Вход   Регистрация

Кога трябва да се продава колата ?

Кога трябва да се продава колата ?
 

Автомобилът сам подсказва дали моментът за раздяла с него е настъпил

Рано или късно идва времето, в което старият автомобил трябва да бъде продаден и съответно заменен с нов. Много е важно до този момент машината да не е изисквала повишени разхози по поддръжката и съответно да е съхранила прилична стойност. Кога обаче настъпва този момент и какво трябва да направим, за да не го изпуснем?

Кога трябва да се продава колата ?

Основните причини за раздяла с даден автомобил са две – когато разходите по него станат непосилни или когато той вече не изпълнява предназначението си. Затова някои собственици предпочитат да не гледат техническото състояние, а обявяват колата си за продажба щом наближи края на гаранцията, посочена от автопроизводителя. В подобен подход има логика, но от него печелят най-вече производителите. Тяхната цел е колкото се може повече хора да си купуват нови коли, без значение че старите все още са в отлично техническо състояние.

Ако превозното средство е купено като ново, оптималният момент за неговата продажба може да бъде съобразен с пробега му. Повечето съвременни автомобили имат гаранционен пробег от 100 000 км, като той се изминава средно за около 7 години. Това обаче не кореспондира с времето за гаранция – около 5 години. Сметката покозва, че за това време – 60 месеца, колата е изминала около 70 000 км. Именно тогава собственикът би трябвало да започне да обмисля продажбата, стига до този момент машината да не му е създавала проблеми.

Техническите неизправностти са друг факт, с който трябва да се съобразява човек при продажбата на колата си. Дори най-малките ремонти дразнят и вадят излишни пари от джоба на собственика, да не говорим за по-сериозните. Така че един от косвените признаци за предстояща раздяла с автомобила е именно предстоящ ремонт на основен и скъп агрегат или система. В подобен случай, особено ако човек е купил колата си на старо, има редица сигнали, които му подсказват, че е време за промяна. Един от тях е увеличението на разхода на гориво.

Възможни са, разбира се, и междинни вариати от рода на излизане от строя на един или друг датчик на системата за управление на двигателя. Не става дума за изгоряла лампичка на контролното табло. Изобщо, ако колата започне да изисква ремонти, значи е дошъл моментът тя да бъде обявена за продажба.

Друга „сигнална лампа” за собственика е появята на ръжда по каросерията, дори тя да е съвсем малко. Ръждата ще става все повече и повече и това е необратим процес, ако не бъде извършен ремонт. А той, както вече стана дума, струва пари.

Снимки: Wortex.com

Реклама  


Купи кола

  • Ford Focus 1.6 Tdci

    4999 лв.

    дата на произв. - декември , 2005 г., пробег - 188342, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Mazda 6 2.0 136к.с. кожа

    4200 лв.

    дата на произв. - юли , 2002 г., пробег - 176000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Audi A4 1.9tdi за търговци

    1999 лв.

    дата на произв. - януари , 1997 г., пробег - 230000, С.к - Ръчна, цвят - Металик

  • Mercedes-Benz S 500 AMG-LONG-PANORAMA-DISTR-NIGHT-FULL MAX

    28500 лв.

    дата на произв. - ноември , 2006 г., пробег - 193200, С.к - Автоматична, цвят - Черен

  • VW Golf

    3400 лв.

    дата на произв. - ноември , 2001 г., пробег - 112580, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mercedes-Benz CLK 240за търговци

    4800 лв.

    дата на произв. - януари , 2003 г., пробег - 170000, С.к - Автоматична, цвят - Tъмно син

Виж всички обяви

Коментари ( 24 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Няма правило кога и как!
Ако колата е безпроблемна и ти върши работа защо да е продаваш. Имам 12 годишен пикап който се е изплатил многократно и е работна кола. Товарно магаре, което не е никак претенциозно. Гази кал, минава през драки, товари се с какво ли не и изобщо не ми п,кь че е някъде чукнато или одраскано. С новата не е така. Пазиш е и трепериш над нея. Лично аз продавам колите, които с нещо ме дразнят. Дрзненето може да се поьви скоро или след по-дълъг период. Според зависи.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Ceko ( преди 1 седмица )

Иначе моята истина е - 7-8 годишна кола - обезценена вече доста, но все още не в категорията "гробник", за която просто приемам, че има разни неща, които ще се правят и предварително и проучвам слабите места и цените на евентуалните ремонти, за да си направя сметката.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Ceko ( преди 1 седмица )

Аз пък ще ви кажа, че всичко си зависи от конкретната бройка. Няма универсално лекарсвто. Както върнатата от лизинг може да е сцепена от каране за 2-3 години все в "лютеницата" (масово в БГ тези коли са бивши служебни такива, бивши служебни са и тези, които идват върнати от лизинг от чужбина), така и някоя 7-8 годишна "нов внос" може да се уцели читава. Единствено новите коли са на 0 километра и без история - всичко друго е риск. Но пък за новите си плащаш пре-доволно, за да нямаш риск.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Когато стане като тая на снимката!
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Ако на пазара за втора (трета, ... пета) ръка коли в България имаше някаква регулация и аз бих си спестил покупката на нова кола. Бих си купил такава на 2-3 години с 30% надолу от първоначалната цена. Лошото е че на този пазар всеки се стреми да прецака другият и голям % от колите които се продават е по-добре да си ги купува човек. В тази ситуация е най-добре да се закупи нова кола, да се кара 8-9 години и да се подмени с друга нова кола и така нататък. Автоджамбазите да се надлъгват ... сами
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: az ( преди 1 седмица )

Кола върната от лизинг може да е върната не защото човека е нямал пари за вноските, а защото е била ударена лошо например, което ще ти го спестят като информация, защото колата се прави във същия сервиз които я продава
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Всичко дето е висок клас си иска обслужването висок клас - дори да е 10 годишно.

Евтина за поддържане седма серия, S класа или А осмица няма и няма да има.

Който иска евтина за поддръжка луксозна кола да си вземе "пура". Не случайно вървят по 9-10-и нагоре поддържаните бройки.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 13  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

10 годишна висок клас според мен е също лоша идея ако искаш хубави части ще трябва да се бръкнеш колкото за 5 годишна среден клас. И идва момента че ти трябва много кадърен и доверен майстор. А такива са много дефицит без значение голям или квартален сервиз.
Също така това което сме свикнали да гледаме като 150 хил км всъщност за 300+
Отговори
 
+15
 

Положителни: 16  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Точно кола на 5 години и 150 хиляди км тепърва ще има нужда от по-сериозни ремонти защото досега са сменяни само масла и ремъци. А частите за 5-годишна кола са като за нова защото все още няма много независими производители които да ги правят, а майсторите за първи път ще човъркат такава кола. По-добре 10-годишна и гледана от по-висок клас (познават се такива коли).
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Алекс, аз лично взех кола на 81 000 км за точно 50% от цената нова по ценова листа - от официалния представител за България.

Познат си взе за 10 000 кола която нова е била 18 500 на 64 000 км.

Като цяло намират се и добри оферти
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Alex ( преди 1 седмица )

От статията излиза че след 70 000 км колата е за продан. Това е пълна глупост, според мен. Дори един бензинов Логан с нормална експлоатация и подръжка изкарва 300 000 км със смяна на съединител само. Иначе аз също търся 2 -3 годишна кола на до 50 000 км за 50% от първоначалната цена, но ТАКАВА НЯМА. Или е на 30% от цената или е на 150 000 км. Говоря върната от официлния вносител. Лизинговите компании масово връщат километражите
Отговори
 
+19
 

Положителни: 19  Отрицателни: 0

от: пена ( преди 1 седмица )

"Италианеца и турския немец от години ни го въртят този номер защо и ние сами да не си го правим"

Хората, които винаги търсят "далаверата" и винаги искат да "минат тънко" са най-лесни за прецакване
Отговори
 
+14
 

Положителни: 16  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Най - добре е нова турска Тойота.
Хем екологична, хем технологична, хем ти вдига IQ-то.
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 14

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

За мен най-разумно от финансова гледна точка си остава решението 2-3 годишна кола от официалния вносител върната от лизинг на не повече от 50 000 км.

Цената 30-40-50% надолу, сервизна история, реални километри и така.
Отговори
 
+17
 

Положителни: 18  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

На гледаните коли които не са нов внос след 5-тата година цената им пада точно толкова ако не и повече спрямо докато са нови. Защото като пуснеш за продажба 5 годишна кола с чиста и доказуема история не ти пука как върви новия внос. Но на 10-годишната вече трудно се доказва и на куповача му е по-изгодно да рискува с нов внос. На 10 години гледана негледана проблеми ше има а при новия внос поне началната вноска е ниска
Отговори
 
+7
 

Положителни: 8  Отрицателни: 1

от: popa ot razgrad ( преди 1 седмица )

когато чувствата ти към колата започнат да изстиват...
Отговори
 
+24
 

Положителни: 24  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

вземе. Ако беше навъртял до 200 000 щеше да я пусне най-много 1000 лева надолу.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 9  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Нова кола само ако и се въртят стабилно километри.

Иначе какво излиза - купуваш нова кола за 25-30 хиляди / нещо масово /.

За 10 години и направиш 100 хиляди км. и не можеш да и вземеш и една четвърт от цената - тъкмо сега познат купил си нова кола за 29 хиляди се опитва да я продаде на 120 000 км и цената на която я е пуснал е под 6000 лв защото повече няма как да
Отговори
 
+3
 

Положителни: 9  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Италианеца и турския немец от години ни го въртят този номер защо и ние сами да не си го правим
Отговори
 
+11
 

Положителни: 14  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Статията поощрява принципа "прецакай другарче". Карай, не ремонтирай и при проблем продавай на следващия балък, който да съживява колата.
Отговори
 
+33
 

Положителни: 33  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

зависи за какво ти е колата. Жена ми кара градско, и много рядко извън града. Купихме и ново Рено клио, вече 4г, нищо не е пипнато, страшно доволна е, 300 кинта на месец, и забравяш че имаш кола, още 1г и ще я сменим за новото клио и така докато можем. Но аз пътувам много, клиото изморява, не е за сериозно извънградско. Та купувам вече 3-та 5г. Е-класа, комфорт няма умора и т.н., естествено подръжката и е по скъпа, на няколко месеца се обажда по нещо, но и много километри и се въртят.
Отговори
 
+22
 

Положителни: 24  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Голямата разлика е първия път да извадиш парите. После е лесно да ъпгрейдваш на 5-6 години.
Лизинговите условия също са добри в последно време, а ако уцелиш промоция може даже и без лихва да я вземеш.
Другия добър вариант е ако попаднеш на демо/експонат или върнат от опреативен лизинг автомобил на около 3 години и прилични километри - изпускаш голямата обезценка и все пак имаш още гаранция ако изскоюи нещо
Отговори
 
+17
 

Положителни: 20  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Между нова кола и 5-7 годишна кола не е толкова голяма разликата в цената за поддръжка. Да новата е по-скъпа определено. Но като сложим какъв *** се внася в напоследък и като гледам как повечето ми познати (включително и аз) скоро купили коли дават по 1000-1500 лв на година за ремонти все повече смятам че постъпих правилно като взех нова кола. По груби сметки моята (умишлено не казвам марка да не влезем в обичайния спор) не ми излиза повече от 1000лв на година по-скъпо но новото си е ново
Отговори
 
+16
 

Положителни: 20  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

интересен материал :)

никъде не прочетох за обезценката на новата кола, за каското от по няколко хиляди годишно? или това не са разходи?

никъде не видяхме разграничаване между превантивна поддръжка и навременен ремонт от една страна, и цялостно възстановяване на съсипан агрегат или система?

едното ако струва 5 единици, второто е от порядъка на 50-100 единици.

в крайна сметка, всеки решава за себе си, но е хубаво да се кажат всички страни на въпроса :)
Отговори
 
+36
 

Положителни: 37  Отрицателни: 1


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising