Вход   Регистрация

Opel ще премине на двигатели PSA, поставяйки немските работници в риск

Opel ще премине на двигатели PSA, поставяйки немските работници в риск
 

Под заплаха да останат без работа са и част от служителите в централата в Рюселхайм

Хиляди инженери и работници в Opel могат да останат без работа, след като приключи процесът по преструктуриране на компанията и тя напълно премине във владениe на френския алианс PSA Peugeut-Citroen. Това съобщава изданието Automobilwoche, което публикува интервю с директора по развитието в PSA - Жил ле Борн.

Opel ще премине на двигатели PSA, поставяйки немските работници в риск

"Постепенно ще започнем да използваме платформи и двигатели на PSA за моделите на Opel. Това няма да стане за една нощ, а ще отнеме няколко години", коментира топ-мениджърът. И допълни, че вече е имало среща между експерти от Opel и PSA, на която е обсъждано спиране на използването на двигателите на GM, които германците в момента поставят на своите модели. Крайно решение по този въпрос не е взето, така че той засега остава открит.

"Ясно е, че Opel трябва да се възползва максимално от опита ни в прреструктуриране и очакваме при всяка подмяна на даден модел това да се усети като икономия на средства. Освен това искаме по най-бързия начин да се освободим от всички плащания за лиценцзионни такси и патенти към GM", обясни още топ-мениджърът на PSA.

Според Питър Финт, който е директор по технологиите и иновациите в компанията Altran, работеща в тяхно сътрудничество с PSA, французите нямат никаква нужда от платформите и двигатеите на Opel и те поетапно ще бъдат извадени от употреба. Не е ясно обаче как PSA ще се договори с GM за използване на технологиите за хибриди и електромобили, които се поставят на моделите Opel.

Края на разработването и производството на двигатели ще засегне центъра за развитие на Opel в Рюселхайм, както и заводите в Кайзерслаутерн (Германия), в Полша, Унгария и Австрия. Компанията вече инвестира 210 млн. евро в нов център за разработка и тестване на двигатели и трансмисии в Рюселхайм, като той започна дейността си през октомври 2016 г. В него работят 800 инженери и специалисти.

Изпълнителният  директор на PSA - Карлос Таварес, дипломатично избяга от директен отговор на въпроса дали алиансът се нуждае от центъра в Рюселхайм. Той обяви, че решението не зависи от него. "Ако правителството в Германия забрани двигателите с вътрешно горене, то моята работа като управляващ компанията ще бъде да се подчиня на това", каза Таварес.

Под въпрос е и работата на 3000 инженери от Opel, които досега са работили по проектите на GM. От PSA уточниха, че преминаването към платформи и двигатели на алианса ще изисква много инженерен труд, но все пак се застраховаха, че засега все още не е решено какво точно ще се случи с центъра в Рюселхайм и с хората, работещи там.

Снимка: Opel

Реклама  


Купи Opel

  • Opel Zafira 1.6 ecoM 2005

    4700 лв.

    дата на произв. - септември , 2005 г., пробег - 178000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Opel Astra 1.9GTC 150к.с.

    6600 лв.

    дата на произв. - май , 2007 г., пробег - 125000, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Opel Astra Bertone-2,0i TURBO

    5975 лв.

    дата на произв. - юли , 2001 г., пробег - 134000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Opel Astra Без коментар

    4449 лв.

    дата на произв. - юли , 2005 г., пробег - 225674, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Opel Corsa 1.3-CDTI

    6560 лв.

    дата на произв. - декември , 2006 г., пробег - 145600, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • Opel Meriva

    2900 лв.

    дата на произв. - ноември , 2006 г., пробег - 120000, С.к - Ръчна

Виж всички обяви

Коментари ( 20 )

Напиши коментар Влез

от: dpa ( преди 2 седмици )

Ми ти прочети какво е GM powertrain Torino. И на КОЙ Е БИЛ СОБСТВЕНОСТ ПРЕДИ 2005 ГОДИНА. И защо централата остана да е в ТОРИНО според теб. Където и Централата на ФИАТ ако не ти е ясно. И сега да не ми кажеш че ФИАТ е вече в Англия. Там е само регистрирана мой човек. ИНЖЕНЕРИНГА НА ВСИЧКО СВЯСТНО Е В ТОРИНО!!! КОЛКО И ДА НЕ ВИ СЕ ИСКА. ТИ НЕ САМО ЧЕ НЕ МЕ ОПОВЕРГА, АМИ МИ ЗАТВЪРДИ КАЗАНОТО!!! СЕГА БЯГАЙ ТИ В ИЛИЕНЦИ ДА СИ ГОВОРИШ С ТИРАДЖИИ! ПРОМИТИ МОЗЪЦИ СТЕ ВСИЧКИ!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Ония по-долу, дето все дизели на Фиат бълнува да прочете веднъж завинаги. Първо какво е GM powertrain Torino, колко процента от него е на Фиат и ВТОРО - къде се намира Зенготхарт, където се правят всички шептящи дизели на съвременните Опели след 2014та. Не може цял живот къде неук, къде убеден че знаеш всичко и като една латерна да повтаряш универсални вселенски истини, защото преди 10 години си люпил семки с някой на горубляне и ти е казал истини дочути от тираджия дето му кара колите от Италия
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Чанкете ( преди 3 седмици )

..Викате,стига с дизелите..като набият серийно ДПФ ина бензините ко правим. А тия болести се лекуват.И колата става идеална.Край на глечта,не си диша газовете и прочее...Стандартен мотор=прецакан клиент.Така стаана вече.Нова кола веднага се махат тия ужаси.Имал съм ДПФ не мерси..измама тотална.Спасих си мотора.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

хлОпелите бяха добри коли през 80-90-те преди да излязат прословутите ЕкоТеци, който по калпавост се съревноваваха само с тези на ВАГ. Преди тях единствен кусур им бяха ламарините, че гниеха. нищо друго. Здрави и икономични мотори правеха. Колко те е друга тема но си бяха здрави. Частите бяха направо без пари. Слагаш АГУ и забравяш, че имаш кола. Почнаха обаче големи глупости да правят и стигнаха до тук да ги няма и да са само едно име без съдържание.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

сложиха край на най-добрата част от Опел - двигателите , които никога не ръждясват , защото са целите в масло
Отговори
 
+3
 

Положителни: 6  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

най-после край на масларниите !!! Опел е немска марка , колкото и Форд
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: дпа ( преди 3 седмици )

Тука май никой не разбира нито от коли нито от нищо.
На Опел дизелите са на ФИАТ!!! И 1.6 дизела, и 2.0 дизела, които им викат шептящи са си на фиат, и 1.3 на корсата също. Италианските дизели се ползват от почти всичко на Генертал Моторс, и на шевролет, и на сузуки и на какво ли не ги слагат. Преди да ревете колко глупави са френските и италианските коли се информирайте. И хаш де и-то на Пежо също е по лиценс на ФИАТ.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Бади ( преди 3 седмици )

От както закриха Сааб тази компания ГМ само надолу върви стигнали са дъното и копаят, сега ще правят Опел под марка на Пежо като са Дачия за Рено и Шкода за Ваг, нямам коментар къде бяха с коли като са сааб 95 и опел омега къде стигнаха
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: До глокти ( преди 3 седмици )

Мрънкате, оплаквате се от диззелите и все за тях ревете. аз нещо не го разбирам този ваш мазохизъм. Разбирам да е на някаква далавера дичела, а той не е на никаква, като удариш чертата. Малко по-малко гори, но като се окоти и икономията отива на кино, че даже и си вътре. А окотването става доста често и много боли. Ама много, че чак джоба остава празен за дълго. Няколко дизела минаха през мен и не искам и да чуя повече. Само, ако има нафта на черно по-евтина мога да се замисля но и пак не бих...
Отговори
 
+6
 

Положителни: 7  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Србин - евалата бате - лафа на десетилетието пусна. АПЛАУЗ!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: До глокти ( преди 3 седмици )

Колега, за следваща търси A14NET, B14NET фабричното LPG, има го в купе на Astra J, Insignia A и Мокка - няма да съжаляваш, стига дизел всичките новите с тия дпф и адблу са само ядове, няма значение коя марка :)
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: Гранд Турисмо ( преди 3 седмици )

Покажи Коментара
Истината е, че Германците, средна ръка и нагоре не купуват Опел и Форд. Както не купуват Френско, Японско, Румънско, Италиянско и т.н.
За германеца немските коли са Порше, БМВ, Мрцедес, Ауди и Фолксваген.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Мъка, мъка, тръгнаха към дъного. Френски двигатели. Катастрофа!
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 7  Отрицателни: 8

от: Алекс ( преди 3 седмици )

Опел изчезна още 2009, от ГМ се чудеха да го запазят ли или не. От тогава вегетира и е в летаргия. Затвориха заводи в Германия и преместиха производството в Полша, защото там заплатите са 30% от немските. ГМ наложиха драконовски икономии, никакви технологии не разработваха.
Сега ПСА ще ползват каросерии с огънати ламарини по-различни от Пежо и Ситроен, брандирани като Опел. Но всъщност платформата, окачването, трансмисиите, електрониката и двигателите ще са ПСА. Това е реалността
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: глокти ( преди 3 седмици )

Бярно бил техен B16DTH - 1.6 дизела, мислих че всичкото дизел вече им е Фиатски.

Аз карам Y20DTH и съм доволен, мислих че това им е последния техен дизел но не било.

Но на мен вероятно ще ми е последен, няма да си взема нещо евро 4 и нагоре. Не искам да ми се пълни маслото със сажди при неуспешна регенерация на ДПФ. Или да ми се задръства ЕГР-а щото дпф-а е задръстен, а той що се задръства заради егр-а и горене на по ниска температура.

Не знам тия със SCR може да се по ОК?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 4

от: србин ( преди 3 седмици )

мачку, пичку, еличку, веке и стреличку не радим!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 11  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

А нима спечелилия наградата най-икономичен дизел 2017 - 1,6 шептящия дизел, който Опел сами си разработиха и си произвеждат е лош? Ами 1.4 турбо бензина в Астра К? Чудесни двигатели с по 4 цилиндъра и все още с някакви нормални работни обеми. В момента Пежаците са почти само на 3 цилиндров 1.2 миксер, пък бил и той награден...
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Щото имат страхотен развий до преди години половината им двигатели бяха на Исузо другите цдти та на по 15 години. Двигатели на ПСА да не пък зле колко марки ги използват и "френски дизел" стана нарицателно. Много ясно че и аз бих използва една платформа която ще ми спести сумати и разходи от колко да плащам лицензи на GM. Нали затова ги купиха да печелят не да се набутват
Отговори
 
+15
 

Положителни: 20  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Обратното, само ако Опел ги бяха купили.
Като цяло жалко. Опел имат един от най-добрите развойни центрове за двигатели в цялата индустрия, който си е тяхна собственост от десетилетия. Като се има предвид, че по принцип и самите германци си купуват масово другите дойч марки, а ако нямат толкова кеш Шкода, то сега Опел по френски, съвсем няма да се харчи на пазара им. Жалко. Страхотна марка с традиции, дала началото дори на Москвич от копирани чертежи на стари опели.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 20  Отрицателни: 10

от: Русия ( преди 3 седмици )

Май обратното трябваше да стане.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 14  Отрицателни: 8


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising