IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda готви двигател с турбина. По-точно - с три

Агрегатът ще получи и система за рекуперация на енергията

Mazda готви двигател с турбина. По-точно - с три

На сайта на патентното бюра на САЩ се появи информация за новия двигател на Mazda. Японската компания е регистрирала мотор с тройно турбо - две стандартни турбини и електрически компресор.

Mazda готви двигател с турбина. По-точно - с три

Според описанието на патента, електрическият компресор работи при ниски обороти, като компенсира по-късното включване на класическите турбини. Подобна концепция използва 2,0-литровият мотор на Volvo с мощност 450 к.с., чийто прототип бе показан през 2014 г.

Ако при шведите в агрегата бе включена 48-волтова система, която да захранва електрическия компресор, то инженерите на Mazda са избрали друга посока. Те използват фирмената система за рекуперация на енергията i-Eloop. Тя преобразува и акумулира енергията, образувана при спиране, като след това я изпозва за различните електрически системи на автомобила.

Mazda готви двигател с турбина. По-точно - с три

Трябва да се отбележи, че на патентните схеми новият двигател на Mazda  е показан в конфигурация за коли със задно предаване. Към момента японците предлагат само един такъв модел - MX-5 (на снимката), който е оборудван с 1,5 и 2,0-литрови мотори с мощност съответно 141 и 182 к.с. Дали Miata ще получи двигател с тройно турбо, не е известно.

Снимки: Mazda
 

Тагове: mazda mx-5 mazda
0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Аман от Простаци ( преди 5 години )
    Такова тъпо изказване няма да е от умен човек с добро възпитание!
  • #7
    1 rate up comment 6 rate down comment
    и Мазна като чиКИА.. ( преди 6 години )
    от 2 литра Волво вади 450к.с. а мазна едва стига 180к.с.ширпотреба, кво ди га праиш.
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Нали щяха да правят революция c HCCI-то и няма да правят турбо двг. Шегата и заяждането настрана стискам им палци да изкарат подобен двигател със стабилно представяне в обозримо бъдеще. Но за момента съм по-оптимист за freevalve системата на кьонихзег. Евентуално комбинирана с 48 волтова система
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    При японците едно от най-силните страни е електрониката. Грешка там няма и разбирам напълно опасенията ти с твоя Фолк с Ваген и има защо да се притесняваш, че нещо ще се прецака, но не забравай, че това не е немски коптор с китайска електроника, който да се разваля често.И да знам, е ВАГените ви хич не се развалят. Ама хич даже. Как да се развалят, като от бокса не излизат. Ха са излезнали и са готови за следващ ремонт.
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Ямато ( преди 6 години )
    .Идеята е че турбо в турбо е обременена с много електроника ,шанса да се обърка нещо е голям,ако не си махнал егр тъпните ,глечта ще унищожи целия мотор без време,а не съм ипатил грам,vw то ми върви идеално..еднодневни *** могат да правят други но ВАГ не са сред тях.Ти какъв многодневен небоклук караш я сподели.
  • #3
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Ямато ( преди 6 години )
    ..и като цяло системата не си заслужава..който не се е сблъсквал с турбо проблеми идея няма за кво иде реч.еле 2 турбота 5 чифта датчици,снадки , кулери и прочее..2 турбини са много 3= безумие.
  • #2
    8 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    По света отдавна слагат битурбота,и куатротурбота.Япония е 20 години назад като цяло,там още се чудят как да напряват интериора да не е от евтина пластмаса и колите да не ръждясват като стар Опел.
  • #1
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В крайна сметка с 3 турбини ли е моторът или е с 2 турбини и 1 компресор?!Не е едно и също к0медианти! Не е от мен да го знаете!По отношение многото допълнителни системи за принудително пълнене съм малко скептичен за цивилни автомобили. Особено за малка и лека бегачка, като МХ-5. Атмосферката там си е напълно ОК и доставя удоволствие на макс. Предполагам на друг модел нов ще слагат тази нова система на двигател, защото на МХ ще е прекалено. карах 2.0 160 к.с. и съм впечатлен.Много върви колата