Вход   Регистрация

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301
 

Достъпният седан на французите идва с автоматик и голям екран в салона

Какъв трябва да бъде идеалният автомобил за българските пътища? Основните изисквания са две - достъпна цена и обслужване, както и достатъчна здравина, за да се справи с особеностите на тукашния асфалт. Към тях можем да добавим достатъчно вътрешно пространство и голям багажник.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Общо-взето, това се опитаха да предложат от Peugeot преди 5 години, когато се появи моделът 301. Той е създаден именно за пазари като българския и трябваше да предложи алтернатива на моделите на Dacia, например. Сега дойде времето за неговото обновяване, което вече е факт.

Французите са се опитали да придадат малко по-голяма елитарност на седана, като променят донякъде външия му вид и добавят различни опции към оборудването. Да, един автомобил може да бъде и евтин, но пък клиентите вече свикнаха с някои допълнителни глезотии, без които излизането на даден модел на пазара вече изглежда немислимо.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Точно така са постъпили и в Peugeot – грубото на външен вид 301 вече изглежда далеч по-модерно. Автомобилът следва познатия от последните модели на марката дизайн, като това се отнася най-вече за предницата, която е в стила на далеч по-скъпото 508. Добавени са модерните напоследък LED-светлини, а задните стопове светят по различен начин.

В салона вече имаме сензорен дисплей, който трябва да ни накара да забравим, че все пак се намираме в бюджетен автомобил. Екранът е свързан с камера, улесняваща движението на заден ход, както и с навигацията. Спокойно можете да свържете и смартфона си със система, без значение дали той е с операционна система на Apple или Android.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Идеята на производителя е този автомобил да бъде по-устойчив както към лоши пътища, така и към тежки метеорологични условия. Затова в Peugeot са избрали по-устойчиви на износване материали. Уплътненията на прозорците са двойни, за да спрат проникването на влага и прах в салона. Предното стъкло вече е отопляемо, което е сериозно улеснение през зимния сезон.

Нашият автомобил в случая е с 1,6-литров бензинов двигател със 115 к.с., който е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тя дебютира при модела, като в случая целта е ясна – привличане на допълнителен брой клиенти. Нейното добавяне окончателно обаче къса връзката с достъпността на модела, защото цената вече сериозно нараства.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Като цяло моторът и трансмисията се представят на доста прилично ниво, но разходът в градски условия може да стресне някой – над 8 л/100 км. Извън града спокойно се слиза под 7 л/100 км, като динамиката му е задоволителна. Прави впечатление, че окачването вече е по-меко в сравниние с предишната генерация, което може да създаде проблем при влизане в поредица от завои с по-висока скорост.

Автомобилът е оборудван и с най-важните системи за безопасност -  ABS, електронна програма за стабилност ESP, авариен спирачен асистент и система за следене налягането на гумите. Има и достатъчно на брой предни и странични въздушни възглавници. Тук обаче отново достигаме до цената, която при версията с 1,6-литров бензинов двигател и автоматична скоростна кутия е близо 28 000 лв. А това не звучи никак бюджетно.

Бюджетно, но не съвсем: Тестваме новото Peugeot 301

Иначе версията с 1,2-литров бензинов атчмосферен мотор (82 к.с.) и 5-степенна механична скоростна кутия се предлага за 21 053 лв. в най-ниското ниво на оборудване. Там получавате по-малко, но пък в крайна сметка точно това е и целта на 301.

Снимки: Automedia
 

Реклама  


Купи Peugeot

Виж всички обяви

Коментари ( 19 )

Напиши коментар Влез

от: ив ( преди 2 месеца )

Седаните от този клас са някаква носталгия към Жигулата. Не случайно повечето се правят в Турция и пазарите са им на изток от Босфора. За много години в Германия не ги видях никъде/Рено симбол,Шкода фабиа седан и т.н./. Единствено се мяркат Короли седан с полски номера /пак турски сглобки/.Наистина едно такова Пежо комби би било по-добре прието в Европа.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Никола ( преди 2 месеца )

Чудно защо няма комби на 301 , нещо не ми харесват седаните , идват ми малко азиатска мечта !?
Отговори
 
+8
 

Положителни: 9  Отрицателни: 1

от: селооо ( преди 2 месеца )

Мечтата на всеки български селянин е да има БМВ или Ауди нов внос и да си мисли, че кара премиум...
Отговори
 
+13
 

Положителни: 17  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Това БМВ 3хх от 2007-2010 за което си писал може вече да му е взета душата, както на повечето на тези години и ти да си последен собственик и тези пари, които ти останат за консумативи да ги умножиш по 2 я за двигател, я за основен ремонт, глава, турбо и т.н. А цифроманията при тази марка, както и при останалите немски е голяма. А и като ги знам нашите майстори какви са и как ще ти вземат парите и ще си оставят ръцете се заформя един много хубав фил в който главен герой ще си ти и БМВ-то.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Който си мисли че немските са по-здрави, да влезе в офроуд форума и да почете малко.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Интересен факт: В момента французите правят много по-качествени и надеждни коли от германците.
Отговори
 
+14
 

Положителни: 22  Отрицателни: 8

от: Хаха ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
Скукаааа..... това си е чисто пенсионерска кола.
Кой млад мъж ще предпочете тая пластмасова коруба като за 20К може да си купи едно запазено БМВ 3хх от 2007-2010. а с останалите 8К ще го направи като ново. Ще му смени всички консумативи, гуми, филтри, масла..... и ще си го кара със кеф поне 5-6 години.
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 7  Отрицателни: 16

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

По-скъпите Пежаци се трошат поголовно и са страшно проблемни коли, а какво остава за това евтиното!
Честно казано не бих рискувал. Предпочитам нова Дачия пред това Пежо. Дачиите доста ги пооправиха и са си сравнително надеждни и не правят сериозни проблеми.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 8  Отрицателни: 11

от: none ( преди 2 месеца )

Този двигател харчи в София градско над 10/100, а зимата над 12/100. Извънградско при нормално каране дава поне 8-9, но за сметка на това постоянно се чудиш къде са му конете за този раход. Отделно окачването на Пежо е най-слабо от всички европейски производители. Кормилни щанги на служебни коли започват да се сменят от 20К километра. Иначе по дискусията нова/нов внос няма две мнения. Новата е най-добра винаги. Това с 10 годишните Мерцедеси които след 96 г. се чупят още от нови ми е любимо ...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Покажи Коментара
S-класа няма да е, но спокойно може да се намери 10-годишна запазена E-класа W211 от последните години с оправените бъгове, на 300-350 хиляди магистрални километра, за 16-17 бона. С останалите 5 ще я обслужиш като бял човек и ще и оправиш болежките, и ще караш още поне толкова без сериозни проблеми по двигател и трансмисия.
Отговори
 
 -14
 

Положителни: 3  Отрицателни: 17

от: Roadrunner ( преди 2 месеца )

Ми за тея пари - около 30 000 може да се вземе kia rio hyundai i20, дето са в пъти по-здрави. Примерно 1.4 100 коня атмосферния мотор.
Сега освен да каже някой, че пежото е по-горен клас:)
Отговори
 
+9
 

Положителни: 15  Отрицателни: 6

от: В категорията ( преди 2 месеца )

На Рено Флуенс,Дачия Логан,Тойота Корола. Сравнително просторни купета с големи багажници и посредствени двигатели, скоростни кутии, окачване. И като правило в "Стара Европа" не се продават.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

5-6 годишно возило в отлично състояние от средния клас е реално

Хахахахахахахахахахаха

И кой точно ще ти продаде 5-6 годишно возило в отлично състояние?!
Или ще е някоя служебна кола, която не е пазена от никого и е амортизирана от каране, или личен автомобил на човек, който пътува много и затова си сменя автомобилите през 5 години!
Кога ли българина ще разбере, че нямам как автомобил, струващ 100 хиляди лева като нов, да струва 25 хиляди лева след 5 години и всичко по него да е наред!
Отговори
 
+26
 

Положителни: 27  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Това Пежо си е направо копие на Citroen C-Elysee с минимални външни и интериорни разлики. И двете коли не се продават във Франция и са предназначени главно за Турция, Близкия Изток и Африка, правете си сметката. Става за служебна кола, да се поръча бяла и без екстри, и да се скъса от каране за 4-5 години преди да изтече гаранцията.
Отговори
 
+19
 

Положителни: 21  Отрицателни: 2

от: нисан-ваз ( преди 2 месеца )

Рено-нисан-дачия-ваз

Всичко е една боза вече...

Да говориш, че пежо е по-добре от рено е доста спорно - и 2те са слаби!
Отговори
 
+6
 

Положителни: 14  Отрицателни: 8

от: търгаш ( преди 2 месеца )

начи, евтината пластмаса и екстри ала 200лв макс, не правят автомобила приемлив за най-ниския ценови сегмент!

Нито двигателите са модерни, нито икономични...

Пълна пръчка е!

За тия пари 10годишна S класа е утопия,
но едно 5-6 годишно возило в отлично състояние от средния клас е реално!
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 11  Отрицателни: 15

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Не мисля, че може да става и дума за сравнение с Дачия...
Вярно, колата е бюджетна, но все пак това е Пежо...
Ако са направили читаво окачване и са постигнали стабилна здравина, не е лошо предложение за парите си...
Отговори
 
+7
 

Положителни: 14  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Проблема на тази кола е, че е в класа на Дачия/Симбол а е на цената на по-хубава. е да компенсира с по-мощни двигатели, но като се има в предвид пазарната
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 месеца )

Искам да прочета мненията на форумните специалисти, които естествено ще оплюят този автомобил и ще заявят как за тези пари биха си купили 10 годишна S класа от Горубляне, която ще е на 120 хиляди километра...
Нищо, че после няма да имат 1600 лева за нови гуми, а какво остава за останалите ремонти, които ще последват...
Отговори
 
+28
 

Положителни: 34  Отрицателни: 6


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising