Френско японският алианс Renault-Nissan вече се казва Renault-Nissan-Mitsubishi. Това заяви изпълнителният директор Карлос Гон по време на представянето на новата стратегия на групата, която е разчетена за следващите 6 години.
Името на компанията Mitsubishi Motors (MMC), от която алиансът купи 34% пред миналата година, вече е включено в официално название. А логото на Renault-Nissan от две жълто-червени линии е преобразувана в геометрична фигура с три върха.
Самата структура на концерна не се променя. Компанията Mitsubishi остава подчинена на Nissan, който е в група с Renault на паритента основа – 50%/50%. Фирмата, отговаряща за работата на алианса и регистрирана в Амстердам, юридически запазва името си Renault-Nissan B.V.
Карлос Гон разкри и какви са плановете на групата, която през първата половина на 2017 г. излезе начело в света по продадени автомобили с 5,27 млн. бройки. Целта е през 2020 г. обемът продажби да достигне 14 млн. коли годишно, от които приходите да бъдат 240 млрд. долара. За сравнение, през 2016 г. приходите са 180 млрд. долара.
За тази цел алиансът ще пусне 40 нови модела, като 12 от тях ще бъдат изцяло електрически, а един – напълно автономен. Благодарение на внедряването на общи архитектура за електромобили и платформа за модели със средните размери, броят на произведените на съвместно модулно шаси автомобили ще се увеличи от 2 млн. сега на 9 млн.
През 2020 г. компанията Mitsubishi също ще получи достъп до модулните платформи на алианса, което ще позволи спестяването на 11,9 млрд. долара.
Снимки: Renault-Nissan