IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Класическите коли се оказват най-добрата инвестиция

Тези автомобили осигуряват по-добра възвръщаемост от бижутата, домовете и произведенията на изкуството

Класическите коли се оказват най-добрата инвестиция

Британската банка Coutts, която предоставя услугите си само на определени клиенти, публикува така наречената класация на „инвестиции в страст” - Coutts Passion Index 2017. В нея тя оценява доходността при влагане в активи като монети, произведения на изкуството и автомибил.

Класическите коли се оказват най-добрата инвестиция

Според рейтинга, за чиято създаване са използвани промените в цените на подобни предмети от 2005 г. насам, най-голяма доходност осигуряват именно класическите автомобили. За 12 години тяхната цена е нараснала с 331,9 %.

Колите се оказват по-добра инвестиция от монетите, които осигуряват възвръщаемост на 224,6% от средствата. Бижутата и скъпоценностите предлагат 148,8%,  докато картините на живописците от XIX век показват отрицателна доходност – 42,1%.

Любопитното е, че идентично изследване публикува и компанията Knight Frank, но то обхваща само изминалата година. За 12 месеца най-много е скочила цената на виното – с 25%. В същото време стойността на класическите коли се увеличила само с 2%, като те са на 6-о място в класирането.

Снимка: Motor
 

0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това на снимката е доста хубав автомобил Facel Vega Заслужава си да бъде в колекцията на всеки колекционер
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    освен ако не е чочоне
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Инвестиция може да е само при редки и много запазени коли, но те никога няма да струват 5, 10 или 15 хиляди лева. Например едно Ферари Ф355 от 90-те в безупречно състояние в момента е към 70 хиляди евро, след 15 години може да стигне и 150 хиляди евро. Обаче очуканата и прогнила 124-ка на дядо ми никога няма да си вдигне двойно цената, освен ако не се направи пълна професионална реставрация, което ще струва десетки хиляди.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    КуроЛюба ЛапаДухова ( преди 6 години )
    Тя се качва, но и инвестицията в тях за поддръжка в годините е огромна, гаража желателно климатизиран, постоянни ремонти с много скъпи и редки части, застраховки и т.н.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Ицката ( преди 6 години )
    Ти за какво го взимаш, да го караш или за инвестиция. Взимаш го , слагаш го в гаража и го вадиш след 10 години и ще платиш 1000 лева данък.
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Само че бижутата и скъпоценностите нямат нужда от поддръжка, а един класически автомобил трябва да се държи в гараж, да му се плащат всички данъци и застраховки, да се пази и да не се кара повече от 2-3 хиляди километра на година. С намирането на части пък е едно скъпо и дълго приключение. Само ако се счупи например едно стъкло на кола от 1965-та, ходи питай откъде ще го набавиш. Маниашко хоби е, но не е инвестиция в повечето случаи.