направим, е да изтеглим 300 000 автомобила за проверка на качеството”.
Есинага обяви, че започва вътрешна проверка, като резултатите още през следващата седмица ще бъдат преданени за Министерството на държавните земи, инфраструктурата, транспорта и туризма на Япония.
Скандалът избухна, след като проверка на вестник Nikkey разкри как проверките за безопасност на готовите коли на Subaru са извършвани от сътрудници, които нямат сертификат за нужната квалификация. Проблемът засяга единствено автомобилите за японския пазар, тъй като тези за чужбина минават през различна процедура.
Проблемът се допълва и от факта, че водещите японски производители Toyota, Nissan, Subaru, Mazda, Mitsubishi и Honda са използва стомана на компанията Kobe Steel за своите автомобили. Проверка установи, че материалът не отговаря на нужните изисквания и това налага колите, направени от него, да бъдат проверени отново.
Снимка: Subaru