IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Основни грешки при смяната на маслото в двигателя

Някои съвети на "експерти" могат да доведат до фатални последици за автомобила

Основни грешки при смяната на маслото в двигателя

За смяната на моторното масло е казано толкова много, че трудно някой би добавил нещо. Все пак всички собственици на автомобили трябва да бъдат наясно, че тази „операция” крие и сериозни рискове, които е добре да бъдат избегнати.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Срок за смяна на маслото

Повечето шофьори, които гледат на колата си единствено като средство за придвижване, предпочитат да слушат това, което им казва производителят. В ръководството за експлоатация на автомобила срокът за смяна на маслото е посочен изрично. Трябва обаче да припомним, че тези правила или по-точно препоръки се пишат въз основа на данните, получени от изпитания на стенд, а не в реални условия. И няма как мениджърът, написал ръководството, да знае с точност кога трябва да се случи това.

По правило компаниите разрешават маслото да се сменя веднъж на 15 000, а понякога дори на 20 000. Това обаче не е особено добра идея. Далеч по-спокойни ще бъдете, ако сменяте маслото и масления филтър на максимум 10 000 км.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Други специалисти твърдят, че ако автомобилът е каран по-малко, маслото трябва да се сменя не в зависимост от изминатите километри, а веднъж годишно. Те се мотивират с това, че при дълго стоене в автомобила маслото се оислява от въздуха и съответно губи свойствата си. По тази логика, когато колата не стои на едно място, маслото в двигателя е защитено от контакт с въздуха.

Всъщност маслото се окислява, независимо дали автомобилът се движи или не. Така че изводът е един – сменяйте маслото поне веднъж годишно, дори пробегът на колата да е минимален. Това в никакъв случай няма да навреди.

Ниво на маслото в мотора


Не е тайна, че дори съвременните мотори имат склонност да „изяждат” масло. Прозиводителите са наясно с този факт, но бързат да успокоят клиентите си, като им казват, че всичко е предвидено. Ако между две технически обслужвания на автомобила нивото на маслото не е под „min” на пръчката, значи всичко е наред и може да се кара. Те обаче не се замислят доколко реално е това ниво.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Така че, ако съдбата на вашия автомобил не ви е безразлична, не си заслужава маслото да остава на „min”. Напълно възможно е двигатеят да похарчи повече масло от изчисленото от конструкторите. В такъв случай ще се стигне до „маслен” глад, което не само може да доведе до ремонт на двигателя, но дори да го извади от строя.

Проверка на маслото


Да провериш колко масло има в двигателя, когато автомобилът ви е стоял цял ден (или цяла нощ) на паркинга, е безмислено. Ако в такъв сучай нивото съответства на нужния минимум, това съвсем не означава, че можеш да продължиш да караш. Представете си какво ще се случи, когато двигателят се стартира. Затова е добре маслото да се проверява най-много 10-15 минути след изключването на мотора. Тогава то няма да е изтекло в картера и ще получите правилна картинка за неговото ниво.

Доливане на масло

Какво да правим, ако открием, че нивото на маслото е паднало под минимума? Повечето собственици смятат, че могат да доливат в мотора само масло от същата марка. Това, разбира се, е идеалният вариант. Но пък, ако нямаш подобна смазка под ръка, можеш да използваш друга, стига тя да има същите спецификации, като тази в двигателя. Така че е хубаво винаги да знаеш какво точно са ти налели в мотора в сервиза.

0 от 500
  • #40
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В двигателя просто трябва да има масло според показанията на щеката и в допустимите отклонения според препоръките на производителя. Всяко нормално масло си върши работата при нормални условия на двигателя.
  • #39
    3 rate up comment 6 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    То за това първо се взимат под внимание редица фактори. Естествено, че ако двигателя работи добре с маслото предписано от производителя, е направо дебилнo, да решиш, че ще го сменяш. А и когато се подхожда към "по-дебело" масло, не означава да отидеш да две десетици по-нагоре.
  • #38
    1 rate up comment 7 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    "...обаче *** н2мски каски не вдяват. Та същ3те тези 0ръфляци явно и теб са те учили..."Сигурно ако бях написал, че съм учил в Тойота или Хонда, щеше да си съгласен. :) Уви, там не ме искаха, трябваше да избирам между БМВ, Опел, ФВ или Рено.
  • #37
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз ти написах какво може да получиш допълнително с гъсто масло. Турбина на части и нови повдигачи, сигурно пропускам още доста неща. Ако си стигнал да пълниш луфтове с масло, значи си за смяна на сегменти или скъп ремонт на мотораСтига си давал съвет за минаване към по гъсто масло, защото някой може да се върже! Ремонта ще е обаче за негова сметка!
  • #36
    3 rate up comment 7 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Тези "луфтове" трябва да бъдат оплътнени по някакъв начин. Маслото с по-висок визкозитет позволява на двигателя да работи по-равномерно, да има по-малка загуба на мощност и да удължи живота му като намали вибрациите при работа които от своя страна водят до по-бързото му износване. Относно дипломите ми, не са нищо особено, всеки втори може да ги има ако прояви интерес и упоритост. Инженер не съм, мехатроник съм.Едно от най-ниските стъпала.
  • #35
    2 rate up comment 6 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Толкова си и учил в Харвард, Кеймбрич и да имаш опит в Кастрол и Мобил. Сигурно и толкова си ходил в Мерцедес за да ги учиш. След като не знаеш за какво се използва малко по-гъстото масло при по-износен двигател. Ще ти го кажа максимално опростено. При по-голям пробег, при триещите се повърхности в двигателя (коляно-мотовилковият механизъм и газоразпределителната система) се получават микроскопични, така наречените в България, "луфтове". Говорим за разлики в микрони...
  • #34
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе JDM_Mercedes,не усещаш ли как се излагаш, като кифладжия?Знаеш ли колко ни вълнуват твоите измислени дипломи, школи във Франкфурт и подобни глупости. С тези простотии и най-тАпата кифла няма да ти върже, а камо ли мъже да ти повярват. Всеки може да си измисли какво ли не и да пише какви ли не глупости. Ти обаче освен да се хвалиш май друго не правиш. Щом си толкова навътре в нещата все ще имаш някой документ, лекция, записки от обучението си. Ами вземи го сканирай и покажи нещо реално!
  • #33
    7 rate up comment 7 rate down comment
    до:JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Аз пък съм учил в Харвард и имам доктурантура от Кембрич, а дипломната ми работа по промишлена химия и смазочни материали съм е правил в Кастрол, а практиката ми беше в Мобил. Поканиха ме от Мерцедес да ги уча какви масла да ползват, обаче *** н2мски каски не вдяват. Та същ3те тези 0ръфляци явно и теб са те учили, ама нещо не са те донаучили. Кофти учители с още по- кофти ученик. До там е докара ти да даваш акъл за маслата като гаражен майстор. Кажи сига какво масло да ползваме при 500к.
  • #32
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Само идеята да неутрализираш износването с различно по гъстота масло е смешна!Това е ясно на всеки, дори без да е учил. Както написах, смяна на различно от предписаното от съответния производител масло, може да доведе до един куп проблеми, дори и на 500к!
  • #31
    2 rate up comment 11 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    ...за да се окаже, че всичко е било напразно, и са дали толкова пари на вятъра ? Както и да е, не искам да споря с хора, които решават, че като прочетат сервизната книжка и вече са главни инженери в отдела за развойна дейност на големите концерни. :)