IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Alpina направи дизелово BMW 5-Series с 3 турбини

Моделът е получил и система за задвижване на четирте колела

Alpina направи дизелово BMW 5-Series с 3 турбини

Компанията Alpina представи модела си D5 S, който е създаден на базата на новото семейство BMW 5-Series. Машината е получила дизелов мотор с 3 последователни турбокомпресора и система за задвижване на четиритите колела. Топ-версията на баварския модел – M550d, на свой ред разчита на 4 турбини.

Alpina направи дизелово BMW 5-Series с 3 турбини

Седанът и комбито D5 S се предлагат с 3,0-литров редови мотор с 6 цилиндъра и мощност 388 к.с. Максималният въртящ момент от 800 Нм е достъпен в диапазона 1750-2650 об/мин. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична ZF.

Специално за двигателя инженерите на Alpina са направил нови турбини, както и нови система за охлаждане и изпускателна система. Поставен е и различен интеркулер. За сравнение, моторът на BMW M550d с 4 турбини развива 400 к.с. и 760 Нм.

Седанът D5 S ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди, а комбито – за 4,6 секунди. Със същите показатели може да се похали и BMW M550d. Границата от 200 км/ч автомобилите на Alpina достигат съответно за 17 и 17,2 секунди. Максималната скорост на седана е 286 км/ч, а на комбито – 283 км/ч.

Освен това Alpina D5 S е получила електронно управляеми амортисьори Bilstein, пневматично задно окачване (само за комбито), 20-цолови джанти и завиващи задни коела с активни стабилизатори, които се предлагат само с опционалния пакет Sport Plus.

В Германия цените на модела стартират от 87 900 евро, което е с около 3000 евро повече от цената на M550d.

Снимки: Alpina
 

Тагове: bmw 5-series alpina d5 s
0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Щирлиц ( преди 6 години )
    Два VW crafter.Никой не те гони да караш на високи обороти,па дори и на магистрала.А като спреш,преди да угасиш двг-то,не е зле да го оставиш да поработи на празен ход няколко минути.Защо ти ще обясниш.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какви са ви тези служебни бусове ако не е тайна?На бусовете турбото дава фира най често 300-350 000. Пежата държат до към 250-300 000 макс. Най-много държат на Спринтерите. Те изкарват в редки случай до 500 000. И това за даването на газ между светофарите не е вярно. Така скапваш не турбо а двигател и др работи но не турбо. Турбо се скапва при каране на магистрала на високи обороти дълго време и решиш да спреш и угасиш мотора.
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Щирлиц ( преди 6 години )
    Нали всеки ден ви гледам,бре умнико!Светне светофарчето,и газ!Обаче по-нататък има празно място да се шмугнете между другите,и тъъкмо наближите-мястото лееко намаляло...спирачкииии,пушеци.А турбото,мой човек иска култура на каране.Служебните бусове са към 500000км,и турбо не е ремонтирано досега.За такива като тебе има един уред,нарича се оборотомер,може да прочетеш и данните на двг-то какви са,ще ти е от полза умнико мамин.
  • #6
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Nev ( преди 6 години )
    Нафтата за топлене, газта за готвене, а бензинът за каране!
  • #5
    11 rate up comment 7 rate down comment
    АвторZ ( преди 6 години )
    Българин да коментира Alpina хахахахаахахаха - Безценно - кат от реклама на Mastercard ...............................Защо българинът не дава накъсо? ...щот едвам свързва двата края!
  • #4
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Щирлиц ( преди 6 години )
    Турбини се монтират и на бензинови двигатели.Виж на електродвигатели-не.Едно турбо се скапва най-често от задкормилното устройство,което дава газ до дупка между светофарите.Ама като няма кой да си напъне мозъка,така ще бъде.
  • #3
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е те турбините не са да спират пушека и саждите, а за да им дават по-висока начална скорост да излизат навън, за да може да им се наслаждаваме.
  • #2
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако щат и сто турбини да им накачулят, пушилякът си остава пушиляк...
  • #1
    19 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Само не разбрах с колко резервни турбини в багажника ги продават тези нафтови печки или те не ги продават, а са ги направили само да ги показват.