Вход   Регистрация

Не бива да залагаме само на електромобилите

Не бива да залагаме само на електромобилите
 

Линда Джаксън, главен изпълнителен директор на Citroen, в специално интервю за "КОЛЕЛА"

Eвропейското автомобилостроене винаги е било подчертано мъжки свят. Но в последните години по върховете му се подвизава и една жена, при това със забележителен резултат. Откакто бившият кадър на Rover Линда Джаксън бе избрана за главен изпълнителен директор на Citroen преди три години, компанията излезе на печалба и изпълни финансовите си цели с почти петилетка предсрочно. "КОЛЕЛА" разговаря с нея по време на автосалона във Франкфурт за бъдещите планове на Citroen, разумно ли е залитането към електромобилите и какво предизвикателство е да си британец начело на емблематична френска компания.



Госпожо Джаксън, след години на рекордни загуби групата PSA Peugeot-Citroen успя да направи забележителен обрат в резултатите си. Каква част от това се дължи на ограничаване на разходите? Какви са очакванията ви за тази и следващата година?
- Що се отнася до това как се справихме със ситуацията, става дума за множество различни фактори. Не е само орязването на разходите, макар че то очевидно играе съществена роля. Но също така ние станахме доста по-ефикасни в производството, пуснахме нови модели, подобрихме пазарния си подход.
Колкото до въпроса какво искаме в бъдеще, ще говоря само за Citroen. В първата половина на тази година имаме 5.6 на сто ръст в продажбите в Европа. Искаме тази тенденция да продължи и във второто полугодие - да имаме растеж и да увеличаваме пазарния си дял. Разбира се, тази амбиция е подкрепена и с нови модели. Тe ще ни помогнат да увеличаваме пазарния си дял. Като цяло искаме да повишим продажбите си с 30% до 2021 година. Виждате, че сме много амбициозни.

Електромобилите не са единственото решение
Citroen C3 Aircross, с който френската компания иска да се намеси на бързорастящия пазар за мини-SUV

Допреди десетина години Citroen бе основно европейска марка. Сега продавате един от всеки четири произведени автомобила в Китай. Къде според вас ще са следващите генератори на растеж?
- Абсолютно прав сте, точно четвърт от продажбите ни се случват в Китай, който е вторият ни най-голям пазар. В момента всъщност 35% от автомобилите ни се продават извън Европа. До 2021 искаме този процент да стане 45. Това се постига не само чрез нови модели, но и като ставаме по-интернационална марка. Автомобилът зад мен например ще се продава навсякъде по света, във всичките шест основни региона. Докато предшественикът му се предлагаше само в един. Така че ние ставаме по-интернационални. Освен това навлизаме на нови пазари - примерно миналата година чрез Saipa стъпихме отново в Иран. Не само ще продаваме, но и ще произвеждаме автомобили там. Това е друг начин да увеличим обемите си. Навлизаме също в Югоизточна Азия. Всички тези фактори ще се комбинират, за да увеличим продажбите си до 2021. Но няма да бъде един голям бум. Ще се случи стъпка по стъпка.

Доволна ли сте от развитието на пазарите ви в Източна Европа?
- Честно да ви кажа, като човек, който се занимава с продажби, аз никога не съм доволна. Но в Източна Европа нещата се развиват добре и очакваме това да продължи, просто защото вече имаме модели, адаптирани за всички пазари. Източна Европа е много важна за нас.

Електромобилите не са единственото решение

Citroen и Peugeot бяха първите марки, обявили истинския разход на автомобилите си в реални условия. Как се отрази това на продажбите и репутацията ви?
- Как се отрази на продажбите, е трудно да се каже. Ние имаме ръст, но каква част от него се дължи на това, не знаем. Онова, което със сигурност се увеличи, е прозрачността между нас и клиентите ни... Защото тези данни са напълно прозрачни, и се управляват от външна, независима от нас компания.

Днес всички са се насочили към електромобилите горе-долу по същия начин, по който преди 20 години всички се бяха насочили към дизела. Това рационално поведение ли е според вас? Смятате ли електромобилите за окончателното решение в борбата с промените в климата?
- Трябва да внимаваме да не започнем да смятаме електромобилите за единственото решение. Защото те зависят до голяма степен от клиента и от това как той използва автомобила си. Затова ние ще продължим да предлагаме разнообразни форми на задвижване. Ще имаме дизел, бензин, електричество и ново поколение плъг-ин хибриди. Новите ни електрически модели ще са готови още през 2020, практически след само две години. Но дали и инфраструктурата ще бъде готова - зарядни станции и така нататък - и дали ще е еднакво развита навсякъде из Европа... Това е големият въпрос.

Електромобилите не са единственото решение

Вашият подход към Citroen очевидно бе да го насочите към по-младежка публика. Днес на пазара се появява първото поколение, което е родено с интернет. Очаквате ли то да има различно отношение към автомобилите?

- Това е големият спор, който се води в момента: какво ще искате младите от своите автомобили. Едното е свързаността - да няма пауза в нея, докато излизаш от къщи и сядаш в колата. Затова в C3 въведохме свързана камера, от която можеш да качваш снимки направо в социалните мрежи.
Вторият важен въпрос е дали новото поколение ще иска да притежава автомобили, или само да има достъп до тях при нужда. Затова ние работим върху много различни решения. Едно от тях например е стартъп, наречен Еarn&Drive. Ако, да речем, трябва да пътувате някъде, той ви позволява да дадете колата си под наем, вместо да плащате за нея паркинг на летището. На практика при автомобили като C1, предпочитани от младите хора, тази схема позволява да имат автомобил безплатно - наемът може да покрива вноската за колата.

Електромобилите не са единственото решение

Един последен въпрос. Вие сте едва втората жена начело на голяма автомобилна компания, и също така един от едва шепата британци, оглавявали големи френски компании. Това помага ли ви в работата, или я затруднява?
- О, това е труден въпрос. Не мисля, че я прави по-сложна. Но и не забелязвам да я улеснява. Всъщност не мисля, че има особена разлика дали си британец, или французин - важно е дали можеш да вършиш работата. В интерес на истината често ни питат за това, защото наистина съм британка начело на една емблематична френска компания. Но не мисля, че това има значение - от каква националност си и дали си жена, или мъж. В края на деня единственото, което е важно, е как си си свършил работата.

Реклама  


Купи Citroen

Виж всички обяви

Коментари ( 4 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

тинтири, те даже масово и да четат не могат, а и не искат. Просто четенето за тях е действие, което не им носи нещо. Свикнали са да получават информацията не чрез четене. Искат да им е на тепсия поднесена, смелена и някой друг да я е анализирал, а те наготово без да си напънат закърнелите мозъчета. В училище не ги учат вече да четат, а им поднасят всичко под формата на мултимедия. Онея повтарят, като папагали и ако нещо им остане в главите пак е добре, но май нещо не се задържа там.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )

Младото поколение иди0ти спокойно може да ходи да се гръмне! Освен дрога и фейсбук позиране друго не очаквай от него вече 50% от младите европейчета са функционално неграмотни - познава буквите, може да чете, но какво означава написаното и на идея си няма - тия ли трябва да определят бъдещето?!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: КазаНова ( преди 10 месеца )

Русото с червената рокля и очилата е голям це-пе-няк.
Ако е дават с колата бих ги взел и двете...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 10 месеца )

Умна жена!
Говори много верни неща. Вижда ги в перспектива и не залита в крайности. Добър подход има, но за съжаление ръководи малко кофти компания. Не, че е толкова кофти, колкото самите французи ги правят нещата зле и от там не се получават желаните резултат. Хареса ми накрая какво каза:
,Не е важно дали си жена или мъж или дали си французин или англичанин! Важното е накрая на деня да си си свършил както трябва работата“
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising