Очернянето на дизела трябва да спре, без двигателите с вътрешно горене постигането на новите лимити за вредни емисии е изключено, настоява главният изпълнителен директор на Robert Bosch Фолкмар Денер в интервю за Automotive News Europe.
Снимка: Bosch
"За момента положението с нашия дизелов бизнес е добро. В Германия и Европа като цяло има спад, разбира се, но той се компенсира от процъфтяващия пазар на лекотоварни автомобили в Китай", коментира Денер. Той все пак предупреждаба, че лекотоварният сегмент е колеблив и евентуален спад в него може да се отрази тежко на компанията и да я принуди да съкращава работници.
Денер обяснява и защо Bosch, който е сред водещите разработчици на задвижване за електромобили, засега не е изкушен да произвежда свои собствени коли. "Това би ни поставило в конкуренция със собствените ни клиенти. Доволни сме с положението си на доставчик, в което имаме голям успех. Специализираме в разработването и производството на компоненти, които после продаваме на множество клиенти, и чрез това постигаме икономии от мащаба".
Денер споделя, че очаква в края на този година новите предложения за таваните на емисиите в Европа след 2020. Те със сигурност ще са по-строги от досегашните и е илюзия да се смята, че могат да бъдат изпълнени без участието на усъвършенствани бензинови и дизелови двигатели, смята изпълнителният директор.