IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel ще премине на двигатели PSA, поставяйки немските работници в риск

Под заплаха да останат без работа са и част от служителите в централата в Рюселхайм

Opel ще премине на двигатели PSA, поставяйки немските работници в риск

Хиляди инженери и работници в Opel могат да останат без работа, след като приключи процесът по преструктуриране на компанията и тя напълно премине във владениe на френския алианс PSA Peugeut-Citroen. Това съобщава изданието Automobilwoche, което публикува интервю с директора по развитието в PSA - Жил ле Борн.

Opel ще премине на двигатели PSA, поставяйки немските работници в риск

"Постепенно ще започнем да използваме платформи и двигатели на PSA за моделите на Opel. Това няма да стане за една нощ, а ще отнеме няколко години", коментира топ-мениджърът. И допълни, че вече е имало среща между експерти от Opel и PSA, на която е обсъждано спиране на използването на двигателите на GM, които германците в момента поставят на своите модели. Крайно решение по този въпрос не е взето, така че той засега остава открит.

"Ясно е, че Opel трябва да се възползва максимално от опита ни в прреструктуриране и очакваме при всяка подмяна на даден модел това да се усети като икономия на средства. Освен това искаме по най-бързия начин да се освободим от всички плащания за лиценцзионни такси и патенти към GM", обясни още топ-мениджърът на PSA.

Според Питър Финт, който е директор по технологиите и иновациите в компанията Altran, работеща в тяхно сътрудничество с PSA, французите нямат никаква нужда от платформите и двигатеите на Opel и те поетапно ще бъдат извадени от употреба. Не е ясно обаче как PSA ще се договори с GM за използване на технологиите за хибриди и електромобили, които се поставят на моделите Opel.

Края на разработването и производството на двигатели ще засегне центъра за развитие на Opel в Рюселхайм, както и заводите в Кайзерслаутерн (Германия), в Полша, Унгария и Австрия. Компанията вече инвестира 210 млн. евро в нов център за разработка и тестване на двигатели и трансмисии в Рюселхайм, като той започна дейността си през октомври 2016 г. В него работят 800 инженери и специалисти.

Изпълнителният  директор на PSA - Карлос Таварес, дипломатично избяга от директен отговор на въпроса дали алиансът се нуждае от центъра в Рюселхайм. Той обяви, че решението не зависи от него. "Ако правителството в Германия забрани двигателите с вътрешно горене, то моята работа като управляващ компанията ще бъде да се подчиня на това", каза Таварес.

Под въпрос е и работата на 3000 инженери от Opel, които досега са работили по проектите на GM. От PSA уточниха, че преминаването към платформи и двигатели на алианса ще изисква много инженерен труд, но все пак се застраховаха, че засега все още не е решено какво точно ще се случи с центъра в Рюселхайм и с хората, работещи там.

Снимка: Opel

Тагове: opel psa
0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    dpa ( преди 6 години )
    Ми ти прочети какво е GM powertrain Torino. И на КОЙ Е БИЛ СОБСТВЕНОСТ ПРЕДИ 2005 ГОДИНА. И защо централата остана да е в ТОРИНО според теб. Където и Централата на ФИАТ ако не ти е ясно. И сега да не ми кажеш че ФИАТ е вече в Англия. Там е само регистрирана мой човек. ИНЖЕНЕРИНГА НА ВСИЧКО СВЯСТНО Е В ТОРИНО!!! КОЛКО И ДА НЕ ВИ СЕ ИСКА. ТИ НЕ САМО ЧЕ НЕ МЕ ОПОВЕРГА, АМИ МИ ЗАТВЪРДИ КАЗАНОТО!!! СЕГА БЯГАЙ ТИ В ИЛИЕНЦИ ДА СИ ГОВОРИШ С ТИРАДЖИИ! ПРОМИТИ МОЗЪЦИ СТЕ ВСИЧКИ!
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ония по-долу, дето все дизели на Фиат бълнува да прочете веднъж завинаги. Първо какво е GM powertrain Torino, колко процента от него е на Фиат и ВТОРО - къде се намира Зенготхарт, където се правят всички шептящи дизели на съвременните Опели след 2014та. Не може цял живот къде неук, къде убеден че знаеш всичко и като една латерна да повтаряш универсални вселенски истини, защото преди 10 години си люпил семки с някой на горубляне и ти е казал истини дочути от тираджия дето му кара колите от Италия
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чанкете ( преди 6 години )
    ..Викате,стига с дизелите..като набият серийно ДПФ ина бензините ко правим. А тия болести се лекуват.И колата става идеална.Край на глечта,не си диша газовете и прочее...Стандартен мотор=прецакан клиент.Така стаана вече.Нова кола веднага се махат тия ужаси.Имал съм ДПФ не мерси..измама тотална.Спасих си мотора.
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    хлОпелите бяха добри коли през 80-90-те преди да излязат прословутите ЕкоТеци, който по калпавост се съревноваваха само с тези на ВАГ. Преди тях единствен кусур им бяха ламарините, че гниеха. нищо друго. Здрави и икономични мотори правеха. Колко те е друга тема но си бяха здрави. Частите бяха направо без пари. Слагаш АГУ и забравяш, че имаш кола. Почнаха обаче големи глупости да правят и стигнаха до тук да ги няма и да са само едно име без съдържание.
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    сложиха край на най-добрата част от Опел - двигателите , които никога не ръждясват , защото са целите в масло
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    най-после край на масларниите !!! Опел е немска марка , колкото и Форд
  • #14
    9 rate up comment 4 rate down comment
    дпа ( преди 6 години )
    Тука май никой не разбира нито от коли нито от нищо.На Опел дизелите са на ФИАТ!!! И 1.6 дизела, и 2.0 дизела, които им викат шептящи са си на фиат, и 1.3 на корсата също. Италианските дизели се ползват от почти всичко на Генертал Моторс, и на шевролет, и на сузуки и на какво ли не ги слагат. Преди да ревете колко глупави са френските и италианските коли се информирайте. И хаш де и-то на Пежо също е по лиценс на ФИАТ.
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Бади ( преди 6 години )
    От както закриха Сааб тази компания ГМ само надолу върви стигнали са дъното и копаят, сега ще правят Опел под марка на Пежо като са Дачия за Рено и Шкода за Ваг, нямам коментар къде бяха с коли като са сааб 95 и опел омега къде стигнаха
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До глокти ( преди 6 години )
    Мрънкате, оплаквате се от диззелите и все за тях ревете. аз нещо не го разбирам този ваш мазохизъм. Разбирам да е на някаква далавера дичела, а той не е на никаква, като удариш чертата. Малко по-малко гори, но като се окоти и икономията отива на кино, че даже и си вътре. А окотването става доста често и много боли. Ама много, че чак джоба остава празен за дълго. Няколко дизела минаха през мен и не искам и да чуя повече. Само, ако има нафта на черно по-евтина мога да се замисля но и пак не бих...
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Србин - евалата бате - лафа на десетилетието пусна. АПЛАУЗ!