IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

300 000 автомобила с Евро 5 залежават по германските автокъщи заради опасения, че дизелът ще бъде забранен

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Български автокъщи масово се насочват към вноса на залежали употребявани дизелови автомобили от Германия, твърдят търговци пред Automedia.bg. Поне два от водещите търговци на употребявани автомобили в София проучват активно състоянието на германския пазар, който доскоро пренебрегваха заради по-високите цени.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?
Дизелови автомобили за 4.5 милиарда евро залежават в германските дилърства. Снимка SHUTTERSTOCK

По информация на германската асоциация на автомобилните търговци в страната в момента залежават над 300 000 употребявани дизелови коли със сертификат Евро 5. Интересът към тях на вторичния пазар се стопи заради опасенията, че градове като Щутгарт и Мюнхен може да забранят по-старите дизели.

Заради слабото търсене цената им се е понижила значително в последните месеци. Общо тези залежали коли струват близо 4.5 милиарда евро, пресмята шефът на асоциацията Томас Пекруун, цитиран от Bloomberg. Дилърите се оплакват, че производителите не им оказват никаква помощ при продажбите, и настояват правителството да даде най-после някакви ясни сигнали какво смята да прави с дизеловите автомобили в бъдеще.

Според едно скорошно социологическо допитване на DAT 29% от шофьорите на дизелови коли в Германия смятат да продадат своите "при първа възможност" и да ги заменят с друго задвижване. По данни на местното транспортно министерство в страната в момента има около 6 милиона дизелови автомобила със сертификат Евро 5. Голяма част от тях са от корпоративни флотилии и е въпрос на месеци да се появят на вторичния пазар, допълнително тласкайки цените надолу.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Подобна тенденция несъмнено е интересна за купувачите на едро от Източна Европа. Специално в България вносителите на коли втора ръка предпочитат да пазаруват в Италия, тъй като по-високите цени в Германия им оставят твърде малка норма на печалба. Заради това и огромната част от т. нар. "нов внос" у нас се състои или от автомобили с огромен пробег, или от тежко пострадали при катастрофи машини, които при драстично по-високите цени на сервизната дейност на Запад е неизгодно да бъдат ремонтирани.

В същото време търсенето на дизелови автомобили у нас си остава високо, показа импровизирана анкета на Automedia.bg сред автотърговци. По-ниският разход привлича купувачите независимо от по-скъпата поддръжка, която изискват тези автомобили, и от опасенията, че те допринасят за рекордните замърсявания на въздуха в градове като София.


 

0 от 500
  • #45
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Golf 7 TSI ( преди 6 години )
    Едва ли някой с Пасат Б8 се интересува от икономия от 5-6 лева на 100 км...Да не говорим, че TSI има почти секунда по-бързо ускорение...
  • #44
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пасат Б8 1.6 ТДИ 120 0-100 km/h: 10.8 sградско 4,7 l/100kmизвън 3,6 l/100kmПасат Б/ 1.4 ТСИ 125 0-100 km/h: 9,7 sградско 6,8 l/100kmизвън 4,4 l/100kmДавай сметките. Почти всеки знае как се променят цифрите под товар. Разликите ще набъбнат драстично :))))
  • #43
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Golf 7 TSI ( преди 6 години )
    Сравнявам дизел B6 с бензин B8 за да ти покажа, че новите бензинови мотори нямат толкова по-висок разход от дизелите и реално закупуването на нов дизелов автомобил е лишено от смисъл.ОК, и аз можеше да си купя TDI.И защо, за да спестя 2 литра на 100 километра? Да спестя 4 лева на 100 км? 4 лева са две кафета или един сандвич! Предпочитам да се лиша от две кафета, но да изпитам удоволствието от шофирането на бензин, отколкото да правя компромис в името на някаква малка икономия!
  • #42
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не съм казал че е нереален! Прочети пак какво съм написалЗащо сравняваш дизел Б6 с бензин Б8? За сметката?Карал съм и бензин и дизел, та дори и пропан. Знам всеки какво може
  • #41
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Аз го правя същото но с дизелов Пасат""Ако сравняваш дизелов Пасат с такъв бензинов от преди 20 години, може и да си прав. Но към днешна дата, никак не си."Мислиш ли? Миналото лято покарах Ford Focus Ecoboost. Взех го под наем в Европа. При 140 магистрала с 4ма и багаж гореше около и над 10ка, моя Пасат го прави същото за около 6,2-6,5/100. Или форда е бил на 20г?
  • #40
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Golf 7 TSI ( преди 6 години )
    Колкото до разхода, защото виждам, че някакъв потребител с Пасат го смята за нереален - посоченият от мен разход е при включен постоянно климатроник! Това е нов бензинов автомобил с турбо мотор! И ако това не ти говори нещо - ускорението е изключително добро, а разходът - пределно добър!Само за справка Passat B6 2.0 TDI - ускорение до 100 за 9,8 секунди! Разход 4,9 извънградско!Passat B8 1.4 TSI - 9,7 с. от 0 до 100 км, 4,4 разход!И за какво ти е този дизел?!
  • #39
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "(както вече е добре известно няма немска фирма чийто дизел да покрива обявените еко норми)."По последни данни, въобще няма никаква покриваща ги! НА ВАГ всъщност бяха най близко до нормите. За Евро6 говоря
  • #38
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Golf 7 TSI ( преди 6 години )
    От твоят пост не става ясно каква точно икономия си постигнал за тия километри, на базата на сравнение с нов бензинов двигател!ОК - 140 хиляди километра, да приемем, че имаш този автомобил от 3 години, това прави по малко над 127 км на ден. Всеки ден по 127 км - като служебен автомобил ли го използваш?Няма как да паднеш под 3,5 литра разход, при положение, че 3,5 е разхода по каталог!Колкото до Аурис - не е лош автомобил, гледах го, преди да купя Голфа! Материалите обаче са едно ниво надолу!
  • #37
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до: none ( преди 6 години )
    Прав си, така е това което си написал.Само за пушека не съм съгласен напълно. Вярно е че по-често бензинките горящи масло пушат така, но по същият начин пушат и някой дизели преди умирачка. При заминало турбо се получава, прегрят двигател, попадане масло в цилиндрите поради недобра компресия и заминали дюзи. Много може да са причините, но всички са доста кофти особено при дизелите. При такъв п,шек ви очакват сериозни ремонти и трябва да си нагласите много пари.
  • #36
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ще ни залеят скапаните немски дизели, защото нямаме държава. Държавата трябва да се намеси, както го правят останалите. Бат Бойко-разбойко да се итъпани и да каже кога ще спира дизелите, за да знаят хората и да си направят сметката, а не да се напълни държавата с нафтови печки от Брюксел после да ни кажат, че се забраняват в целия ЕС и ние тогава да се чудим какво да ги правим и хората да се чудят как да се отърват от дизела. Докато е време трябва да се предпримат мерки, а не после!