IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа готов водороден камион

Той ще обслужва пристанищата Лос Анджелис и Лонг Бийч

Toyota показа готов водороден камион

Компанията Toyota разкри напълно готов влекач, който се задвижва от водородни клетки. Камионът е преминал близо 6450 км по време на тестове, като ще обслугва пристанищата Лос Анджелис и Лонг Бийч, обявиха от американското представителство на японския производител.

Toyota показа готов водородния си камион

Името на влекача е Project Portal, както задвижващият му агрегат генерира 670 к.с. и 1796 Нм въртящ момент. Тази мощност се постига с помощта на две водородни горивни клетки от автомобила Toyota Mirai, както и с батерия с капацитет 12 кВт/ч. Двата източника на енергия заедно осигуряват безпроблемно теглене на ремарке до 36,2 тона. Максималният пробег с едно зареждане достига 322 км.

Изпълнителният вицепрезидент на Toyota Motor North America - Боб Картър, заяви, че компанията е водеща в популяризирането на технологии за горивни клетки.

„От представянето на Mirai до създаването на тази задвижваща система за тежки машини, Toyota продължава да демонстрира гъвкавост и разрастване на системите с нулеви емисии“, категоричен бе Картър.

Проблемът в случая е, че на този етап липсва масово изградена инфраструктура за зареждане на горивни клетки. Компанията Toyota заедно с други автомобилни производители работят съвместно, с цел създаване на повече станции за зареждане.

Снимка:Toyota

0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Точно така, диаметъра на колелата също влиза в сметката!
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Не се карайте деца, не я разбирате физиката. 1000 нм правят 600 кс на 4272 оборота. Тя формулата е една, но мерните единици са различни. Освен това въртящия момент на задвижващите колела тегли камиона, не мощността на двигателя. Мощността е интегрална, т.е. имагинерна величина и показва колко работа извършва въртящия момент на ДВГ за единица време. Разбира се, ДВГ с голяма мощност и нисък въртящ момент може да достави по-голям въртящ момент на колелата но само когато е с по-къси предавки.
  • #32
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В САЩ има камиони с по няколко ремаркета дето дърпат.виждал съм камион Мак с 5 закачени цистерни да ги дърпа.Дали са били пълни незная.По принцип мисля че в САЩ камионите им е разрешено до 200 тона тегло да дърпат.Тези 36 тона дето някой се чудят и се маят са едно нищо.Да за Европа може да са много ама за САЩ не са нещо впечатляващо.
  • #31
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Оня дето ме пита колко тона съм бил тегли и с какво да каже каква връзка има това със статията и коментарите? Много ще ми е интересно да разбера къде те сърби, че ми задаваш подобни въпроси? Или може би нещо не вярваш какво ти говоря ли?Последният влекач, който карах беше МАН. Позволената товароносимост беше по 8 т. на ос или всичко сумарно 4 оси по 8 тона 32 т. максимална допустима маса. Лично аз повече от 20 т. не съм товаарил никога,защото не съм карал строителни материали.Те тежат най-много
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    36т?
  • #29
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Бавареца е жълтурчо под прикритие. Не се връзвайте, на жълтия.
  • #28
    7 rate up comment 3 rate down comment
    doc ( преди 6 години )
    Много от всезнайковците не могат да разбират,че това е МНОГО добре за нас,тъй като косвено ще намаляват цените на горивата и рашките няма да могат повече да издивателстват над нас със завишени цени!Колкото повече хибриди,ел. и водородни средства,токова по-добре за всички с ограничени природни ресурси!
  • #27
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    бавареца , мноо си оригинален но този път си оригинален с невежеството си , може спокойно да кандидатстваш за малоумно изказване
  • #26
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе младеж стига дрънка глупости как ще те разтоварват и в това време да те зареждат ти чуваш ли се какво говоришИ станциите за водород са скъпи затова и Тойота не се нагърбва да прави а ти искаш във всеки склад зарядна станция
  • #25
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не бъркайте пробега на кола на батерии с тази на водород. Ако на батерията и трябват няколко часа да се зареди, на водорода му трябват няколко минути. Т.е. докато го разтоварват, камиона вече е заредил и може да минава не 300, а 1300 км на ден напред-назад по пристанищата, където смятат да го карат.