На салона във Франкфурт компанията Opel представи „напомпана” версия на флагмана си Insignia, която получи добавка GSi към името си. Сега на път към конвейра е и аналогичната версия на хечбека Astra.
Снимки на тестови прототип без никакъв камуфлаж се появиха в редица европейски издания. От тях се вижда, че външността на Astra GSi е изцяло в стила на Insignia GSi. Хечбекът е получил нова предна броня, както и имитация на дифузьор и две тръби на изпускателната система отзад. Решетката на радиатора същи е различна, като придава още по-спортен стил на модела.
Прототипът е със стоманени джанти, но те със сигурност ще бъдат заменени от алумииеви при серийния вариант. Затова пък на предната ос може да се видят мощни спирачки с яркочервени механизми. Със сигурност е пренастроено окачването, като автомобилът е получил и нови режими на системата за стабилизация.
Големият въпрос е какво има под капака на новата Astra GSi? Според някои информации, хот-хечът ще разчита на най-мощния 1,6-литров турбомотор в гамата на Opel до момента. Той развива 200 к.с., като позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,0 секунди с механична скоростна кутия и за 7,2 секунди с автомат.
Други издания обаче са на мнение, че хот-хечът ще получи 2,0-литровия турбомотор от най-мощната версия на Insignia. Там той развива 260 к.с. и 400 Нм. Ако това се окаже вярно, Astra GSi ще бъде пълноценен конкурент на VW Golf GTI и Ford Focus ST.
Що се касае до пълноценната спортна модификация Astra OPC, то нейната поява засега се отлага за неопределен период. Тя със сигурност ще поучи най-мощния мотор на Insignia, който може да бъде форсиран до 300 к.с. В Германия все още се продава предишното поколение на модела, което се казва GTC и няма Astra в името си. Хечбекът разчита на мотор с 280 к.с., като цените му тръгват от 36 400 евро.
Снимки: Autoreview