IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Щутгарт отказва да спре дизела

Домът на Mercedes и Porsche се обяви против забраната за използване на дизелови коли

Щутгарт отказва да спре дизела

Управата на германската провинция Баден-Вюртемберт, домът на Mercedes-Benz и Porsche, обяви, че ще обжалва решението на съда да забрани използването на дизелови автомобили по улиците на столицата на провинцията - Щутгарт. Това означава, че забраната за използване на пътнически автомобили с дизелови двигатели в Щутгарт няма да влезе в сила от 2018, както беше планирано, съобщава Automotive News Europe.

Щутгарт отказва да спре дизела

Правителството на югозападния регион обяви в понеделник, че ще обжалва съдебното решение да се преустанови използването на дизелови автомобили в столицата, тъй като това е единственият начин да се посрещнат новите европейски стандарти за съдържанието на азотни оксиди и твърди частици във въздуха. Щутгарт редовно декларира много по-високи нива на замърсяване от предписаните като безопасни от Европейския Съюз.

Баден-Вюртемберг, която е управлявана от коалиция от консерватори и зелени, вече обяви, че ще разгледа съдебното решение, преди да реши дали и кога да наложи забраната, поискана от екологичната организация DUH, през януари 2018.

Припомняме, че откакто концернът Volkswagen Group призна през септември 2015, че е манипулирал резултатите от екологичните тестове на много свои модели, дизеловите коли са подложени на засилени проверки, най-вече за нивата на азотни оксиди, изпускани в атмосферата. Именно тези емисии са сред основните причинители на респираторни заболявания, твърдят лекари.

Два месеца след като скандала с Volkswagen взриви публичното пространство, представители на DUH заведоха съдебно дело, целящо да принуди управата на Щутгарт, който е дом още на концерните Robert Bosch и Mahle, да подобри драстично качеството на въздуха, забранявайки използването на дизелови автомобили.

Жалбата, подадена във Федералния административен съд в Лайпциг означава, че решението на по-ниска инстанция не трябва да се изпълнява, докато тече процедурата по обжалването.

Междувременно управата на Щутгарт увери, че ще спира от движение дизеловите автомобили, които не отговарят на последните екологични изисквания, но само в определени дни, в които замърсяването е най-голямо.

 

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антон ( преди 6 години )
    Това което си написал са пълни глупости!!! В България при производството на 1kwh енергия се отделя 0,61 кг въглероден диоксид ( по данни на МОСВ)... В Германия е по-малко ;)
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "амеркинанците", "е е", "ръртят", "шечалба" "обесняват"Браво!
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Няма заводски с CNG или LPG, или са много малко моделите, главно поради цената. Цените им надхвърляха на тези с дизелови моториДопреди 4-5г почти нямаше читави афтърмаркет инсталации, все имаше проблеми. Форд и ФВ имаха модели BiFuel, FlexiFuel и CNG, но дали предлагат в момента нямам представа
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До abc ( преди 6 години )
    Приятел пишеш глупостиCNG- природен газ или метан той идва от РусияLPG- фракция при преработка на нефта от където и да е внесенНе пишете глупости като незнаете има толкова прости хора който ви се връзват
  • #18
    1 rate up comment 8 rate down comment
    abc ( преди 6 години )
    Е как защо... защото газта идва от Русия. А амеркинанците не дават и не искат Европа да е е тясно свързана с Русия. Че и оборот да им ръртят и шечалба. И затова е се опитват да пробутат Теслите. И шистовата газ обесняват колко е "хубава" а тази от Русия не трябвало да я купуваме...
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Защото с кола с газова уредба Нямаш право да влизаш в нито един подземен паркинг. Защо ли?Те и атомните централи не отделят вредни емисии, но ги затварят. Защо ли?
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Защо не се произвеждат не мога да ти кажа (имаше модели на Volvo и май някои на Mercedes), но това което мога да ти кажа е, че нещата не работят така откъм цени. Ако афтърмаркет система ти струва 800евро, то оскъпяването при заводска такава ще е по-скоро към 2000евро. Това идва от усложняване на производството, разходи за разработка и спецификата на доставчиците, които трябва да се ползват.
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    snimkata e ot berlin
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Минтири тинтири , това за влаковете което каза си в голяма заблуда , да процента на дизелите е малък но не са спрени все още
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До ха ха ха ( преди 6 години )
    Напълно екологичен бензиновия двигател не може да стане, но може да отделя само въглероден диоксид без азотни окиси и сажди.Това може, ни повече, ни по-малко, което на фона на дизела разбира се е много по-добре.