IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fiat подготвя продажбата на Maserati и Alfa Romeo

Цената ще е около 7 милиарда евро

Fiat подготвя продажбата на Maserati и Alfa Romeo

Концернът Fiat Chrysler Automobiles (FCA) обмисля варианти за преструктуриране, сред които е залжен и план за продажбата на италианските марки Maserati и Alfa Romeo, както и на бизнеса с автомобилни компоненти (Magneti Marelli), съобщават вътрешни източници, цитирани от Automotive News Europe.

Fiat Chrysler обмислят да продадат Maserati и Alfa Romeo

Подобен ход би помогнал на компанията да се концентрира в производството на масови автомобили и по този начин да стане по-атрактивна за сливане с конкурентен производител.

Според анализатори Maserati и Alfa Romeo биха стрували около 7 млрд. евро, докато за Magneti Marelli компанията има всички основания да иска около 5 млрд. евро. Според предложението Fiat Chrysler трябва да запази марката Jeep, която ще е основополагаща за бизнеса на компанията с масови модели, в което число влизат марките Dodge и Ram. Припомняме, че съвсем скоро китайците Great Wall изявиха желание да купят Jeep, но според запознати подобна сделка е обвита с много „големи неясноти“.

„С ицявеното желание от страна на Great Wall да купят целия концерн или части от него, фокусът се измества от печалба към разделяне с ценен потенциал,“ коментираха в сряда анализаторите от Exane BNP Доминик О`Брайън и Стюарт Пеарсон.

Дискусиите сред ръководните кадри се задълбочават, като техен обект в момента са няколко основни варианта, сред които отделянето на няколко части от групата компании, произвеждащи компоненти. Крайното решение може да се забави до началото на следващата година.

От Fiat Chrysler са отказали коментар по случая пред Automotive News Europe.

Fiat Chrysler обмислят да продадат Maserati и Alfa Romeo

Идеята зад целия този план е да се освободят активи за семейство Аниели и останалите акционери, тъй като концернът продължава да регистрира незадоволителни резултати. От Goldman Sachs оценяват бизнеса на Fiat Chrysler на около 50 млрд. евро, което е двойно повече от текущата стойност на концерна от 24.5 млрд. евро.

След излизането на информацията акциите на Fiat се покачиха с 2.4%, което означава, че в момента пазарната оценка на италианската компания е 17.5 млрд. евро. Главният изпълнителен директор на Fiat – Серджо Маркионе – подготвя своя последен 5-годишен план, тъй като се очаква да напусне поста през 2019. Отделянето на части от групата е познат подход за италианския бизнесмен. През 2011 компанията му се раздели с производителя на камиони и трактори CNH Industrial NV, а през 2016 от портфолиото на концерна бе отделена и емблематичната марка Ferrari. Комбинираната стойност на двете компании в момента има пазарна стойност от 57 млрд. долара в сравнение с около едва 6 млрд. долара през 2004, когато Маркионе встъпи в длъжност.

Рискове при отделянето

Стратегията с продажба на няколко компании крие значителни рискове, които в момента се оценяват от експертите на Fiat, твърдят запознати със случая. Марката Alfa Romeo се намира в ранен етап на пазарен подем, като надеждата е тя да се превърне в световна премиум марка. За целта обаче в Alfa ще трябва да бъдат инжектирани милиарди евро за разработката на нови модели, които да си съперничат с тези на германските колоси Audi, BMW и Mercedes-Benz. Освен всичко друго, нито Maserati, нито Alfa Romeo имат ореола, който върви в комплект с името Ferrari. За да компенсира тези препятствия, от Fiat може да решат да си осигурят партньор, с който да управляват премиум марките си.

Отделянето на Fiat би било нова стъпка в плана на семейство Аниели да се откъснат от зависимостта си към непостоянния пазар на масови автомобили. Под ръководството на Джон Елкан, родът Аниели, който държи контролния пакет акции, търси начини да диверсифицира активите си чрез холдинговата си компания Exor. За да направят това, главните акционери на Fiat разширяват интересите си към инвестиции в търговията с недвижимо имущество и презастраховане. Неотдавна Eлкан коментира, че Exor е готова да намали своя дял от 24.5% във Fiat Chrysler в опит да създаде по-голяма група от компании около себе си.

Засилващо се напрежение

Маркионе отдавна е явен защитник на идеята за консолидация, като твърди, че индустрията губи пари в разработването на една и съща технология в няколко версии. Напрежението по темата се засили особено, след като европейски страни като Англия и Франция, поставиха краен срок за използването на двигатели с вътрешно горене, а автономните технологии и системите за споделяне на превозните средства стават все по-голяма заплаха за традиционния бизнес модел в автомобилната индустрия.

Изпълнителният директор на Fiat осъзнава, че бизнесът изглежда е изправен пред сериозни промени, след като през миналия месец автомобилният производител обяви, че ще разгледа планове за разделяне с част от бизнесите си. Основна цел пред компанията в момента е да се отърве от дълг в размер на 4.2 млрд. евро до края на следващата година. 

Тагове: fca fiat chrysler
0 от 500
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да, колкото Лексус конглокират кой да е немски премиум, толкова и Алпин конглокират Порше.
  • #16
    4 rate up comment 7 rate down comment
    АХАХАХА ( преди 6 години )
    А бе извинявай тия Ламборгини кви бяха производител на трактори ли?Щото италианската част прозивежда трактори другите правят "суперколи" с табло от Шкода и ги продават на балъците!А Рено са ясни извадиха Алпин и конглокират Порше!
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пишеш глупости колега,
  • #14
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Голата истина ( преди 6 години )
    Помните ли драги ми смехурковци че Крайслер бе част от Мерседес над 10г. Преди това пък продаде европейския си бизнес на Пежо.И двете сделки донесоха на европейците милиарди загуби.Сега пък от Вошингтон го натресоха на италианците които и без ова са го яко закъсали та да може и двете компании да потънат заедно.С ФИАТ е свършено, както за съжаление е свършено и с Пежо на които американците им натресоха воденичния камък ОПЕЛ. Това са видните последствия от икономическата окупация на Европа от САЩ
  • #13
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хайде Мюнхен, хайде Бавария, Хайде моторни заводи.
  • #12
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Италианците в америка откакто взеха крайслер се счупват да продават. Всичките им марки са с двуцифрен ръст, а джип беше с трицифрен.Добре, че е нисан, че рено щяха да припаднат още преди някоя година. В момента правят добри модели французите, но италианците винаги са били на върха - ферари, ламбо, алфа, ланча, мазерати. Неможе да ги сравняваш с пежо,сироен и рено. Просто е изключено.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Преписват комедиантите, като папагали. Пак разбрали недоразбрали драскат там. Баси журналистите, баси чудото.
  • #10
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Жалко, ( преди 6 години )
    Но това е резултата от управлението на този червей Макароне. Няколко фамилиимнаистина може да станат малко по- богати, но реално след Ланча, си отива Алфа и Мазерати. Новата Джулия трябваше да бъде конcureнт на Мерцедес С,БМВ 3 и Ауди 4, но на пътя няма Алфи. Останаха само в клипчетата.
  • #9
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Хахахаха ( преди 6 години )
    Ахаха понеже французите непродавали в америка бла бла.Само дето Рено мачка а фят с крайслер кво направиха едно големо нищо.Италианците учат френски пълно е с такива във Франция че нещо май от Италия нищо си нестава!
  • #8
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Могат да станат коли единствено, ако немците ги купят.