Вход   Регистрация

Основни грешки при смяната на маслото в двигателя

Основни грешки при смяната на маслото в двигателя
 

Някои съвети на "експерти" могат да доведат до фатални последици за автомобила

За смяната на моторното масло е казано толкова много, че трудно някой би добавил нещо. Все пак всички собственици на автомобили трябва да бъдат наясно, че тази „операция” крие и сериозни рискове, които е добре да бъдат избегнати.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Срок за смяна на маслото

Повечето шофьори, които гледат на колата си единствено като средство за придвижване, предпочитат да слушат това, което им казва производителят. В ръководството за експлоатация на автомобила срокът за смяна на маслото е посочен изрично. Трябва обаче да припомним, че тези правила или по-точно препоръки се пишат въз основа на данните, получени от изпитания на стенд, а не в реални условия. И няма как мениджърът, написал ръководството, да знае с точност кога трябва да се случи това.

По правило компаниите разрешават маслото да се сменя веднъж на 15 000, а понякога дори на 20 000. Това обаче не е особено добра идея. Далеч по-спокойни ще бъдете, ако сменяте маслото и масления филтър на максимум 10 000 км.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Други специалисти твърдят, че ако автомобилът е каран по-малко, маслото трябва да се сменя не в зависимост от изминатите километри, а веднъж годишно. Те се мотивират с това, че при дълго стоене в автомобила маслото се оислява от въздуха и съответно губи свойствата си. По тази логика, когато колата не стои на едно място, маслото в двигателя е защитено от контакт с въздуха.

Всъщност маслото се окислява, независимо дали автомобилът се движи или не. Така че изводът е един – сменяйте маслото поне веднъж годишно, дори пробегът на колата да е минимален. Това в никакъв случай няма да навреди.

Ниво на маслото в мотора


Не е тайна, че дори съвременните мотори имат склонност да „изяждат” масло. Прозиводителите са наясно с този факт, но бързат да успокоят клиентите си, като им казват, че всичко е предвидено. Ако между две технически обслужвания на автомобила нивото на маслото не е под „min” на пръчката, значи всичко е наред и може да се кара. Те обаче не се замислят доколко реално е това ниво.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Така че, ако съдбата на вашия автомобил не ви е безразлична, не си заслужава маслото да остава на „min”. Напълно възможно е двигатеят да похарчи повече масло от изчисленото от конструкторите. В такъв случай ще се стигне до „маслен” глад, което не само може да доведе до ремонт на двигателя, но дори да го извади от строя.

Проверка на маслото


Да провериш колко масло има в двигателя, когато автомобилът ви е стоял цял ден (или цяла нощ) на паркинга, е безмислено. Ако в такъв сучай нивото съответства на нужния минимум, това съвсем не означава, че можеш да продължиш да караш. Представете си какво ще се случи, когато двигателят се стартира. Затова е добре маслото да се проверява най-много 10-15 минути след изключването на мотора. Тогава то няма да е изтекло в картера и ще получите правилна картинка за неговото ниво.

Доливане на масло

Какво да правим, ако открием, че нивото на маслото е паднало под минимума? Повечето собственици смятат, че могат да доливат в мотора само масло от същата марка. Това, разбира се, е идеалният вариант. Но пък, ако нямаш подобна смазка под ръка, можеш да използваш друга, стига тя да има същите спецификации, като тази в двигателя. Така че е хубаво винаги да знаеш какво точно са ти налели в мотора в сервиза.

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 43 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

"Не случайно новите коли са с асистент, мерят всичко и когато каже се сменява. Това за 5-7-10к са отживелици..."

И сигурно караш ВАГ, нали? Няма начин просто да караш друго. Само безмозъчни драйвери сте на тези каляски и чакате асистента да ви каже да смените маслото. И как този асистент бачка и как определя кога? А асистента, ако забрави? А асистента да няма хим.лаборатория в картера и да прави хим.анализ? Отживелица е на баба ти фърчилото. Има си спецификации на МПС, ДВГ и масло моето момче.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Тези съвети сякаш ги е писал някой чирак в квартален гараж.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 13  Отрицателни: 0

от: Масларов ( преди 2 месеца )

Масларов, 10к км по магистрала с 200км/ч дали е по щадящо от 5-7к градско?

За коя магистрала говориш? Кажи къде можеш да караш 10 000 км. с подобна скорост? Ама това средна скорост ли е или хипотетично с такава скорост дя караш непрекъснато? На книга или реално да караш така? Ти евентуално караш ли с подобни скорости по нашите пътища?
Може и да не ми отговаряш...
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

"10к км по магистрала с 200км/ч дали е по щадящо от 5-7к градско?"

и сега, ако ми кажеш къде и на кои магистрали можеш да караш 10 000 км със скорост 200 км/ч цена няма да имаш! ама може да не ми отговаряш защото такива магистрали просто няма. даже в германия няма. там ако си ходил има участъци без ограничение на скоростта но на повечето места си е с ограничение. а да не говорим че повечето им магистрали са с ремонти и ограничение 80. караш 10-20 км и все някакъв ремонт или дрго правят.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: разбирачев ( преди 2 месеца )

ако маслото го мерите като огасите колата след 10-15 минути значи нищо не мерите. още не се е стекло всичкото и ако в студено състояние на мотора когато се мери най точно маслото е на макс то при случая препоръчан в статията ще е някъде между мин и макс.
ако се ръководите от това нево трябва да долеете. доливате да е на макс и на другия ден сутринта мерите и ще видите какво? аре сетете се какво ще е нивото му! някои вероятно се досетиха че ще е над чертата за максимум което никак не е добре.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Масларов, 10к км по магистрала с 200км/ч дали е по щадящо от 5-7к градско?

Може и да не ми отговаряш...

Не случайно новите коли са с асистент, мерят всичко и когато каже се сменява. Това за 5-7-10к са отживелици...

Тази статия е за отпреди 15г, както и "експертите"

Маслата не са вече 15W40 минерално!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 7  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

тоя дето твърди че сменяли маслото на колите в шоурумовете да каже в кой сервиз го правят. утре лично ще се обадя да питам.
такова нещо няма бе дечко. ти изобщо влизал ли си в шоурум. то там вярно че клошари не пущат. ако го сменят маслото нали трябва да го напишат в сервизната книжка и да го отбележат в историята на колата.
как ти се струва да напишат "сменено масло на 0 км" хахаха не си много редовен май.....
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: до: До масларят ( преди 2 месеца )

Маслото се СМЕНЯ, а не "сменява"!
Да допуснеш правописна грешка е простено, но да пишеш на селски диалект показва нивото ти.
Няма шоурум в койно да сменят на колите маслото пристоели в него повече от година! Няма такъв, гарантирам ти!
Ако ти знаеш подобен кажи и ние да научим! Всъщност няма нужда да си измисляш.Маслото, ако на нов автомобил бъде сменено,трябва това нещо да бъде отбелязано в сервизната му книжка.Всяка манипулация се отбелязва щом е извършена във фирмения сервиз.А филтър сменят ли
Отговори
 
+4
 

Положителни: 9  Отрицателни: 5

от: До масларят ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Да
Маслото в шоурумувете се сменява след 1г.
Ако колата не е продадена.
Отговори
 
 -10
 

Положителни: 6  Отрицателни: 16

от: Масларов ( преди 2 месеца )

Най-голямата глупост обаче беше за меренето на нивота на маслото. Как след 10-15 след изгасяне на мотора ве нек@дърници?! Това е най-голмата глупост. Мин.30 мин. след изгасяне на двигателя. Минимум, а най добре няколко часа или след нощта, когато всичкото масло е в картера, а не по маслените магистрали. Като си купуваш кола и мотора не е работил години къде трябва да е маслото според "специалиста" писал статията? Или, като си сменяш маслото? Наливаш,колкото трябва да бъде в картера и мериш!
Отговори
 
+14
 

Положителни: 20  Отрицателни: 6

от: Масларов ( преди 2 месеца )

Другата глупост е за окисляването. Да попитам писалия статията на колите в шоурумовете сменят ли им всяка година маслото? Въпросът е реторичен и всеки знае, че не го сменят дори и няколко год.колата да стои непродадена. Маслото пре неработещ двигател може да се окисли след мин. 5 год. не по-рано и то говорим за масла с минерална основа. Синтетиката и след 10 г. няма да се окисли. Окисляването става при работещ двегател. Т.е. ако карате колата го сменяйте веднъж годишно,а не ако стои пред блока!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 9  Отрицателни: 6

от: Масларов ( преди 2 месеца )

Полезна, но пак някой се е изгубил в превода или е написана от някой дървен философ.
Първо мяслото е правилно да се сменя според това къде караш, а не точно на изминати км. Те са само ориентир. Едно е да навъртиш 10 000 км на магистрала и съвсем друго е да са в града при задръствания където изминаваш в пъти по малко км., но двегателят работи в пъти повуче, като време и в най-натоварени и неоптимални режими. Ако короте предимно градско ви препорючвам на не повече от 5-7 000 км да сменяте маслото.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 16  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Полезна статия.
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 2  Отрицателни: 13

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising