BMW Group е най-печелившият масов автомобилен производител в момента, показва изследване на консултантската компания ЕУ (Ernst & Young), поръчано от германското списание Manager. За полугодието баварците са отчели брутни приходи от 49.25 млрд. евро, от които нетната печалба е 5.58 млрд. евро. Маржът на печалба на групата е 11.3 на сто. През тази година нито един друг автомобилен производител не е успял да запише по-висок марж, уточняват от Ernst & Young.
Учудващо, на второ място по този показател се нарежда японската Suzuki с марж от 10.3%, следвана от Daimler с 9.7% и GM със 7.7%. Volkswagen Group отбелязва рекорд в представянето си, но със сигурност скандалът, добил популярност като “Дизелгейт”, се е отразил на представянето на компанията.
Успехът на BMW донякъде може да бъде приписан на ръста, който компанията отбелязва в Китай, в съчетание със стабилното представяне в Северна Америка и Европа. Почти 27% от печалбата на BMW за периода са дошли от луксозната лимузина Серия 7.
Анализаторите смятат, че тенденцията към висок марж ще се запази. Наското баварците представиха своята нова M5, която вече разполага с мощност от 600 к.с. и заедно с бъдещия X4 обещава да задържи нивата на печалба високо за една рекордна година.
Снимка: BMW