Facebook няма намерение да прави автомобили. Това заяви главният оперативен директор на интернет гиганта Шерил Сандбърг пред босовете на най-големите германски автомобилни компании на салона във Франкфурт.
„Дошла съм при вас с много добри новини. Ние сме единствената компания в Силициевата долина, която няма да прави автомобили”, заяви Сандбърг на откриването на изложението за широката публика, а думите й бяха посрещнати със смях и аплодисменти от аудиторията, в която беше и канцлерът на Германия Ангела Меркел.
„В сравнение с вашите компании, Facebook е като тийнейджър, ние можем да научим много от вас – допълни Сандбърг. – Ние нямаме вашата история, нямаме вашата издръжливост, но също искаме да останем в бизнеса 100 години.”
Facebook е спонсор на инициативата „Светът на новата мобилност” във Франкфурт, която има за цел да създаде контакти между автомобилни производители, технологични компании и старт-ъп предприятия, които работят в областта на автономните технологии и електромобилите.
Визитата на Сандбърг в Германия идва веднага, след като парламентът прие закон, който предвижда глоба до 50 милиона евро за социални мрежи, които не успяват да се справят с езика на омразата и не премахват подобни постове.
Тази седмица Facebook обяви, че ще следи много внимателно за изяви на хейтъри и използване на „език на омразата”, като добави 3000 души към екипа си, който следи съдържанието, което се публикува в социалната мрежа. С тази мярка екипът, натоварен с тази задача почти се удвои, а Германия е важен пазар за мрежата, тъй като в страната Facebook има около 30 милиона активни потребители.