IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Норвегия готви мощен шамар за Tesla

До 10 000 долара допълнителни данъци за собствениците на електромобила

Норвегия готви мощен шамар за Tesla

Норвегия от години вече е сочена за еталон, когато става дума за въвеждането на електромобилите в употреба. Но сега скандинавската държава подготвя данъчни промени, които ще ударят в най-голяма степен Tesla - компанията, която бе основният печеливш от щедрите правителствени субсидии за електрическо задвижване.

Норвегия готви мощен шамар за Tesla
Норвегия е най-важният пазар за Tesla извън САЩ

В момента Норвегия е световният лидер по брой електромобили спрямо размера на населението, с приблизително три пъти по-висок показател от втората по този показател Холандия. През септември смайващите 60% от продадените нови автомобили в страната са били електрически или плъг-ин хибриди.

Сега обаче правителството в Осло предлага да въведе нов данък, облагащ най-тежките електромобили на пътя, съобщава The Financial Times. Ако стане факт, той може да добави до 10 500 долара към цената на Tesla Model X, най-популярния електромобил в страната напоследък.

Аргументът на властите е, че по-мощните електромобили като Tesla са прекалено тежки и разрушават пътната настилка. Затова идеята е под обхвата на новия данък да попаднат модели с тегло над 2 тона.

Според анализатори властите имат още два неизречени мотива. Единият е да стимулират потреблението на по-ефективни електрически коли, защото машини като Tesla, макар и да не отделят вредни емисии при движението си, консумират несравнимо повече енергия от други модели. Втората причина е, че инвазията на електромобилите започва да се отразява плачевно на градския транспорт - собствениците им имат право да се движат в бус лентите и шофьорите на автобуси твърдят, че вече им е невъзможно да спазват разписанията си.

Норвегия готви мощен шамар за Tesla

Норвегия постигна завидния си напредък в областта на електрическото задвижване благодарение на два основни фактора - ниската спрямо жизнения стандарт цена на електричеството и щедрите държавни субсидии, които включват данъчни облекчения, безплатно паркиране и ползване на фериботи и мостове. Сумирани, тези остъпки могат да намалят цената на най-скъпите модели на Tesla с внушителните 450 000 крони (около 48 000 евро). Противници на сегашния вариант подчертават, че от щедростта на държавата се ползват предимно богати семейства от крайните квартали, за които Tesla e обикновено втори или дори трети автомобил.

"Това ще е данъчна бомба", твърди по повод новото предложение Кристина Бю, генерален секретар на Норвежката асоциация на електромобилите, пред The Financial Times. Според нея пазарът на електрически автомобили е още твърде крехък и подобна мярка би заложила на карта оцеляването му.
 

Тагове: tesla model x model s
0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Музикални *к*у*р*с*о*в*е, не както е излезнало.Администратора да погледне автоматичното цензуриране.
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Това е напълно достатъчно нарушение на личното пространство и отнемане на свободата върху ЛИЧНОТО частно имущество.Причините са ясни - накрая пак опира до пари и печалба. Мен обаче не ме интересува, че на тесла им се богатее.Достатъчно ми е това, което правят, за да знам какъв автомобил НЕ желая.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Не ме интересуват apple. Няма да се впускам в отделна сфера.Достатъчно е да знаеш, че:1. Данните от камери, микрофони, GPS се обработват от изкуствен интелект, и информацията се продава за да знаят какво да ти рекламират.Ако например редовно возиш приятели, с които си говорите за китари, ще знаят да ти рекламират китари, струни, музикални глоксове и т.н. Т.е. следят те.2. Ако направиш и един ремонт, който датчиците хванат, централата може дистанционно да ти блокира обожествената тесла.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Те пък ще си играят да те следят особено от апъл с стотици милиони устройства и ква файда имат те все пак и какво могат да ти направят като те следят абсолютно нищо пиши ми какво точно могат да тегли направят да се твърди че дават информация на случайни е малко нереалистично
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Аз говоря за подхода, начина на мислене и целите, а не за темпа или за мащаба на продукцията.Както с iPhone могат да те следят и записват много по-лесно от колкото с други марки, както там ти охраничават свободата като не можеш да модифицираш толкова свободно и безнаказно, както там плащаш за всяка дреболия, дори след торбата с пари която си хвърлил да го купиш...Така са подходите и начина на мислене и при тесла. Благодаря, предпочитам кола с по-занижени параметри пред тази теслА
  • #22
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Малката разлика между тесла и айфон е че тесла продава с марж сравним с този на Порше или Мерцедес тоест 20-30% докато айфон има марж 200-300% който друг няма така че не пишете глупости
  • #21
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Масата от народа мечтае да се сдобие с автономна и красива кола.Аз пък искам да се наслаждавам на удоволствието от шофирането. Не искам робота да управлява вместо мен, това не ми носи удоволствие. Ако исках да се возя, щях да си хвана градския транспорт.Както и не ми пречи ако колата е с по-груби извивки или шантав дизайн - стига да е с добра и надеждна конструкция и устройство на агрегатите и уредбите, без значение дали ДВГ или ел.двигател.
  • #20
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Metaxa, не държа да имам лъскава кола с геймърски пулт вътре.Аз съм техник и техниката и устройствата, които си купувам, не ги избирам по външен вид и рекламирани топ-екстри с които привличат овцете да им вземат парите, а по технически параметри и функционалност.Т.е. за мен не е достатъчно една кола да е просто мощна и бърза. Ако притежава само това няма да я взема.За мен най-важни са сигурност, надеждност и свобода.Така че изобщо нито трябва, нито смятам да целувам американски ***.
  • #19
    6 rate up comment 9 rate down comment
    МЕТАХА ( преди 6 години )
    Колев изглежда , че американското много те дразни но трябва да свикнеш . Всичко ново и авангардно излизаот Silicon Valley&Silicon Beach.
  • #18
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    А иначе електромобили има отпреди Мъск да се е родил. Така че не ми обяснявайте как той едва ли не ги е измислил.Тесла е точно като iPhone-а на автомобилите - плащаш за да те следят и пграничават, но имаш МАРКАТА, то това е по-важно!Със или без тесла, въпрос на време беше да стартира бързото развитие на електромобилите.Заслуга имат много повече нисан, тойота, фолксваген и бмв, отколкото теслата.Ще видите как ще падне нивото им като хората се усетят - както стана с apple