Вход   Регистрация

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5
 

Японският кросоувър следва основните правила в сегмента

Когато нещо работи, по-добре него закачай. Това е правило, което обикновено производителите спазват напълно. С новото поколение на CX-5 Mazda не прави изключение. И съвсем разбираемо, защото този модел се продаде в над 1,5 млн. бройки от дебюта си преди 5 тодини и донесе 1/4 от всички продажби на марката.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

ПРИ ВТОРАТА ГЕНЕРАЦИЯ ИМА ДОСТА ПРОМЕНИ, но разбира се, нито една от тях не е радикална. Дизайнерският език, който е един от главните козове на Mazda напоследък, е запазен и дори е станал малко по-агресивен. Колкото до техниката - колата до голяма степен повтаря своя предшественик, като е изградена на същата платформа и ползва почти същите двигатели. Въпреки това японците са категорични, че в случая става въпрос за напълно нов автомобил, а не за фейслифт.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Като цяло всичко е подчинено на прословутата дизайнерска философия KODO, което означава "дух на движението". Решетката на радиатора е пораснала, а капакът на двигателя сякаш е надвиснал над предните светлини.

СЪЩИЯТ ПРЕДПАЗЛИВ ПОДХОД Е ПРИЛОЖЕН И В САЛОНА, където материалите са по-скъпи и качествени. Седалките са удобни - както тези отпред, така и отзад, а вътрешното пространство е достатъчно. Новата мултимедийна система подсилва чувството за лукс, а в оборудването вече влиза и head-up дисплей, който ви показва важната информация на стъклото и така не се налага да отклонявате очи от пътя.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Багажникът побира 506 литра, което не е сред водещите показатели в този клас, но все пак е напълно достатъчно за семейни нужди.

В ТОЗИ СЕГМЕНТ ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ ТЪРСИ НАЙ-ВЕЧЕ ДИЗЕЛЪТ
, но ние тестваме версията с 2,0-литров бензинов двигател, развиващ 160 к.с. В случая той е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия, но се предлага и вариант с механични предавки. Честно казано, бихме препоръчали точно нея, защото с този автоматик усещането, особено при изкачване, не е от най-приятните.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Хубавото е, че от есента в България вече ще се предлага и по-мощен бензинов мотор – 2,5-литров със 194 к.с, като той ще бъде стабден със система I-ELOOP. За нея от Mazda твърдят, че е „перфектният енергиен кръговрат”. С по-нормални думи - това и микрохибрид, който използва възстановената при спиране енергия.

НЯМАМЕ ОБАЧЕ НИКАКВИ ЗАБЕЛЕЖКИ КЪМ СИСТЕМАТА
за задвижване на четирите колела. Тя има активен диференциал, който разпределя автоматично тягата към предните и задните колела, в зависимост от нуждите. На нормален път това разпределение е 97% към предната ос, като целта е постигане на оптимален разход на гориво. При по-тежки условия съотношението може да бъде 50:50, като 20-сантиметровият просвет ознамава, че спокойно ще се справите с черните пътища.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

НОВАТА МАЗДА CX-5 Е ОБОРУДВАНА И С НЕЩО
, наречено G Vectoring Control. Системата използва 12 сензора, които правят по 12 изчисления в секунда. В завоите те намаляват въртящия момент към вътрешните колела и го увеличават към външните, което дава повече сцепление и предотвратява накланянето.

Новото е добре направено старо: тестваме Mazda CX-5

Сериозно е наблегнато и на безопасността на водача и пътниците, като автомобилът разполага с всички последни писъци на технологията като адаптивен круиз-контрол, система за аварийно спиране, разпознаване на пешеходци, следване на лентата за движение и т.н.

С ДВЕ ДУМИ: НОВАТА CX-5 Е ТОЧНО КАТО СТАРАТА - удобен и практичен начин да смените семейния хечбек с нещо по-внушително и интересно. Но също така и по-скъпо - базовата версия стартира от цели 46 000 лв., но тя е само с предно предаване. За добре оборудвано 4х4 ще ви трябват поне 60 хилядярки, а най-скъпият дизел наближава 75 000 лв.



Което само допълва старото правило - ако нещо работи добре, но променяй нищо, освен цената му.

Снимки и видео: Automedia.bg
 

Реклама  


Купи Mazda

  • Mazda 6 2.0 136к.с. кожа

    4200 лв.

    дата на произв. - юли , 2002 г., пробег - 176000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Mazda Mx-3

    11 лв.

    дата на произв. - януари , 1998 г., пробег - 1234, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Mazda 6

    4500 лв.

    дата на произв. - ноември , 2005 г., пробег - 142000, С.к - Автоматична, цвят - Зелен

  • Mazda 5 2000 7 МЕСТА

    8200 лв.

    дата на произв. - април , 2007 г., пробег - 156000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Mazda 5 2000 КАТО НОВА

    7500 лв.

    дата на произв. - април , 2006 г., пробег - 142000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Mazda 3 1600 КАТО НОВА

    5900 лв.

    дата на произв. - юли , 2005 г., пробег - 165000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

Виж всички обяви

Коментари ( 22 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

В мобиле бг е пълно със снимки. Ти от там ли взе твоята, ако ти я поискат, уж-собственик на мазда. Някой кате разкрие колко си жалък, и го наричаш ваги. Скрий се, бе, нещастник!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

здобре бе ваги разбрахме че не си ти ;)
хайде дай сега снимка за разхода ти. а вярно ти си я бил продал. да де ама при такъв висок разход няма начин поне веднъж да не си го снимал. няма начин да нямаш снимки на колата.
и интересно как си купуваш подобно нещо като знаеш.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 1  Отрицателни: 4

от: Перър ( преди 2 седмици )

Аз карам Мазда 6 2014 дизел. Освен от скапаната мултимедия (менюто е безумно или поне в сравнение със всичко друго, което съм карал, само Волвото ми беше по-зле. Телефона се свързва на произволен принцип и рядко мога да завърша по-дълго обаждане през колата) от друго не мога да се оплача. Миже би дизайна не остарява добре, защото като излезе ми се струваше уникална сега някакси претрупана. За разхода на готово нищо не мога да кажа - като свърши сипвам още - така е било със всичките ми коли.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: 112 ( преди 2 седмици )

Не знам как са по новите модели, но аз карам от 9 години Мазда 3 ВК. До сега нищо не се е повреждало и не съм стъпвал в сервиз. 1.6 бензина трябва доста да го галиш за да дава приличен разход, иначе може да отиде в сегмента на спортните автомобили (по разход де).
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: zoom in ( преди 2 седмици )

3 години имах CX-5, 2,2D, 150 кс - колата е ОК. Честно казано предишния дизайн на мен ми допада повече. Нямах никакви грижи, но разходът наистина не беше нисък. Особено на магистрала при 140 км/ч. И е точно заради аеродинамиката на камион. Продадох я, защото осъзнах, че просто SUV-тата са абсурден сегмент и поне на мен, едно комби или дори седан ми върши същата работа... и е по-приятно при високи скорости. Не ме убеждавайте, че ще дадете 65К за SUV и ще го вкарате в драките... всички са за града
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Уважавам свежия хумор, но все пак искам да кажа на този, който разказа вица как Мазда 6 горяла 5.5/100 при 130 км/ч първо сам да си повярва, преди да убеждава нас. Ако беше написал 7/100 щеше да се доближи до истината.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

интериора е скучен,иначе хваща окото на външен вид
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Сменям името от Анонимен на Анонимен, ОК?

Аз не съм анонимния с дизала, а анонимния с големия безин. Не мога да разбера как не ни различаваш. Толкова е лесно.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
аеродинамиката не влияе толкова в случая когато става задизел.
при дизелите няма такава разлика в разхода на гориво зависеща от аеродинамиката на колата. ако имаше кола и беше карал различни модели щеше да го знаеш. пък ти си чети форумите и си вярвай колкото искаш. на собствените си очи ли да вярвам или на форумни панелни плъхове като теб. ако наистина имаш такъв разход за който твърдиш го снимай и го покажи да го видим.
сега сигурно ще се покриеш както друг път и щу почнеш да пишеш с друго име
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 1  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

На Мазда 6 е точно така, както казваш. Просто подценяваш ефекта от аеродиманиката. 4х4 дори не влияе толкова, защото колата през повечето време е само на предно. Разбира се, става дума за каране със 140 непрестанно. Отвори форумите и виж какво казват собствениците.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Абе кво му обръщате внимание на форумниь ВАГ.
Бил имал Мазда и почва да се оплаква и да лъже.
Като има статия за Тойота е пак същото. Пълен паляк е тоя и само интриги заформя тук с лъжите си. Все някой, който не го познава му се вързва да му обяснява. Той се знае своето и пак се лъже ли лъже. Само не ми е ясно дали си вярва на лъжите?
Кажи ВАГи, вярваш ли си?
Едва ли. Не вярвам да си толкова зле.!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 5  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Трябва да са сменили платформата, защото досегашната беше на разширена платформа от Мазда 3. Така пишеше като излизаше. Няма лощо. Той и първия Тигуан беше изцяло Голф.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Мазда 6 2,2 д 175 к.с. извън града 4,5-5 до 110, 120-130 5-5,5/100, при 160 на к.к. твърдо 7,5 и над 160 км/ч разхода скача до 9/100, но никога повече. Продължително съм е карал с 200 км/ч в Германия и повече от 19 не ми е давала. На сх5 да даде такъв разход,както вякой споменава със същия двигател е просто абсурд.Слагам 1 литър огоре заради лошата аеродинамика и 4х4 и пак нещата не се вързват.Явно си е правил гаражен туниг и я е прецакал нещо.Не виждам нещо друго за да е така разхода му.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

"Карал" бил. Като започнеш да даваш по 70 000 лв за кола, т.е. да ПРИТЕЖАВАШ и да имаш някакви очаквания срещу парите си, тогава някой ще те слуша.

Дотогава си просто форумен мечтател, който губи на хората времето.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Таратанци си си купил ти!
2.0 и 160 к.с. му били слаби за този сравнително малък СУВ. Майко мила, вземи се прегледай и стига лъга! Дизела им както споменах не съм го карал, но подобен разход е бсурден за който споменаваш. Ако имаше 2.5 и беше карал 2.0 щеше да разбереш, че двата мотора имат много малка разлика в динамични характеристики. Просто няма никакъв смисъл за тази кола от 2.5 л. Малкия мотор е точно на мястото си. Виж, ако си състезател и слизаш от Ламбо е разбираемо да ти е малък. :)))
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Напротив, на Мазда дизелът е известен, че харчи почти колкото 2,5 бензин. Причината е, че има много ниска комперсия. Така влизат лесно в нормите за азотни окиси, но им се вдига разходът и CO2. Аз затова си купих големия бензин. 2.0-литровият е слаб за тази кола.

Между другото, колата е пълен ***. Само човек, който досега е карал 20 гидишна малолитража може да я хареса. Аз се прецаках, но ако мога да пердпаза дори и един човек да направи същата грешка, ще съм доволен.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Освен дизайна, нищо не е пипнато в "новата" Мазда. Платформата е същата, двигателите са _абсолютно_ същите, инфотейнмънтът е същия (бавен и с мнооого проблеми). Опит да държат модела адекватен, защото всички конглокенти изкараха много по-добри автомобили. Но пак не е достатчно. С толкова неадекватна лъжлива политика към клиентите, няма как да им се получи. Затова в Еропа продават единични бройки. Само американците и австралийците им се вързват.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 9  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

до първия

Не е възможно. Карал съм със същата скорост същия бензин т теста и при тази скорост разхода е 7-7,5/100. Просто няма начин дизела да харчи повече, ако всичко му е било наред. Ако действително колата има подобен разход според мен е а сервиз. Други дизели съм карал и това е огромен разход. Около 7 и под 7 трябва да е при тази скорост. То зависи и каква магистрала. Ако по Витиня си карал посока Варна то там и над 10 може да ти даде. На връщане обаче ще ти е под 5/100.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 2  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
Тойота - Бяла - модел 2005 - 3.0 бензин - евро 6 (според мен) - средна скорост 230км/ч - разход 0.23893л/100км.
С пуснат климатик и 4 души, възрастни.
И в града втора не включвам, щот няма къде да я включа. Тя на първа си прави 130км/ч.
И аз съм професор и съм технологичен много.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 3  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Много е добър!
Карах стария СХ5 точно със същия двигател 2.0 л бензин. Страхотна кола. Останах много доволен и впечатлен. Удобен и икономичен за бензинова кола. На дълго слиза под 5/100, а иначе средно 8,5 го докарах. Софийско градско при задръствния 10-11. При нормален трафик 9-10. Ако някой ми беше казал за такъв разход щях да кажа, че е на дизел, а не на 2.0л бензин. Горе-долу, дизелите с такъв обем на такъв автомобил дават подобен разход. Определено обаче бензина е по-приятен за каране.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 3  Отрицателни: 7

от: Az ( преди 2 седмици )

Mercedes GLC 250d 4 matic automat - с тази скорост гори 5-6 литра/100.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 7  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
Имам СХ-5 на една година, дизел автоматик. Много съм доволен, но на магистрала със 120-130 км/ч харчи 8,6/100. Вижда ми се много. Все пак е в С-сегмента, където е Мазда 3.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 2  Отрицателни: 7


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising