Вход   Регистрация

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят
 

На пръв поглед елементарни действия могат да спестят големи неприятности

Голяма част от собствениците на автомобили прибягват до услугите на сервиз, едва когато нещо се повреди. Как може да бъдат избегнати по-сериозните щети по колите? Много просто – проверявайте системите редовно, а не само когато усетите, че има нещо нередно. И не става дума само за проверка на състоянието на маслото в двигателя, но и за други действия, които могат да спестят редица главоболия и най-вече бъдещи разходи.

Фатални за автомобила грешки, които шофьорите правят

Да сте виждали някой шофьор да подгрява своя автомобил при топло време?. Това се случва толкова рядко, колкото и да падне сняг през лятото. А именно подгряването преди тръгване позволява на мотора да достигне работна температура. Освен това при работа на празен ход маслото в двигателя лесно достига и до най-трудно достъпните места и така се предотвратяване триенето. С други думи – загрелият двигател по-лесно приема всички натоварвания, на които е подложен.

Същото важи и за автоматичната скоростна кутия. Тя обикновено е хидротрансформатор и трябва да заагрее. Това става, след като лостът се мести на позиция „D”, а кракът се държи на спирачката. Подобно действие само помага на автоматичната трансмисия да функционира без проблеми по-дълго време.

Като стана дума за трансмисия, не бива да се забравя и смяната на маслото в нея, независимо дали тя е автоматична или механична. Докато скоростната кутия работи нормално, почти никой шофьор не и обръща внимание. А експертите съветват маслото в нея (при автоматика най-вече) да се сменя поне веднъж на 4 години. Пренебрегването на това завършва с ремонт, който никак не е евтин.

Аналогично е и положението със смяна на антифриза. С времето то остарява и в системата за охлаждане на мотора започва активна корозия. Това обаче започва да вълнува собственика на колата, едва когато протече радиаторът. Далеч по-добре е охлаждащата течност да се сменява навреме.

Горе-долу същото внимание се обръща и на климатика. Желателно е поне веднъж годишно да се проверя дали в него има фреон. В противен случай рискувате да останете без климатик в най-големети жеги. Обикновено се поврежда компресорът, който е доста скъп.

Няма как да бъде пропуснат и гумите, които трябва винаги да бъдат в оптимално състояние, тоест налягането в тях да е посоченото от производителя. Повечето автомобилисти се сещат за това два пъти в годината – при сезонната смяна на гумите. И този контрол най-често се изчерпва с проверка на налягането.

Малцина проверяват и дали правилно са монтирани гумите им и после се чудят защо те се износват неравномерно. За евентуален проблем се сещат, едва когато колата им започне да върви настрани, но в няои случаи тогава вече е късно.

А за контрол на състоянието на амортисьорите повечето шофьори със сигурност не са и чували и дори не подозират, че има такова нещо. Само че увреденият амортисьор увеличава риска да излетите от пътя, дори в безобидна ситуция, а също така повишава натоварването върху всички елементи на окачване и съответно ги износва повече.

Реклама  


Купи кола

  • Ford Focus 1.6TD

    5400 лв.

    дата на произв. - март , 2005 г., пробег - 159000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Citroen C3 1.4

    11 лв.

    дата на произв. - септември , 2005 г., пробег - 85000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Mazda 3 1.6 109hp

    4500 лв.

    дата на произв. - април , 2005 г., пробег - 190000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Toyota Yaris verso 1.3i-veriga

    3499 лв.

    дата на произв. - януари , 2002 г., пробег - 97000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • BMW 530 3.0 М-пакет

    10777 лв.

    дата на произв. - ноември , 2004 г., пробег - 279000, С.к - Ръчна, цвят - Графит

  • Seat Ibiza

    1999 лв.

    дата на произв. - май , 1997 г., пробег - 205582, С.к - Ръчна, цвят - Червен

Виж всички обяви

Коментари ( 29 )

Напиши коментар Влез

от: Баш анонимник. ( преди 4 дни )

До по-умния анонимник с дребните сметки:
Ще постъпиш по-умно, ако купуваш 20 годишни коли, съвсем са обезценени. Белият Мерцедес на Нелина е вече 1000лв с газова уредба.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: До другия умен ( преди 2 месеца )

Нови коли си взимат тези, които си ценят времето и не им се разправя с прошляците по сервизите.

Щом предпочиташ да инвестираш в друго и тези 15% са ти проблем, не си за нова кола, кинтите не стигат
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 1  Отрицателни: 3

от: до умния анонимник ( преди 2 месеца )

по мое мнение,основно фирми,комплексари и хора които не са си извадили парите с труд купуват нови коли.Ти като гледам си комбинация от последните две!Да си вземеш нещо което с излизането от автосалона се обезценява с 15% - благодаря! Предпочитам да си инвестирам парите в нещо по-полезно и да купувам коли на 15-20 000км обезценени с 40%,върнати от лизинг от такива като тебе,които в един момент са се надцениели!!!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
хахаха, ясно що ми праскате минуси. Купувате някоя кола на 5г, и като собственика не е пипал нищо и не е пазил, както и аз правя и почвате с яките ремонти, и псувате по първия собственик. По лесно е да инвестираш в образование после да взимаш повече пари и да си вземеш нова кола на която да не слугуваш, подгряване-модгряване.
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 3  Отрицателни: 11

от: Блейка ( преди 2 месеца )

Сменям масло, накладки, гуми, като следя за състоянието им. Останалото сменям заедно с колата.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 1  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

В почти всички държави по Европа, работата на празен ход извън придвижване е забранена. Следват солидни глоби!
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: Dido ( преди 2 месеца )

Айде идете в Германия да си подгрявате двигателя на място да ви видят ченгетата и така ще ви подгреят джоба с глоби :-) :-) Особенно дизел при ниски температури ще го чакаш да влезе в работна температура на празен ход до Коледа. А за автоматика, поне това което ми казват в сервиза където я обслужват - в студено време,преди тръгване се изреждат всички позиция за по няколко секунди и тогава се потегля ...
Отговори
 
+10
 

Положителни: 11  Отрицателни: 1

от: гого ( преди 2 месеца )

чак пък фатални... особено ако не загрееш колата е ФАТАЛНА грешка :D
Отговори
 
+2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 1

от: ае ( преди 2 месеца )

... след това загряването може да става в движение
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: ае ( преди 2 месеца )

Първите години (гаранционни) - има сервизни интервали и какво се сменя кога. След това годишно е добре да се прави преглед.

Това да гледаме маслото всеки ден и да сменяме антифриз годишно и подобни е малко в повече - наистина колата все пак трябва да има КПД - т.е. повече да ни върши работа отколкото ние за нея.

Паленето на студен старт - наистина 20-30сек. са необходими за течностите (масло, антифриз и т.н.) да се разнесат по различните части на системите. След това "загряването"
Отговори
 
+8
 

Положителни: 8  Отрицателни: 0

от: до: Въпрос ( преди 2 месеца )

Ако дизела ти при тези температури работи неравномерно значи има някакъв проблем. Трябва да работи равномерно на по високи обороти докато загрее. И при бензините е така. Равномерно на по високи обороти и нищо повече. Може малко повдигачите да тракат докато маслената помпа качи маслото до разпределителните валове и това е. Върви на профилактика да ти видят мотора. Предполагам имаш заминала дюза/и или горивен филтър е за смяна.Затлачен е и при студ не подава равномерно гориво.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 6  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Ясно, напраскахте ми минусите, слугинажи на кутии метал. Вещоманска работа, Чакайте да загреят па после да охладат па после сменете всичко, ако за 15г се бях занимавал с такива глупости щя да си загубя 1г от живота и хиляди левове. Ама щом ви влече....нова кола 5г яко разпорване и после пак нова. даже сега вече са и с по големи гаранции. На вещи не слугувам....
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 2  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Верни неща са написани и доста шофьори подгряват двигателите си поне за 30 сек. не е като снег през лятото. Относно маслото в автоматика за първи път чувам че се сменя на 4 години, във всички сервизи само доливат ако има нужда, но да долееш 500гр. не е като да смениш 8 литра.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

от: Anon ( преди 2 месеца )

Де се изчака циркулация на течностите и след това да се потели без излишно натоварване спестява износване на триещите се части и сегменти. Има и друго - при палвно постигане на работна температура на двг се свежда до минимум възможността за деформации или спукване, които след себе си може да доведат до много и ненужно усложнени ремонти. Има отношение и поддръжка, водещи до максимален сервизен пробег, има и такива, водещи до смяна на нови автомобили през 2 години. Изборът е Ваш.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 14  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

В България понятието "профилактична поддръжка" е абсолютно непознато. Гуми се сменят само ако направят балони или останат без грайфер. Предница се прави чак когато почнат да се появяват луфтове във волана и колата почва да върви настрани. Акумулатор и свещи се сменят когато спре да пали. Въобще, от хора за които смяната на неща като масло на сервото, диференциала и спирачната течност са глупости, не искам никакви съвети как да си поддържам колата.
Отговори
 
+18
 

Положителни: 19  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Изчакването за 30 секунди или минута преди потегляне не е чакане да "загрее", а е чакане всички течности да почнат да циркулират през двигателя и да се изгладят някакви начални колебания. Много добър навик си е всъщност.
Отговори
 
+36
 

Положителни: 36  Отрицателни: 0

от: до анонимния ( преди 2 месеца )

Ти щом нова кола си я докарал да губи масло за 2-3 години или там колкото време ги караш не се обаждай.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

До анонимен с климатика: аз имам още по-глокиозен случай. Отивам с парите в център за гуми и питам какви нови гуми могат да ми предложат, а онези ми гледат 5-годишните гуми с доста останал "грайфер" и ми викат "че кво им има на тия гуми"?
Отговори
 
+13
 

Положителни: 14  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Че започнах да му обяснявам, че ще пътувам надялеч и въпреки, че колата е гаранционна искам допълнително да бъде огледана и проверена дали всичко е наред и си плащам за услугата, а механика, т.е. началника на механиците ми разправя, че нямало нужда щом колата е гаранционна и нищо не се е счупило по нея. И това е главен механик. Нямам думи какви ги има. Огледа го направих в НЕфирмен сервиз и дори бях до колата и механика, а не както в официалния сервиз да чакам навън,а онея да не правят нещо по к
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: Въпрос ( преди 2 месеца )

Е да де, ама зимата като стане -18, -20 и като запалиш дизела и го слушаш как трака неравномерно как да тръгнеш докато не минат 1, 2минути докато се нормализира работата на двигателя?
Отговори
 
+7
 

Положителни: 9  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Колата е да върши работа, а не да и слугуваш. Сменям вече няколко нови коли и нищо освен консумативи не им пипам. Даже маслото им сменям само в гаранционния период, а те увеличиха много пробега. След гаранция не го и сменям, само доливам. Пала и газ. Не го разбирам да си взел 10г кош и да му слагаш скъпо масло например, то или е издухал мотора или не е, и в двата случая все тая какво масло ще сипваш. Но хората за себе си не се грижат ама за колата еха...
Отговори
 
 -20
 

Положителни: 5  Отрицателни: 25

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

В БГ нещата са тотално сбъркани и тази статия много не важи. Когато стане проблема, тогава се ходи на сервиз. Горе-долу и с докторите е така. Те и механиците и доХторите все некадърници и е много рядко да намериш свестен.
Обаждам се аз преди лятото в официалния сервиз за проверка на климатика, защото ми предстоеше дълго пътуване в чужбина и да ми направят профилактика и оглед, ако има нещо да се смени оправи. Оня по телефона ми вика какво и има на колата. Ами нещо и няма искам само оглед.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 17  Отрицателни: 2

от: рветеер ( преди 2 месеца )

Значи тея в този ми ти вестник не спират да пишат простотии, поне да наемат един дето е чувал за коли да им проверява статиите, че сега е мъка работата.
Отговори
 
+19
 

Положителни: 20  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Хибридите не загряват никога ня място. Натискаш копчето и потегляш на батерия. По някое време се пуска ДВГ и си загрява много бързо. Дори някой имат съд, като термус за маслото което се съхранява там и си държи температурата дълго време. На Приус знам, че го има. До 3 дена реално вие нямате студен старт, защото маслото ви е с температура близка до работната и освен това изгорелите газове минават от там и вместо да топльт атмосферата ви топлят маслото,което веднага достига раб.темп.
Хитро!
Отговори
 
+17
 

Положителни: 19  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

С държането на място на D също е много спорно. При леко потегляне и каране, силите минаващи през хидротрансформатора и автоматика са горе-долу същите.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 9  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Изобщо не е спорно подгряването на двигателя. Спорно може да е само у нас, но не е по света, където дори е забранено в много държави. Да не говорим, че ако сте с дизел можете да го чакате цял ден да загрее на място на обороти. Палите и тръгвате леко на ниски обороти без форсиране и колата ви достига така много по-бързо раб.темп. Също така пестите гориво, защото колата ви върши работа докато загрява, а онзи, който е загрява на място изразходва безцелно горивото.
Отговори
 
+25
 

Положителни: 28  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Да чакаш лятото да загрее на място износва повече мотора, отколкото да потеглиш леко и да караш с плавна газ до 2000 оборота докато колата загрее. Има и коли, които много бавно загряват на място докато не потеглят. Просто докато стрелката на температурата стабилно не е стигнала средата, никакви Шумахерски изпълнения не трябва да има.
Отговори
 
+26
 

Положителни: 27  Отрицателни: 1

от: Един ( преди 2 месеца )

Подгряването на двигателя на място е спорно колкото и кое е първо, яйцето или кокошката :)
Отговори
 
+17
 

Положителни: 18  Отрицателни: 1

от: Глупости на квадрат! ( преди 2 месеца )

Това с подгряването на празен ход не знам кой *** ви го е казал, че е правилно, но е пълна простотия и противопоказно! Моторът достига работна температура по-бързо под натоварване, отделно за да качи масло навсякъде, иска налягане, а при обороти то е по-голямо, естествено! Веднага след палене се потегля плавно и толкова.
Отговори
 
+26
 

Положителни: 31  Отрицателни: 5


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising