Вход   Регистрация

Норвегия готви мощен шамар за Tesla

Норвегия готви мощен шамар за Tesla
 

До 10 000 долара допълнителни данъци за собствениците на електромобила

Норвегия от години вече е сочена за еталон, когато става дума за въвеждането на електромобилите в употреба. Но сега скандинавската държава подготвя данъчни промени, които ще ударят в най-голяма степен Tesla - компанията, която бе основният печеливш от щедрите правителствени субсидии за електрическо задвижване.

Норвегия готви мощен шамар за Tesla
Норвегия е най-важният пазар за Tesla извън САЩ

В момента Норвегия е световният лидер по брой електромобили спрямо размера на населението, с приблизително три пъти по-висок показател от втората по този показател Холандия. През септември смайващите 60% от продадените нови автомобили в страната са били електрически или плъг-ин хибриди.

Сега обаче правителството в Осло предлага да въведе нов данък, облагащ най-тежките електромобили на пътя, съобщава The Financial Times. Ако стане факт, той може да добави до 10 500 долара към цената на Tesla Model X, най-популярния електромобил в страната напоследък.

Аргументът на властите е, че по-мощните електромобили като Tesla са прекалено тежки и разрушават пътната настилка. Затова идеята е под обхвата на новия данък да попаднат модели с тегло над 2 тона.

Според анализатори властите имат още два неизречени мотива. Единият е да стимулират потреблението на по-ефективни електрически коли, защото машини като Tesla, макар и да не отделят вредни емисии при движението си, консумират несравнимо повече енергия от други модели. Втората причина е, че инвазията на електромобилите започва да се отразява плачевно на градския транспорт - собствениците им имат право да се движат в бус лентите и шофьорите на автобуси твърдят, че вече им е невъзможно да спазват разписанията си.

Норвегия готви мощен шамар за Tesla

Норвегия постигна завидния си напредък в областта на електрическото задвижване благодарение на два основни фактора - ниската спрямо жизнения стандарт цена на електричеството и щедрите държавни субсидии, които включват данъчни облекчения, безплатно паркиране и ползване на фериботи и мостове. Сумирани, тези остъпки могат да намалят цената на най-скъпите модели на Tesla с внушителните 450 000 крони (около 48 000 евро). Противници на сегашния вариант подчертават, че от щедростта на държавата се ползват предимно богати семейства от крайните квартали, за които Tesla e обикновено втори или дори трети автомобил.

"Това ще е данъчна бомба", твърди по повод новото предложение Кристина Бю, генерален секретар на Норвежката асоциация на електромобилите, пред The Financial Times. Според нея пазарът на електрически автомобили е още твърде крехък и подобна мярка би заложила на карта оцеляването му.
 

Реклама  


Купи кола

  • Hyundai I30 1.6 GDI

    17900 лв.

    дата на произв. - април , 2014 г., пробег - 109155, С.к - Автоматична, цвят - Кафяв

  • Audi A4 TDI 110

    2400 лв.

    дата на произв. - юли , 1996 г., пробег - 330000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Opel Astra 1.7cdti-nov

    4999 лв.

    дата на произв. - август , 2007 г., пробег - 149000, С.к - Ръчна, цвят - Графит

  • Renault Megane

    1300 лв.

    дата на произв. - ноември , 1997 г., пробег - 300000, С.к - Ръчна, цвят - Бордо

  • VW Golf 1.9SDI-KLIMA

    2499 лв.

    дата на произв. - март , 1999 г., пробег - 173000, С.к - Ръчна, цвят - Зелен

  • Mini Cooper 1.6I 72000km

    11999 лв.

    дата на произв. - ноември , 2008 г., пробег - 72000, С.к - Ръчна, цвят - Бордо

Виж всички обяви

Коментари ( 37 )

Напиши коментар Влез

от: Дошка ( преди 1 месец )

...а пък моя Дошко скоро спира да хвали японските тенджури...щели да ги затварят всичките...айде най после да си седне у дома..и да се разкара от тоя интерниет.Ние сме спокойни Астро -Лексуса покрива Евро 8,преглед сме минале !


P.S браво Колев.. прОсtотията трябва да се мачка!Инак става напаст.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Колев ( преди 1 месец )

Мислиш ли, че на мен ми пука за мнението на едно касиерче недоклатено ?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Колумб ( преди 1 месец )

Аве, Колев ли си Молев ли си , стига флуди сайта , ве! Сам си пишеш и сам си отговаряш! На кого му пука какво предпочиташ да караш и какви телефони харесваш! Бягай да си играеш с ЛЕГО-то, инжУнерче недоклатено!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: Да се чете... ( преди 1 месец )

Норвежкото правителство готви мощен шамар не за Tesla, а за собственото си население.
Който купил, купил ...
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Колев ( преди 1 месец )

Да, изкуствения интелект "знае" и се "учи" на всякакви езици от всякакви хора. Точно това е причината повече хора от всякога сега да си губят работата. Защото го прави.

И да, в историята автоматизацията винаги е откривала повече работни места отйолкото е закривала, но досега винаги човек е изготвял алгоритъм, който машината просто изпълнява.

Сега обаче нещата не са така - когато машината вече може сама да си създаде алгоритъма, и ако прецени за логично, може дори да нарани човека.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: Pesho ( преди 1 месец )

А защо всички фирми са длъжни да произвеждат ел.автомобили ?
А?
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Няма безплатен обяд. Рано или късно си плащаш за кюфтетата.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 месец )

По принцип са си прави. Специално Тесла е електричка която е по спортна. Това е нещо като супер кар сред електричките. Редно у щом имаш такъв да плащаш повече.
Все едно да имаш Ферари и да искаш да плащаш като за Гоуф данък. Е не става.
За нормалните електрички си важат нормални правила и данъци.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Русия ( преди 1 месец )

Уж пазарна икономика, а какви са тия бус ленти, фериботи, субсидии.Ей тия направиха Мъск богат.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 месец )

И тоя интелект знае всякакви езици или и къде ще ти го рекламират това което писа а за второто дори да предположим че могат не биха го направили и нямат интерес да си навличат проблеми какъв ремонт може да направиш като батерията и електромотора просто не им трябва ремонт даже има преден багажник какво ще ремонтираш
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Колев ( преди 1 месец )

Музикални *к*у*р*с*о*в*е, не както е излезнало.
Администратора да погледне автоматичното цензуриране.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Колев ( преди 1 месец )

Това е напълно достатъчно нарушение на личното пространство и отнемане на свободата върху ЛИЧНОТО частно имущество.

Причините са ясни - накрая пак опира до пари и печалба. Мен обаче не ме интересува, че на тесла им се богатее.

Достатъчно ми е това, което правят, за да знам какъв автомобил НЕ желая.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Колев ( преди 1 месец )

Не ме интересуват apple. Няма да се впускам в отделна сфера.

Достатъчно е да знаеш, че:
1. Данните от камери, микрофони, GPS се обработват от изкуствен интелект, и информацията се продава за да знаят какво да ти рекламират.

Ако например редовно возиш приятели, с които си говорите за китари, ще знаят да ти рекламират китари, струни, музикални глоксове и т.н. Т.е. следят те.

2. Ако направиш и един ремонт, който датчиците хванат, централата може дистанционно да ти блокира обожествената тесла.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Те пък ще си играят да те следят особено от апъл с стотици милиони устройства и ква файда имат те все пак и какво могат да ти направят като те следят абсолютно нищо пиши ми какво точно могат да тегли направят да се твърди че дават информация на случайни е малко нереалистично
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 0  Отрицателни: 2

от: Колев ( преди 1 месец )

Аз говоря за подхода, начина на мислене и целите, а не за темпа или за мащаба на продукцията.

Както с iPhone могат да те следят и записват много по-лесно от колкото с други марки, както там ти охраничават свободата като не можеш да модифицираш толкова свободно и безнаказно, както там плащаш за всяка дреболия, дори след торбата с пари която си хвърлил да го купиш...

Така са подходите и начина на мислене и при тесла. Благодаря, предпочитам кола с по-занижени параметри пред тази теслА
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Малката разлика между тесла и айфон е че тесла продава с марж сравним с този на Порше или Мерцедес тоест 20-30% докато айфон има марж 200-300% който друг няма така че не пишете глупости
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: Колев ( преди 1 месец )

Масата от народа мечтае да се сдобие с автономна и красива кола.

Аз пък искам да се наслаждавам на удоволствието от шофирането. Не искам робота да управлява вместо мен, това не ми носи удоволствие. Ако исках да се возя, щях да си хвана градския транспорт.

Както и не ми пречи ако колата е с по-груби извивки или шантав дизайн - стига да е с добра и надеждна конструкция и устройство на агрегатите и уредбите, без значение дали ДВГ или ел.двигател.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: Колев ( преди 1 месец )

Metaxa, не държа да имам лъскава кола с геймърски пулт вътре.

Аз съм техник и техниката и устройствата, които си купувам, не ги избирам по външен вид и рекламирани топ-екстри с които привличат овцете да им вземат парите, а по технически параметри и функционалност.

Т.е. за мен не е достатъчно една кола да е просто мощна и бърза. Ако притежава само това няма да я взема.

За мен най-важни са сигурност, надеждност и свобода.
Така че изобщо нито трябва, нито смятам да целувам американски задници.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: МЕТАХА ( преди 1 месец )

Колев изглежда , че американското много те дразни но трябва да свикнеш . Всичко ново и авангардно излиза
от Silicon Valley&Silicon Beach.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 8

от: Колев ( преди 1 месец )

А иначе електромобили има отпреди Мъск да се е родил. Така че не ми обяснявайте как той едва ли не ги е измислил.

Тесла е точно като iPhone-а на автомобилите - плащаш за да те следят и пграничават, но имаш МАРКАТА, то това е по-важно!

Със или без тесла, въпрос на време беше да стартира бързото развитие на електромобилите.

Заслуга имат много повече нисан, тойота, фолксваген и бмв, отколкото теслата.

Ще видите как ще падне нивото им като хората се усетят - както стана с apple
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: Колев ( преди 1 месец )

Пено, ограничения ти мозък стига до това да лижеш задните части на светията ти Мъск, докато компанията му те снима, слуша, следи и ти ограничава свободата отвсякъде.

Освен това компютъра на всяка нова тесла е свързан с централата. Един ремонт ако не направиш в оторизирания им сервиз, могат да ти блокират колата дистанционно по тяхна преценка. Има го в договора.

Ама така е с фенщината - като при смартфоните с iPhone.

За тебе ако е важно колата да е лъскава, аз гледам надеждност, качество и т.н
Отговори
 
+2
 

Положителни: 7  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Малко кофти мат'риал за еко-сектантите.
Понеже точно БМВ ще се притесни от когото и да е.
---------------------------
"През първите осем месеца на годината делът на електромобилите от общия обем на продажбите на нови автомобили в Норвегия е 20,7%, а други около 40% са хибридни. Лидер по продажби са Volkswagen e-Golf и BMW i3, но и моделите на Tesla се радват на добри показатели: Model X се намира на осмо място сред най-продаваните електромобили."
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Тинтири-минтири ( преди 1 месец )

Шефът на BMW критикува Tesla

Сериозна критика към ръководството на Tesla Motors отправи президентът на BMW Харалд Крюгер. В интервю за Handelsblatt шефът на баварската марка обвини американците, че част от технологиите в техните автомобили са опасни за хората.

Много са стреснати, работят в сътрудничество с тойота и направо треперят :)
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 месец )

До пена: Пено качи се в твоята тесла и напиши на едно листче пена и снимай арматурното табло с листчето на него и дай линк към снимката. После ни обяснявай колко са лоши ДВГ-тата.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 месец )

Щом Тесла не са фактор защо БМВ са толкова притеснени от тях. Прочети малко изказвания на немските шефове на концерна. Нещо им се напълни памперса.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 11  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 1 месец )

До лаладжията пена.

Така като те слушам най-важното за тебе е екологията ?
Тогава къв ти е проблема дали ще имаш субсидии или не, нали въпроса е да пазим околната среда.
Човек, който го е грижа за екологията и запален фен на Тесла(напоследък много се навъдихте такива), няма да го бърка дали ще му дадат субсидии, нали "екологчо".
Отговори
 
+13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 3

от: Тинтири-минтири ( преди 1 месец )

Ааа я кажи и колко яко се продава т'слата че ми стана любопитно :) Продава се... ама не може да се произвежда нещо демек кво продаваме - чалъми :)
А за Китай ме разсмя, китайските производители отвяват Тесла по продажби в десетки пъти! Тесляците едва продават 50 хил бройки годишно в световен мащаб Китайките прдават по 350 хил - направо смях в залата да трърдиш че Тесла е нещо изключително на пазара! Свети Мъск ти благодари за култа де ;) Ако може и парите ше ти земе че все е на загуба ;)
Отговори
 
+3
 

Положителни: 12  Отрицателни: 9

от: Тинтири-минтири ( преди 1 месец )

Ако електричките си чинеха парите нямаше да има нужда от субсидии - хората щяха да си ги купуват!
Факт е, че без субсидии и то сериозни продажбите не вървят въобще! И има причина за това!
По правилно е да се каже, ако не бяха политиците тесла нямаше да съществува! Един насилствено налаган продукт
Отговори
 
+6
 

Положителни: 19  Отрицателни: 13

от: Тинтири-минтири ( преди 1 месец )

Има ли изненадани? Еко-терористите или по-право казано псевдо-еколозите олекват все повече и повече ;)
Отговори
 
+11
 

Положителни: 17  Отрицателни: 6

от: пена ( преди 1 месец )

Колев, комплексар завистлив!

Ако не беше Мъск със Тесла, щеше да гледаш всичките други модели електромобили през крив макарон и още да вярваш на швабите за "чистия" им дизел!

КОЛКОТО И ДА ПСУВАШ, ТОВА Е ФАКТ!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 15  Отрицателни: 12

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising