IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Запознайте се с дядото на Nissan GT-R

Nissan MID4 трябваше да се конкурира с Porsche и Ferrari

Запознайте се с дядото на Nissan GT-R

Още през 80-те години на миналия век Nissan обмисля да отправи предизвикателство към европейските спортни модели. До серийно производство тези опити така и не стигат, но това в никакъв случай не намалява достойнствата на автомобили като Nissan MID4 и неговия брат - Nissan MID4-II.

Запознайте се с дядото на Nissan GT-R

През пролетта на 1984 г. един от водещите инженери на Nissan - Шиничиро Сакурай, събира екип, чиято задача е да създаде уникален автомобил. Сакурай има опит в подобни начинания, тъй като именно той е автор на оригиналния Skyline. В случая предизикателството е оггромно – трябва да се направи чистокръвна спортна кола, която да се конкурира с модели на Porsche и Ferrari.

Запознайте се с дядото на Nissan GT-R

Така стартира работата над проекта Nissan MID4, резултатът от който е представен през 1985 г. на автосалона във Франкфурт, а след това и в Токио. Прототипът е иновационен, въпреки че компанията няма голям опит в направата на такива машини. Доказателство за това, например, е системата за задвижване на четирите колела, която по това време почти не се среща при спортни коли.

Запознайте се с дядото на Nissan GT-R

Освен това, MID4 получава завиваща задна ос, като в случая това представлява ранна версия на системите ATTESA и HICAS, които по-късно се появяват ва Skyline GT-R. За изпробване на новите технологии Nissan прави четири прототипа MID4, които се отличават единствено по цвета си и по някои детайли на каросерията.

Запознайте се с дядото на Nissan GT-R

Силовият агрегат е един и същ – V6 VG30DE с мощност 245 к.с., като тягата от него се разпределя в съотношение 33:67 в полза на задната ос. Самият двигател е разположен по средата и оттам идва името MID4. Окачването е независимо – с двойни носачи отпред и многоточково отзад. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 7 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч.

Запознайте се с дядото на Nissan GT-R

Дизайнът на концепта е в стила на спортните модели от това време (има сходство с и с 200SX, и с 240SX), но някои виждат сходство с Lotus Esprit и дори с модели на Ferrari. След продължили около години обиколки по автосалоните MID4 изчезва от полезрението, за да се завърне през 1987 г., още по-ярък и мощен, но с ново име - MID4-II.

Запознайте се с дядото на Nissan GT-R

Второто поколение на MID4 (на снимката) дебютира през 1987 г. отново във Франкфурт, като се отличава не само по обновения си дизайн, но и с нов интериор, както и с най-главното – доработен двигател, който става още по-мощен благодарение на турбокомпресор.


Запознайте се с дядото на Nissan GT-R
По-точно – турбините са две, което променя името на двигателя на VG30DETT. Мощността на 3,0-литровия мотор е увеличена до 330 к.с., което намалява времето за ускорение от 0 до 100 км/ч за 5 секунди. Максималната скорост вече достига 290 км/ч. Същият силов агретат по-късно се появява на Nissan 300ZX.

Запознайте се с дядото на Nissan GT-R

Самите MID4 и MID4-II обаче така и не стигат до производство. Идеята на Nissan е да пусне спортна кола под марката Infiniti, но появата на новия бранд се забавя. В крайна сметка японците се ограничават със спортните Nissan 300ZX и Nissan Skyline GT-R, а проектът MID4 е замразен.

Запознайте се с дядото на Nissan GT-R

Опитът за направата на подобен автомобил обаче не е напълно забравен от...конкурентите. Години по-късно се появява Honda NSX, чието сходство с MID4-II е прекалено очевидно.

Снимки: Nissan

Тагове: gt-r nissan mid4
0 от 500