Вход   Регистрация

Лимузината на японския император

Лимузината на японския император
 

Еволюцията на Toyota Century - най-луксозният японски автомобил

Наскоро Toyota представи третото поколение на своята лимузина Century, която през годините вози най-високопоставените хора в Япония, гарантирайки им висок лукс и защита от всякакви нападения. В тази връзка решихме да си припомним историята на модела Century - официалният автомобил на японския императорски двор.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Първото поколение на седана се появява още през 1967. Името Century е избрано в чест на 100-годишния юбилей на основателя на японската компания - Сакичи Тойода. За основа е ползвана платформата на Toyota Crown Eight, а двигателят е 2.6-литров V8. Впоследствие автомобилът получава по-големи двигатели, съответно с 3.0 и 3.4 литра работен обем. През 1982 под капака се установява 4.0-литров V8 двигател на Toyota.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Първата Toyota Century се произвежда без особени промени до 1997. През това време автомобилът все пак преминава през някои дребни козметични процедури и получава автоматична климатична система, предни дискови спирачки и две отделни предни седалки. През 1975 Toyota спира да оборудва Century с механична скоростна кутия.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Toyota предлагала Century и във версия с издължено междуосие - с дължина 5270 мм и разстояние между колелата от 3010 мм. Дори на този ранен етап японците били концентрирани в хибридните задвижвания, разработвайки система с газово-турбинен двигател и електромотор. Хибридната Toyota Century била представена през 1975, а с енергията на едната си батерия можела да развие максимална скорост от 120 км/ч.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Второто поколение на луксозния седан се появило през 1997. Отвън колата продължавала да изглежда консервативно, но 8-цилиндровият двигател бил сменен с по-голям, 5.0-литров V12 двигател с мощност 280 к.с. и 461 Нм максимален въртящ момент. Това е първият и единствен японски автомобил с предно разположен двигател, задно предаване и V12 мотор.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Двигателят бил комбиниран с 4-, а от 2005 и с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Моделът вече бил оборудван с въздушно окачване, електрическо отваряне/затваряне на вратите, дантелени пердета за задните прозорци и велурени седалки. Въпреки целия лукс в интериора, се говори, че заради използваните материали вътре не миришело особено добре, а велурът имал свойството да боядисва дрехите, което не е особено добра черта за нито една представителна лимузина.

Историята на най-луксозната японска лимузина

През 2006 Toyota представя специалната версия Century Royal, която била разработена специално за нуждите на японския императорски двор. Специалния статут на колата ясно си личи от гранитните й прагове, таванът, украсен с оризова хартия и вълнената тапицерия на седалките. Само четири копия от този луксозен седан са били произведени.

Историята на най-луксозната японска лимузина

В автомобилния парк на императора присъства и катафалка, базирана на същия модел, която се използва по време на официални траурни процесии. Императорските машини могат да се различат от останалите версии на Century по специалните гравюри на 16-листна хризантема, което е и официалният символ на императорския двор. Същото цвете е изобразено и на императорския печат.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Третото поколение на Toyota Century се появи в навечерието на 45-ото издание на автосалона в Токио. Новата лимузина получила хибридно задвижване, състоящо се от 5.0-литров V8 двигател и електромотор, захранван от никел метал-хидридна батерия.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Списъкът с оборудване на последната генерация на Century включва автоматични адаптивни светлини, система за избягване на удар, система за засичане на обект в мъртвата точка на огледалата и технология за наблюдение на движещите се напречно автомобили, когато лимузината се движи на заден ход.

Историята на най-луксозната японска лимузина

В интериора на най-новата Toyota Century има четири отделни кресла с тапицерия от 100% вълна. Задните седалки са регулируеми и имат масажна функция и поставки за крака. Пътуващите там разполага също така със сгъваема масичка, индивидуална светлина за четене и сензорен дисплей за контролиране на мултимедийната система и климатика.
 

Реклама  


Купи Toyota

  • Toyota Yaris 1.0i-60000км

    4777 лв.

    дата на произв. - юни , 2005 г., пробег - 60000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Toyota Corolla verso 2,2 D4D

    8300 лв.

    дата на произв. - юни , 2008 г., пробег - 154700, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Toyota Verso 2.2DCAT

    16900 лв.

    дата на произв. - септември , 2010 г., пробег - 131500, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Toyota Yaris 1.0i-68кс-КЛИМАТИК

    2800 лв.

    дата на произв. - април , 2000 г., пробег - 228000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно син мет.

  • Toyota Avensis verso D4D

    6799 лв.

    дата на произв. - април , 2006 г., пробег - 189000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Toyota Auris 2.0D-4D

    22495 лв.

    дата на произв. - юли , 2014 г., пробег - 91903, С.к - Ръчна, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 16 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Да се гледа само и единствено от най-умните и най-светлите(жълтите) балкански субекти.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: doc ( преди 2 месеца )

АВТОМОБИЛА да не се гледа от тъмни балкански субекти!
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

По грозно от това няма на къде
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )

Вагончета, това е консервативен автомобил. Нормално е дизайна да му е като отпреди 50 години. Апропо, Мерцедес по онова време още копираха дизайна на Кадилак с перките по задните калници.
Ако искате авангарден дизайн - предлага го новия Лексус ЛС до който всички немски "премиуми" без покритие са като от зората на автомобилостроенето.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 13  Отрицателни: 10

от: pfff ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
E това е пародия! Вижте последния модел - ми същия като от преди 30 години!!!! Нулева фантазия, само копиране. Баси развитието на технологиите и дизайна!!!! Е това е най-технологичната нация! аххахахахха
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Драги немски фенове, не виждате ли, че формата и особено силуета е силно повлиян от Ролс-ройс? Ако това е кофти, то тогава и Ролс-ът е кофти. Профилът е почти едно към едно. Сега ще кажете - откраднали го. Добре, но по същата логика Ауди откраднаха сума ти идеи от Мерцедес и БМВ примерно ММИ и т.н. и ги интегрираха в своите коли.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 12  Отрицателни: 6

от: AUTO ( преди 2 месеца )

"Nev - чо
първият хибрид в света е произведен от Фердинат Порше
тоя не е японец само да ти дам жокер"

Te и Гърците биле много велики преди 2000 години, Аристотел, Сократ, и.т.н, ама от тогава нищо!
От допотопния хибрид на Ф.Порше някой може ли да ми даде един германски хибрид, за който да кажем добра дума? Аз не се сещам такъв, а и апропо, преди да ми наскачате с Порше 918 той не се брои, защото системата е на Уйлямс!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 11  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

"Кич и арабска селяния. вероятно с килимче на тавана и наргиле в багажника. Като им знаем качеството на изработка с фалшива стомана и еърбеци неработещи .."

To пък великите германци с много инженерни решения, заливка от асфалт, ремъци на пружините на окачването, и какво ли още не!
Отговори
 
+7
 

Положителни: 14  Отрицателни: 7

от: Нев ( преди 2 месеца )

"Nev - чо
първият хибрид в света е произведен от Фердинат Порше
тоя не е японец само да ти дам жокер

ходи сега при дошо да се гушкате и да си дишкате лепило !"

Щoто така пише във УКипедия ли, или защото Германците така са заявили? То според тях те всичко първи са изобретили и измислили, дори и МАкедонците! А пък нещо като им гледаш решенията в днешно време и кои са в първите места при високите технологии, се чудиш а къде са Германците?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 12  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

тая и тя лие от кофти джелезо
или са топили самурайски мечове за нея
хахахахаха

за непросветените само ще кажа да прочетете самурайските мечове от къде са взели технологията
жокер - днешна Сирия !
Отговори
 
+1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Кич и арабска селяния. вероятно с килимче на тавана и наргиле в багажника. Като им знаем качеството на изработка с фалшива стомана и еърбеци неработещи педaли на газта и спирачката сигурно файтонджията е по едричък, за да бута като се разтропа таралясника.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Nev - чо
първият хибрид в света е произведен от Фердинат Порше
тоя не е японец само да ти дам жокер

ходи сега при дошо да се гушкате и да си дишкате лепило !
Отговори
 
+1
 

Положителни: 11  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Ранната версия на тази кола цапала дрехите, а днешно време дрехите цапат тапицериите на скъпите автомобили.Наскоро в Пловдив разгледах едно синьо Бентли Мулсан със светъл салон.Шофьорската седалка беше оцветена явно от дънките или някакви други сини панталони.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Ето затова S-класата е недостижима, и всички нея предпочитат. Като видиш какви смешни напъни са правили тез мили хорица и ти е ясно за капацитета им.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 18  Отрицателни: 23

от: Nev ( преди 2 месеца )

Те и германските дизели цапат и миришат, ама какво да ги правим, харесват си ги феновете!
Интересно къде са биле ВАГ през 1975, когато от Тойота са имали вече готви хибриди, не картинки и проекти!?!

"Дори на този ранен етап японците били концентрирани в хибридните задвижвания, разработвайки система с газово-турбинен двигател и електромотор. Хибридната Toyota Century била представена през 1975, а с енергията на едната си батерия можела да развие максимална скорост от 120 км/ч."
Отговори
 
+14
 

Положителни: 27  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Миришела....и цапала ,нормално за японска ....
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 14  Отрицателни: 23


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising