Първото поколение на суперколата със средно разположение на двигателя Audi R8 се предлагаше само с два атмосферни мотора. Базовата версия получи 4,2-литров V8, развиващ 420 или 430 к.с., а топ-вариантът разчита на 5,2-литров V10 (520-575 к.с.), който бе разработен за Lamborghini Gallardo.
Втората генерация се произвежда от 2 години, като е оборудвана с модернизиран V10, развиващ 540 или 610 к.с. Сега в Audi готвят нова модификация на модела с по-малък мотор. Подробности за нея разкрива изданието Autocar.
В компанията се отказаха от атмосферните V8 двигатели, тъй като те няма как да бъдат адаптирани към новите екологични изисквания. Затова новата версия ще получи 2,9-литров V6 с 2 турбокомпресора. Този агрегат е разработен съвмество от Audi и Porsche, като се поставя на Porsche Panamera и Cayenne, както и на Audi RS 4 и RS 5. В зависимост от модела, моторът развива 440-450 к.с. и 550-600 Нм.
При Audi R8 моторът ще се предлага в две варианта, като се знае, че по-мощният ще развива 500 к.с. и 600 Нм. Той ще направи суперколата по-лека и по-евтина, като ще привлече клиенти от държави, в които данъкът на автомобила се определя от мощността. Такъв е, например, Китай, където версията с V10 се продава доста трудно именно заради данъците.
Снимки: Audi