Концернът FCA ще се включи в неизбежната електрификация на моделните гами на големите автомобилни производители, но неговият шеф Серджо Маркионе отново даде да се разбере, че е против посоката, в която се развива световната автомобилна индустрия.
„Заради сроковете, избрани за ограничаването на конвенционалните автомобили в Европа, ние също трябва да изберем електрификацията – заяви Маркионе. – Но според мен, това не е отговорът на нашите проблеми.”
Босът на FCA допълни, че е нужно още време, за да се убедят автомобилните производители „коя точно технология ще надделее”.
„Всички ние трябва да мислим и да действаме много бързо, ако искаме да останем част от съвременния живот – обясни Маркионе пред телевизия Bloomberg. – Най-големият страх у автомобилните компании е да не изостанеш от съперниците си. Ние сме по-бавна индустрия, решенията се взимат бавно. А Мъск мисли и действа със скоростта на ракета, затова е толкова напреднал в развитието на електромобилите.”
Маркионе отново обясни, че не преговаря с Hyundai за продажбата на FCA или част от компанията, както и че няма контакти с Great Wall по същата тема. В същото време обаче той потвърди, че още догодина компанията за автомобилни компоненти Magneti Marelli, която сега е под шапката на FCA, ще излезе самостоятелно на борсата, както преди време концернът направи с Ferrari и това се оказа успешен ход. Идеята е да се вдигне оценката на бъдещата самостоятелна компания, както и да се покачи оценката на FCA.
Снимка: FCA