IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Лимузината на японския император

Еволюцията на Toyota Century - най-луксозният японски автомобил

Лимузината на японския император

Наскоро Toyota представи третото поколение на своята лимузина Century, която през годините вози най-високопоставените хора в Япония, гарантирайки им висок лукс и защита от всякакви нападения. В тази връзка решихме да си припомним историята на модела Century - официалният автомобил на японския императорски двор.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Първото поколение на седана се появява още през 1967. Името Century е избрано в чест на 100-годишния юбилей на основателя на японската компания - Сакичи Тойода. За основа е ползвана платформата на Toyota Crown Eight, а двигателят е 2.6-литров V8. Впоследствие автомобилът получава по-големи двигатели, съответно с 3.0 и 3.4 литра работен обем. През 1982 под капака се установява 4.0-литров V8 двигател на Toyota.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Първата Toyota Century се произвежда без особени промени до 1997. През това време автомобилът все пак преминава през някои дребни козметични процедури и получава автоматична климатична система, предни дискови спирачки и две отделни предни седалки. През 1975 Toyota спира да оборудва Century с механична скоростна кутия.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Toyota предлагала Century и във версия с издължено междуосие - с дължина 5270 мм и разстояние между колелата от 3010 мм. Дори на този ранен етап японците били концентрирани в хибридните задвижвания, разработвайки система с газово-турбинен двигател и електромотор. Хибридната Toyota Century била представена през 1975, а с енергията на едната си батерия можела да развие максимална скорост от 120 км/ч.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Второто поколение на луксозния седан се появило през 1997. Отвън колата продължавала да изглежда консервативно, но 8-цилиндровият двигател бил сменен с по-голям, 5.0-литров V12 двигател с мощност 280 к.с. и 461 Нм максимален въртящ момент. Това е първият и единствен японски автомобил с предно разположен двигател, задно предаване и V12 мотор.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Двигателят бил комбиниран с 4-, а от 2005 и с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Моделът вече бил оборудван с въздушно окачване, електрическо отваряне/затваряне на вратите, дантелени пердета за задните прозорци и велурени седалки. Въпреки целия лукс в интериора, се говори, че заради използваните материали вътре не миришело особено добре, а велурът имал свойството да боядисва дрехите, което не е особено добра черта за нито една представителна лимузина.

Историята на най-луксозната японска лимузина

През 2006 Toyota представя специалната версия Century Royal, която била разработена специално за нуждите на японския императорски двор. Специалния статут на колата ясно си личи от гранитните й прагове, таванът, украсен с оризова хартия и вълнената тапицерия на седалките. Само четири копия от този луксозен седан са били произведени.

Историята на най-луксозната японска лимузина

В автомобилния парк на императора присъства и катафалка, базирана на същия модел, която се използва по време на официални траурни процесии. Императорските машини могат да се различат от останалите версии на Century по специалните гравюри на 16-листна хризантема, което е и официалният символ на императорския двор. Същото цвете е изобразено и на императорския печат.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Третото поколение на Toyota Century се появи в навечерието на 45-ото издание на автосалона в Токио. Новата лимузина получила хибридно задвижване, състоящо се от 5.0-литров V8 двигател и електромотор, захранван от никел метал-хидридна батерия.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Списъкът с оборудване на последната генерация на Century включва автоматични адаптивни светлини, система за избягване на удар, система за засичане на обект в мъртвата точка на огледалата и технология за наблюдение на движещите се напречно автомобили, когато лимузината се движи на заден ход.

Историята на най-луксозната японска лимузина

В интериора на най-новата Toyota Century има четири отделни кресла с тапицерия от 100% вълна. Задните седалки са регулируеми и имат масажна функция и поставки за крака. Пътуващите там разполага също така със сгъваема масичка, индивидуална светлина за четене и сензорен дисплей за контролиране на мултимедийната система и климатика.
 

0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да се гледа само и единствено от най-умните и най-светлите(жълтите) балкански субекти.
  • #14
    5 rate up comment 6 rate down comment
    doc ( преди 6 години )
    АВТОМОБИЛА да не се гледа от тъмни балкански субекти!
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    По грозно от това няма на къде
  • #12
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Вагончета, това е консервативен автомобил. Нормално е дизайна да му е като отпреди 50 години. Апропо, Мерцедес по онова време още копираха дизайна на Кадилак с перките по задните калници. Ако искате авангарден дизайн - предлага го новия Лексус ЛС до който всички немски "премиуми" без покритие са като от зората на автомобилостроенето.
  • #11
    9 rate up comment 14 rate down comment
    pfff ( преди 6 години )
    E това е пародия! Вижте последния модел - ми същия като от преди 30 години!!!! Нулева фантазия, само копиране. Баси развитието на технологиите и дизайна!!!! Е това е най-технологичната нация! аххахахахха
  • #10
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Драги немски фенове, не виждате ли, че формата и особено силуета е силно повлиян от Ролс-ройс? Ако това е кофти, то тогава и Ролс-ът е кофти. Профилът е почти едно към едно. Сега ще кажете - откраднали го. Добре, но по същата логика Ауди откраднаха сума ти идеи от Мерцедес и БМВ примерно ММИ и т.н. и ги интегрираха в своите коли.
  • #9
    13 rate up comment 7 rate down comment
    AUTO ( преди 6 години )
    "Nev - чо първият хибрид в света е произведен от Фердинат Поршетоя не е японец само да ти дам жокер"Te и Гърците биле много велики преди 2000 години, Аристотел, Сократ, и.т.н, ама от тогава нищо! От допотопния хибрид на Ф.Порше някой може ли да ми даде един германски хибрид, за който да кажем добра дума? Аз не се сещам такъв, а и апропо, преди да ми наскачате с Порше 918 той не се брои, защото системата е на Уйлямс!
  • #8
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Кич и арабска селяния. вероятно с килимче на тавана и наргиле в багажника. Като им знаем качеството на изработка с фалшива стомана и еърбеци неработещи .."To пък великите германци с много инженерни решения, заливка от асфалт, ремъци на пружините на окачването, и какво ли още не!
  • #7
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Нев ( преди 6 години )
    "Nev - чо първият хибрид в света е произведен от Фердинат Поршетоя не е японец само да ти дам жокерходи сега при дошо да се гушкате и да си дишкате лепило !"Щoто така пише във УКипедия ли, или защото Германците така са заявили? То според тях те всичко първи са изобретили и измислили, дори и МАкедонците! А пък нещо като им гледаш решенията в днешно време и кои са в първите места при високите технологии, се чудиш а къде са Германците?
  • #6
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    тая и тя лие от кофти джелезоили са топили самурайски мечове за неяхахахахахаза непросветените само ще кажа да прочетете самурайските мечове от къде са взели технологиятажокер - днешна Сирия !