Вход   Регистрация

Въпросът на бъдещето: хибрид, плъг-ин или електромобил?

Въпросът на бъдещето: хибрид, плъг-ин или електромобил?
 

Правилният отговор всъщност е "всички едновременно"

На кого принадлежи бъдещето в автомобилния свят? Коя технология ще доминира по пътищата след десет години? Тези спорове се водят от доста време, но се ожесточиха още повече след нашумелия Дизелгейт. Класически хибриди, плъг-ин хибриди, електромобили, автомобили с горивни клетки: всяка от тези технологии си има своите запалени привърженици и врагове. Но истината, за която напоследък намекват всички водещи фигури в автомобилната индустрия, е, че в това състезание не може да има победител.

Въпросът на бъдещето: хибрид, плъг-ин или електромобил?
Hyundai Ioniq - първият модел в света, който се предлага като хибрид, като плъг-ин хибрид и като чист електромобил

ПРЕХОДЪТ ОТ СЕГАШНИТЕ двигатели с вътрешно горене към по-чисти форми на задвижване няма да стане изведнъж, и ще протече по различни начини в зависимост не само от отделните пазари, но дори и от населените места и от нуждите на отделните клиенти. "Виждам бъдещето като смесица от всички тези технологии - всекиму според нуждите", каза Петер Шрайер, президентът по дизайна на Hyundai и Kia, в специално интервю за Automedia.bg.
Корейците очевидно отдавна вярват в тази концепция, ако се съди по модели като Ioniq - първия автомобил, който се предлага и с трите форми на задвижване. Има го като конвенционален хибрид, като плъг ин хибрид и като чист електромобил. Но какви са разликите, предимствата и минусите на трите? В две поредни статии от поредицата е-motion ще се опитаме да отговорим на тези въпроси.

Въпросът на бъдещето: хибрид, плъг-ин или електромобил?
"Виждам бъдещето като смес от всички тези технологии - всекиму според нуждите", казва Петер Шрайер, президентът по дизайна на Hyundai и Kia

"КЛАСИЧЕСКИТЕ" ХИБРИДИ най-общо са онези, които разполагат с електромотор и двигател с вътрешно горене, но батериите им не могат да се зареждат директно от мрежата.
Те могат да са серийни (при тях двигателят с вътрешно горене служи единствено за зареждане на батерията, а колелата се задвижват от електромотора) и паралелни (и двата агрегата могат да задвижват колелата, заедно или поотделно). Ioniq Hybrid например е от втория тип.

ПЛЮСОВЕТЕ НА ТАЗИ технология са добре известни още от 90-те години, когато тя за пръв път се наложи на пазара. Хибридите са много икономични, тихи и чисти в градска среда. Ioniq обещава среден комбиниран разход от 3.4 на сто - макар че, за да сме честни, той е постижим само при по-внимателно шофиране.
Освен това, за разлика от електромобилите, те нямат проблеми с обхвата и с инфраструктурата. Вместо да обикаляте в търсене на колонка за зареждане и да чакате, трябва просто да се отбиете до най-близката бензиностанция.

Въпросът на бъдещето: хибрид, плъг-ин или електромобил?

МИНУСИТЕ на класическите хибриди са два. Първо, понеже са разработени да бъдат максимално ефективни, те обикновено не са особено вълнуващи за каране. Създателите на Ioniq са се постарали да коригират това, като вместо стандартната в такива случаи безстепенна трансмисия са вградили автоматик с двоен съединител.
Вторият минус е, че пробегът само на електричество е много ограничен, тоест няма как да се движите из града с нулеви емисии. В други страни това би ви лишило от сериозни данъчни отстъпки. В България губите само правото да паркирате безплатно в синя зона.
Накратко, конвенционалният хибрид е най-разумният избор за хора, които често пътуват на по-дълги разстояния и които не разполагат с гараж или удобни места за зареждане по ежедневния си маршрут.

В следващата статия: Плюсовете и минусите на плъг-ин хибридите и електромобилите
 

Реклама  


Купи Hyundai

  • Hyundai Getz 1.5 CRDI KLIMA

    3500 лв.

    дата на произв. - декември , 2004 г., пробег - 147500, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Hyundai Accent 1.5CRDI-ВЕРИГА-EURO4

    4999 лв.

    дата на произв. - декември , 2006 г., пробег - 162000, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Hyundai I30 1.4i Active GPL

    8995 лв.

    дата на произв. - ноември , 2009 г., пробег - 158795, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Hyundai I30 1.6 ГАЗ BRC

    9500 лв.

    дата на произв. - октомври , 2008 г., пробег - 122327, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Hyundai I20 i BIFUEL 1.3i 78к.с GPL BRC

    7499 лв.

    дата на произв. - юни , 2009 г., пробег - 141345, С.к - Ръчна, цвят - Светло син

  • Hyundai I30 1.4CRDI

    5099 лв.

    дата на произв. - май , 2016 г., пробег - 27000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

Виж всички обяви

Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising