IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota се отказва от дизела в Европа

Компанията залага на промотиране на хибридните технологии

Toyota се отказва от дизела в Европа

Toyota може да се откаже от дизеловите двигатели на пазара в Европа, въпреки че години наред жителите на Стария континент демонстрираха, че предпочитат коли с точно такива мотори. Но след „Дизелгейт” и поредицата разследвания за това дали дизелите не отделят много повече вредни емисии от заявеното, тази технология започна да отстъпва пред еволюцията на бензиновите двигатели, хибридите и изцяло електрическите автомобили.

Toyota се отказва от дизела в Европа

Toyota вече направи важни стъпки в тази посока – в Европа Avensis и Auris се предлагат с дизелови мотори, идващи от BMW и това може да са последните дизелови модели на марката. Изпълнителният вицепрезидент на компанията Дидие Лерой заяви по време на автомобилния салон в Токио, че оттук нататък най-вероятно компанията няма да лансира нов модел с дизелов двигател.

„Моето лично мнение, това настина е само моето мнение е, че ние няма повече да лансираме дизелови модели – обясни Лерой през списание Auto Express. – Наскоро освежихме Yaris и този модел вече не може да се поръчва с дизелови мотори. За някои големи клиенти, които купуват много коли, правим изключения, но обикновеният купувач не може да отиде при дилъра и да си поръча дизелов Yaris. А на този модел се падат 25% от продажбите ни в Европа.”

В момента Toyota полага сериозни усилия, за да популяризира хибридните си технологии, като новият C-HR също не може да се поръчва с дизел.

Toyota се отказва от дизела в Европа

„Преди доста време решихме, че няма да предлагаме C-HR с дизелови двигатели – допълни Лерой. – По това време дилърите ни бяха против, но решението беше изцяло мое. Казаха ми, че им трябва дизелов вариант, за да продават добре на пазара. Обясних им, че трябва да следваме дългосрочната посока на развитие, а тя е ориентирана към все по-екологични автомобили.”

Все пак не трябва да очакваме, че Toyota веднага ще спре продажбата на дизеловите си модели, но най-вероятно това ще стане факт с фейслифта или смяната на всеки следващ модел на японската марка.

Тагове: toyota yaris c-hr
0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ui ( преди 6 години )
    Човекът добре го е казал- какво продават в Европа та да спрат дизела?! Хонда отдавна спряха Акорда в Германия заради никакви продажби... Освен заради продажбите, тук и изискванията са по-други отколкото в Азия или Индия или ИДИЛ....сещаш ли се. Няма смисъл да инвестират милиарди, най - добрите инженери за покриването на ЕС стандартите....
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ui ( преди 6 години )
    Алооо, оня с хибридите, питах те просто - ти мина ли на хибридна Тойота вече? Тънки специалисти от изостанали, както казваш, държави е смешно да дават оценки за каквото и да е в бъдещето, камо ли за хибридите. Споменах българския пазар, защото е изграден от *** на Европа, броят на продадените коли е смешен, (ти ще кажеш колко са хибридите) и досадно хора, които препускат с 15 годишни железни дизели или бегачки на газ да дават никому ненужното си мнение кое има и кое няма бъдеще....
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Затова всеи втори, тррто ВАГ е в сервиза ;)
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тойота се отказвала от дизелите,...!? Как? Те не са имали дизели, никога. Не успяха. Дизелите не им бяха силна страна, въпреки напъните Тъжното е, че и с бензините не постигнаха нищо. Така и не станаха фирма от класта на Мерцедес и БМВ. Продават третокласен талаш на азиатците. Тойота - историята на автомобилната посредственост.
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мале какъв дизайн на снимката. Ще ме е страх да пресека пред такова за да не ме ухапе по зад.ника. :D
  • #16
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Няма за какво да си кривим душата, Тойта изпуснаха дизеловата революция. Дизелите на Дайахацу бяха тежки, тегави и плашещо лакоми. Няма защо да си сваляме звезди, колко велика фирма са. Ами не са. Харесвам ги, но това е истината. И хибридите им са куци коне. Корейците изкараха първата си електричка и е по-добра. На всякъде я хвалят.
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    'апчетата ВАГи, 'апчетата!Бъррррзо!И ги пий редовно, че виж за пореден път какви глупости си изписал!
  • #14
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От колкото и кладенеца да вади вода въшливия жълтур, факт е, че Тойота се провалиха с гръм и трясък. Факт.
  • #13
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Японците продават талаш, в луксозния клас хич ги няма.то и кренвиршите по нова технология, с тоалетна хАртия, се продават яко а пастърмата по добрата стара технология я купуват само тия с кинтите, това значи ли че кремвиршите като по продаван продукт са по хубави??? Тия японците изпуснаха влака, вече 15г. немците правят хубави дизели а японците гледат тъжно, големия Лксос за цяла година продава колкото Мерцедес S-класа за месец, а това че тойота продала милион ауриси за 10 евра не е голяма работ
  • #12
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Въобще при тези никакви продажби в Европа, могат да си спрат всички моделиДори при хибридите, налагани от тях вече 20г, нямат модел в първите 15-20 най продавани модела