Хиляди инженери и работници в Opel могат да останат без работа, след като приключи процесът по преструктуриране на компанията и тя напълно премине във владениe на френския алианс PSA Peugeut-Citroen. Това съобщава изданието Automobilwoche, което публикува интервю с директора по развитието в PSA - Жил ле Борн.
"Постепенно ще започнем да използваме платформи и двигатели на PSA за моделите на Opel. Това няма да стане за една нощ, а ще отнеме няколко години", коментира топ-мениджърът. И допълни, че вече е имало среща между експерти от Opel и PSA, на която е обсъждано спиране на използването на двигателите на GM, които германците в момента поставят на своите модели. Крайно решение по този въпрос не е взето, така че той засега остава открит.
"Ясно е, че Opel трябва да се възползва максимално от опита ни в прреструктуриране и очакваме при всяка подмяна на даден модел това да се усети като икономия на средства. Освен това искаме по най-бързия начин да се освободим от всички плащания за лиценцзионни такси и патенти към GM", обясни още топ-мениджърът на PSA.
Според Питър Финт, който е директор по технологиите и иновациите в компанията Altran, работеща в тяхно сътрудничество с PSA, французите нямат никаква нужда от платформите и двигатеите на Opel и те поетапно ще бъдат извадени от употреба. Не е ясно обаче как PSA ще се договори с GM за използване на технологиите за хибриди и електромобили, които се поставят на моделите Opel.
Края на разработването и производството на двигатели ще засегне центъра за развитие на Opel в Рюселхайм, както и заводите в Кайзерслаутерн (Германия), в Полша, Унгария и Австрия. Компанията вече инвестира 210 млн. евро в нов център за разработка и тестване на двигатели и трансмисии в Рюселхайм, като той започна дейността си през октомври 2016 г. В него работят 800 инженери и специалисти.
Изпълнителният директор на PSA - Карлос Таварес, дипломатично избяга от директен отговор на въпроса дали алиансът се нуждае от центъра в Рюселхайм. Той обяви, че решението не зависи от него. "Ако правителството в Германия забрани двигателите с вътрешно горене, то моята работа като управляващ компанията ще бъде да се подчиня на това", каза Таварес.
Под въпрос е и работата на 3000 инженери от Opel, които досега са работили по проектите на GM. От PSA уточниха, че преминаването към платформи и двигатели на алианса ще изисква много инженерен труд, но все пак се застраховаха, че засега все още не е решено какво точно ще се случи с центъра в Рюселхайм и с хората, работещи там.
Снимка: Opel