IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Основни грешки при смяната на маслото в двигателя

Някои съвети на "експерти" могат да доведат до фатални последици за автомобила

Основни грешки при смяната на маслото в двигателя

За смяната на моторното масло е казано толкова много, че трудно някой би добавил нещо. Все пак всички собственици на автомобили трябва да бъдат наясно, че тази „операция” крие и сериозни рискове, които е добре да бъдат избегнати.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Срок за смяна на маслото

Повечето шофьори, които гледат на колата си единствено като средство за придвижване, предпочитат да слушат това, което им казва производителят. В ръководството за експлоатация на автомобила срокът за смяна на маслото е посочен изрично. Трябва обаче да припомним, че тези правила или по-точно препоръки се пишат въз основа на данните, получени от изпитания на стенд, а не в реални условия. И няма как мениджърът, написал ръководството, да знае с точност кога трябва да се случи това.

По правило компаниите разрешават маслото да се сменя веднъж на 15 000, а понякога дори на 20 000. Това обаче не е особено добра идея. Далеч по-спокойни ще бъдете, ако сменяте маслото и масления филтър на максимум 10 000 км.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Други специалисти твърдят, че ако автомобилът е каран по-малко, маслото трябва да се сменя не в зависимост от изминатите километри, а веднъж годишно. Те се мотивират с това, че при дълго стоене в автомобила маслото се оислява от въздуха и съответно губи свойствата си. По тази логика, когато колата не стои на едно място, маслото в двигателя е защитено от контакт с въздуха.

Всъщност маслото се окислява, независимо дали автомобилът се движи или не. Така че изводът е един – сменяйте маслото поне веднъж годишно, дори пробегът на колата да е минимален. Това в никакъв случай няма да навреди.

Ниво на маслото в мотора


Не е тайна, че дори съвременните мотори имат склонност да „изяждат” масло. Прозиводителите са наясно с този факт, но бързат да успокоят клиентите си, като им казват, че всичко е предвидено. Ако между две технически обслужвания на автомобила нивото на маслото не е под „min” на пръчката, значи всичко е наред и може да се кара. Те обаче не се замислят доколко реално е това ниво.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Така че, ако съдбата на вашия автомобил не ви е безразлична, не си заслужава маслото да остава на „min”. Напълно възможно е двигатеят да похарчи повече масло от изчисленото от конструкторите. В такъв случай ще се стигне до „маслен” глад, което не само може да доведе до ремонт на двигателя, но дори да го извади от строя.

Проверка на маслото


Да провериш колко масло има в двигателя, когато автомобилът ви е стоял цял ден (или цяла нощ) на паркинга, е безмислено. Ако в такъв сучай нивото съответства на нужния минимум, това съвсем не означава, че можеш да продължиш да караш. Представете си какво ще се случи, когато двигателят се стартира. Затова е добре маслото да се проверява най-много 10-15 минути след изключването на мотора. Тогава то няма да е изтекло в картера и ще получите правилна картинка за неговото ниво.

Доливане на масло

Какво да правим, ако открием, че нивото на маслото е паднало под минимума? Повечето собственици смятат, че могат да доливат в мотора само масло от същата марка. Това, разбира се, е идеалният вариант. Но пък, ако нямаш подобна смазка под ръка, можеш да използваш друга, стига тя да има същите спецификации, като тази в двигателя. Така че е хубаво винаги да знаеш какво точно са ти налели в мотора в сервиза.

0 от 500
  • #50
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нашите стари коли си искат да има масло,проверявайте го винаги на студен двигател.Слагайте винаги на макс или 1-2мм.под макс.Всичко останало е зле за двигателя.Никога не забравяйте да го смените по рано защото истинско масло в БГ рядко ще се намери а цената ще бъде фантастична за средностатистическия българин!
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Имализначение ( преди 3 години )
    Тапи в ушите
  • #48
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Смених маслото ( преди 4 години )
    и мотора зе да трака. Ко прайм ся? Total Ineo 5w30
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Смених маслото ( преди 4 години )
    и мотора Зе да трака. Ко прайм ся?
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Стойшл ( преди 4 години )
    16 литра
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    цецо27 ( преди 5 години )
    много добро и на добра цена .. VEXXOL SPR PLUS 15W-40 5
  • #44
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Маслото ( преди 5 години )
    Само Мотул от официалния вносител!Грешка няма!
  • #43
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до: JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Видяхме, че си дървен философ с познания за автомобилите, като гаражен майстор, хвалещ се, че са го канили къде ли не. Няма нужда да ни развиваш какви ли не теории и да вадиш от 10 кладенеца вода, за да докажеш теориите си. Извади поне едно листче от записките,които си водил и ни натрии носовете! Писал ли си в час или си броил паяците?
  • #42
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ЯВикаш всяко нормално масло си вършело работата. Не знаех, че класификацията на маслата са нормални и ненормални. Би ли дал пример за ненормално масло.Май много масло буташ. Лошото е, че недоливаш...
  • #41
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да ти разширят халката и ти да е уплътньваш с лубриканти е явно специалитет на немците. Гледам и на практика на един техен ученик са ги предали техните @н***лно податливи чалъми. Абе масълце да има, че явно много стърже. Колкото по-разхлабена е халката, толкова по-гъсто масълце за уплътнение трябва, а ако няма само на калъч трябва да се пердаши трибуквието. Нали така Магарцедешчо. Търсен си много и от различни фирми. Явно си много добър в нещата. Профи един вид...