Вход   Регистрация

Хечбек с много лица: Тестваме новото поколение на Ford Fiesta

Хечбек с много лица: Тестваме новото поколение на Ford Fiesta
 

Моделът идва с познатите двигатели, но се цели в по-високия клас

Предишното поколение на Ford Fiesta се появи още през 2008 г. и макар да претърпя сериозен фейслифт, логично дойде времето за негов наследник. На пазара вече е 8-ата генерация на модела, която ще има за задача да постигне, а защо не и да подобри успехите на своя предшественик.

Fiesta с много лица: Тестваме новото поколение на хечбека на Ford

Всъщност Fiesta влиза в битката за първото място в един от най-оспорваните класове. Там са Renault Clio – вторият най-успешен модел в Европа в момента, както и Volkswagen Polo, който също редовно е в тройката по продажби. Хечбекът на Ford обаче има правото на претенции – все пак той е един от малкото модели, които през последните години успяха да бият по продажби (макар и само за един месец) лидера на Стария континент Volkswagen Golf.

Във Ford са решили да подходят различно към лансирането на модела. Той се появява в четири различни изпълнения, а след Нова година ще има още две. Общо взето те са донякъде различни на вид, но двигателите и скоростните кутии се повтарят. Има, разбира се, разлики в оборудването Доколко това ще се окаже успешен ход, предстои да видим, но идеята заслужава адмирации.

Fiesta с много лица: Тестваме новото поколение на хечбека на Ford

На върха на гамата стои версията Vignale – луксозно изпълнение на по-висока цена. Следват версия ST Line с подертана спортна насоченост и вариантът с най-високото ниво на оборудване – Titanium. Идеята колите да бъдат подчертано различни (поне на вид) си личи и от слогана на модела -  Feel the difference ("Почувствай разликата"). В същото време технически нещата не са генерално променяни в сравнение с предишната генерация, а само подобрени.

Да, платформата на модела е старата, но голяма част от елементите са напълно нови. Това води до по-големи размери, повече вътрешно пространство и по-добро пътно поведение. От Ford са добавили и най-модерните системи за безопасност, както и асистенти на водача. В компанията са на мнение, че версията с 3 врати, от която се отказаха повечето производители при моделите си в този клас, ще се ползва с успех, така че тя остава в гамата.

Fiesta с много лица: Тестваме новото поколение на хечбека на Ford

На външен вид новата Fiesta няма как да бъде объркана и това е логично. При фейслифта бяха направени редица промени, сега те са по-малко. Разликата е във фаровете и стоповете, както и в размерите, за които вече става дума. Хечбекът е по-дълъг и по-широк, разстоянието между двете оси също е увеличено макар и с по-малко от половин сантиметър. Това води съответно и до повече място в купето и то е предназначено за возещите се отзад пътници.

Във Ford най-после са решили да се разделят с интериора, на който залагаха при последните си модели и новата Fiesta изглежда доста по-добре отвътре. Качеството на материалите е по-високо, налице е и голям сензорен дисплей, който сякаш стана задължителен за новите модели напоследък. Дори само тези промени придават доста модерен вид на салона, а това не е никак маловажно. Багажникът е с обем 300 литра, което не е никак лошо за автомобил от този клас.

Fiesta с много лица: Тестваме новото поколение на хечбека на Ford

Започваме наше пътешествие по крайбрежието на Словения с версията Vignale. Тя е оборудвана с добре познания 1,0-литров EcoBoost, чиято мощност в случая е 140 к.с. Моторът предизвика истинска сензация след илизането си на пазара и непрекъснато печели награди. Може да се каже, че той идеално подхожда именно на Fiesta. За това помага и фактът, че колата е с 200 кг. по-лека от своя предшественик. Забележката ни е към разхода – той съвсем не е обявения от Ford под 4,0 л/100 км, като при каране по междуградски пътища достига 7,0 л/100 км (на магистрала със скорост 130-140 е още повече). Динамиката също не е от най-впечатляващите.

При версията ST-Line се усещат и по-спортните настройки, които са направени от инженерите на Ford. Двигателят и 6-степенната механична скоростна кутия са същите като при Vignale, но това не пречи колата да се усеща по-различно. Тя е стабилна на пътя, накланянето в завой е сведено до минимум. Воланът реагира много добре, което прави управлението много приятно и дори забавно.

Fiesta с много лица: Тестваме новото поколение на хечбека на Ford

Пробвахме и 1,5-литровия турбодизел със 120 к.с., при който вече наистина усещаш, че караш икономичен автомобил. Дори при сериозно натискане разходът там трудно достига 5,0 л/100 км, което показва, че въпреки голямата атака срещу дизелово гориво в Европа, тази модификация ще се ползва със сериозен интерес. Версията с ниво на оборудване Titanium е натъпкана и с най-съвременните системи за безопасност и асистенти на шофьора, което я прави още по-привлекателна.

Проблемът с новата Fiesta, поне в тези нива на оборудване, ще бъде в цената. При Vignale тя ще е близо 50 000 лв., а при ST-Line – над 40 000 (това са цените за Германия). Нивото на оборудване Titanium също ще струва доста, така че остават алтернативите с по-слаби двигатели, които се доста на брой. Същият 1,0-литров EcoBoost е достъпен със 100 и 125 к.с., има и 1,1-литров атмосферен мотор със 70 и 85 к.с. Дизелът е достъпен и във вариант с 85 к.с.

Fiesta с много лица: Тестваме новото поколение на хечбека на Ford

Като цяло Fiesta показва доста лица – към тези три, които видяхме, след Нова година ще се присъедини SUV с предно предаване на същата платформа и със същите двигатели, както и чистокръвна ST-версия. За нея мениджърите от централата на Ford в Германия, които са я карали, твърдят, че е забележителен автомобил, който ще сложи конкурентите в малкия си джоб. Ясно е, че с този модел марката се цели високо, като шансовете той да се върне на върха в сегмента са доста сериозни.

Fiesta с много лица: Тестваме новото поколение на хечбека на Ford

Снимки: Automedia.bg, Ford

Реклама  


Купи Ford

  • Ford Focus 1.6 Tdci

    4999 лв.

    дата на произв. - декември , 2005 г., пробег - 188342, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Ford S-Max 2.0 N1

    10900 лв.

    дата на произв. - декември , 2007 г., пробег - 182000, С.к - Автоматична, цвят - Тъмно сив

  • Ford C-max 1.6TDCI-TITANIUM

    7900 лв.

    дата на произв. - март , 2008 г., пробег - 142000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Ford Focus 16TDCI

    4799 лв.

    дата на произв. - декември , 2006 г., пробег - 141000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Ford Focus 1,8 tdci

    3700 лв.

    дата на произв. - ноември , 2004 г., пробег - 163590, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Ford C-max 2.0TDCI FACELIFT

    4299 лв.

    дата на произв. - ноември , 2004 г., пробег - 189567, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

Виж всички обяви

Коментари ( 10 )

Напиши коментар Влез

от: купувам ( преди 1 седмица )

50000 за тази талига ще дам само,ако това е крайната цена !
Кола,застраховки,паркинг и гориво за 5 години!
Всичко включено в психично болната цена от 50000 !
Само тогава ще видят пари от мен.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

"Проблемът с новата Fiesta, поне в тези нива на оборудване, ще бъде в цената. При Vignale тя ще е близо 50 000 лв."

Ако в жапката са оставили 40 000 лв мога да е взема за 50 000 лв.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: ? ( преди 1 седмица )

Колко прост трябва да си ,за да дадеш 40000 за Фиеста ?!
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Тея са спали на течение завити с мокри вестници, за да искат подобни цени. Потръгнаха им продажбите и дай ся да доим клиентите както можем. Ще се получи същото като с Хюндай. И на тях им тръгнахи продажбите, но вдигнаха цените и до там. Продажбите се сгромолясват. То така не става да влизаш с цените един клас отгоре, а да не предлагат нещо повече. А този разход с който лъжат е време да ги осъдят най-после.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: екоуи ( преди 1 седмица )

Ха ха ха
Форд
Отговори
 
+8
 

Положителни: 9  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Ухаааа, 40 000 лв. за Б-сегмент! Да няма злато в нея? Не, благодаря! Още повече за такава третокласна марка.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 12  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Единственото хубаво нещо в тази кола е че са разкарали пиано лака от централната конзола който беше нещо супер отвратително. Събира прах като магнит а на слънце блести и уморява очите. Това е хубавото. Всичко останало е старото скапано. Жадни бензинови мотори които само на книга са икономични.Посредствено управление и динамика и мноооого високи цени.А обслужването е по скъпо от на Мерцедес.Обадете се в Мотопфое и Мерцедес и попитайте за обслужване на фиеста и А клас.Ще разберете...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Мда, мита че Форд са достъпни коли.. И те като VW са пълни скръндзи в екстрите и един нормално оборудван автомобил със среден по мощност двигател отива на много пари за тази марка. А 50к за Фиеста ако ще вътре с кристали Сваровски да е, е меко казано безумна цена. Не снам с тази серия Vignale, какво целят-явно някакви болни Форд фенове да могат да се покажат.
Отговори
 
+17
 

Положителни: 18  Отрицателни: 1

от: Mupo ( преди 1 седмица )

или пък 2 нови клио и то ако не ти трябват 3 броя сандеро
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: рветеер ( преди 1 седмица )

Ам 50 бона за фиеста, някакси не върви...
Друго си е то за 20 бона да вземеш дърт примиум.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising