IAA, най-голямото автомобилно изложение в Европа, отваря врати за 67-и път идния вторник. Салонът продължава от 12 до 24 септември, като първите четири дни са съответно за медии и търговци, а от 16 септември е отворено за широката публика. Специалните пратеници на "КОЛЕЛА" и Automedia.bg ще ви покажат директно от Frankfurt Messe най-интересното, но нека първо видим какво можем да очакваме от франкфуртския автосалон.
Mercedes-AMG Project One
Германците подготвят множество премиери на своето домашно изложение, разбира се. Но без колебание най-интересна ще е тази на отдавна обещаната хиперкола с 1000 конски сили и двигатели от Formula 1, развиваща до 350 км/ч.
Вероятно най-после ще видим и новото поколение на емблематичната G-класа, която досега сме мяркали само под камуфлаж. Очаква ни и вторият прототип от бъдещата електрическа гама EQ - този път компактен градски автомобил с размерите на А-класата.
Dacia Duster
Една от най-важните премиери за българския пазар ще е тази на второто поколение Dacia Duster. Екипът ни вече видя колата на ексклузивна предпремиера в Париж, но на 12 септември с официалната премиера изтича ембаргото, след което можем да ви разкрием всички детайли за толкова търсения SUV. Големите разлики спрямо сегашния модел са в интериора и технологиите.
Kia Stonic
Малко закъснялото включване на корейците в суперпопулярния сегмент на градските SUV. Stonic ще дели платформа и технологии с Hyundai Kona и се очаква да е един от най-достъпните като цена модели в този клас. Покрай него Kia ще покаже фейслифт на Sorento и един нов концепт, който най-вероятно ще бъде основа за следващото поколение C'ееd.
BMW X7
За BMW изложението във Франкфурт е ключово, което обяснява и солидния брой предвидени премиери. Най-любопитна е тази на концепта X7, бъдещия флагман в SUV-гамата, чийто външен вид вече предизвика доста спорове сред маниаците.
Другата ключова премиера ще е на i5 - третия електромобил от дъщерната електрическа марка i. Ако се съди по изтеклите информации, това ще е изцяло електрически спортен седан с 4 врати.
Очакваме също новото X3, една специална версия на Серия 7 по случай 40-ата й годишнина, и, съвсем не на последно мясно, новото M5 с 600 коня.
Opel Grandland X
Вторият плод на партньорството между Opel и Peugeot, който стъпва на платформата на 5008, но с доста различен дизайн, повече вътрешно пространство и различно оборудване.
Audi A8
Франкфурт ще е официалната премиера на новото A8 - по думите на производителя му първият автомобил с Ниво 3 на автономност на пазара. Автопилотът на А8 ще е способен съвсем сам да ви придвижва през магистралните задръствания, докато си гледате телевизия например.
Покрай него германците ще демонстрират и прототип, показващ още по-високи нива на автономия. А за по-старомодните любители на шофирането ще е новото RS5.
Citroen C3 Aircross
Докато братската Peugeot реши да пропусне салона във Франкфурт и да си спести колосалните разходи, Citroen залага много на изложението, и особено на премиерата на C3 Aircross - своето предложение в сегмента на Nissan Juke.
Renault Megane RS
Новото поколение на Megane надгради толкова много над старото, че направо нямаме търпение да видим какво са направили майсторите от Renaultsport с тази платформа. Засега знаем само, че ще е с около 300 коня и със задвижване на четирите колела.
Ferrari Portofino
Новото "достъпно" предложение на италианците, което ще замести California T. Разбира се, "достъпно" в случая не значи "бюджетно" - Portofino обещава 600 коня от 3.9-литровия си V8 мотор, и 3.5 секунди от 0 до 100 км/ч.
Hyundai i30 N
Амбициозният опит на корейците да се намърдат при коли като Renault Megane RS засега се радва на сериозен интерес, а във Франкфурт ще е официалният му дебют. Както и голямата премиера на новия мини SUV Kona.
Volkswagen Polo
Дългоочакваното шесто поколение на популярния градски автомобил е построено върху изцяло нова платформа - а във Франкфурт ще видим и GTI версията му, с внушителните 200 коня.
Тук ще е и официалната премиера на T-Roc, компактен кросоувър, доста близък до Audi Q2.
Lamborghini Aventador S Roadster
Новата открита версия на най-бързия Aventador идва с 6.5-литров V|12, 740 коня, точно 3 секунди от 0 до 100 км/ч и 350 км/ч максимална скорост.
Skoda Karoq
Чехите отдавна вече разкриха новия си компактен кросоувър, който замества в гамата Yeti. Освен него във Франкфурт ще дебютира и Concept E - прототип за бъдещата офанзива на чехите в областта на електромобилите. От Skoda говорят за 500 км обхват с едно зареждане и възможност батерията да се зареди на 80% само за 30 минути
MINI
Голямата премиера тук ще е на Mini Electric Concept - прототип на вече официално обявения първи електромобил на марката, която ще се появи на пазара през 2019. Технологично очакваме да е доста близък до BMW i3.
Porsche Cayenne
Новото поколение на колата, която пуританите презират, но която носи лъвския пай от печалбите, вече бе показано пред света, но във Франкфурт ще е официалната премиера.
Sеаt Arona
Възраждането на закъсалата доскоро испанска марка на VW е насочено изцяло в посока кросоувъри. След много успешния Ateca във Франкфурт ще видим и Arona - по-компактен модел, който ще се състезава с коли като Renault Captur. Освен това испанците са приготвили и третото поколение на най-бързия си модел, Leon Cupra R.
Smart Vision EQ ForTwo
Визията на Smart за малката градска кола на бъдещето - специално проектирана да е подходяща за споделяне и наемане.
Bentley Continental GT
Дългоочакваното трето поколение е обявено за най-спортното досега, и не е трудно да повярваме - неговият 6-литров W12 мотор дава 640 конски сили и чудовищните 900 нютонметра максимален въртящ момент.
Suzuki Swift Sport
Харесахме много лекото и пъргаво ново поколение на Swift, но версията Sport обещава да е нещо съвсем различно със своите 140 коня и едва 900 кг общо тегло.
Ford Ecosport
Това мини-SUV на Ford, предназначено по начало за индийския пазар, най-после получава дизайн и интериор, подходящи и за Европа. Както и опция за 4х4 задвижване.
Subaru Impreza
Американците я карат от почти година, но сега шефовете на Subaru най-после се решиха да докарат новата Impreza и в Европа - с доста добавено оборудване, така че да отговаря на местните вкусове.