През 1984 г. пристигналият в Chrysler Лий Якока предизвика революция, като създаде минивановете Dodge Caravan и Plymouth Voyager. С тях настъпи модата на еднообемните автомобили, но напоследък този сегмент постепенно умира. Въпреки това френските компании правят всичко възможно, за да могат да привлекат по-голям брой купувачи.
Citroen е една от тези марки, като доскоро тя предлагаше своя миниван C3 Picasso, който обаче бе заменен от C3 Aircross. Дебютиралият през публика на салона във Франкфурт модел всъщност практичен автомобил с голямо вътрешно пространство, но с външен вид на кросоувър. Така французите се надяват да привлекат най-вече младата аудитория, която залага на атрактивния дизайн.
Машината е останала без защитните елементи по каросерията, които видяхме при последните модели на марката, въпреки че те биха били актуални при кросоувър. И ако външният вид трябва да показва всъдеходен характер, то салонът си е като при миниван. Задните седалки се регулират в две направления, независимо една от друга, а обемът на багажника достига 520 литра. Предното кресло до шофьора също може да се мести и така се увеличава пространството в колата.
В салона всичко е „стилно, модно и младежко”, както обясняват от Citroen. Има огромен таблет на мултимедийната система, два цвята, дръжки на вратите с необичайна форма, панорамен покрив и проекционен дисплей през очите на водача. Предлагат се голям брой цветове на седалките, на предния панел, на каросерията и дори на покрива, което дава огромни възможности за персонализация.
В основата на C3 Aircross е платформата PF1 на концерна PSA, но клирънсът на модела (благодарение на големите колела) е с 20 мм повече от този на третото поколение на хечбека C3, който ползва същото шаси. Автомобилът може да се движи по всякакви пътища благодарение на системата Grip Control, която има 4 режима на работа – стандартен, пясък, оф-роуд и сняг. Система за задвижване на четирите колела обаче няма да има.
В Европа моделът ще се предлага с бензинов и3-цилиндрови двигатели с обем 1,2 литра и мощност 82, 110 и 130 к.с., а също така и с 1,6-литрови дизели, развиващи 100 и 120 к.с. Всички мотори са стиковани с механична скоростна кутия, но бензиновия със 110 к.с. може да бъде поръчан и с 6-степенен автомат.
Снимки: Auto.Mail