IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите, които се оказаха ненужни

За тези модели бяха похарчени огромни средства, но и това не помогна

Автомобилите, които се оказаха ненужни

Концернът Volkswagen напълно съзнателно пусна своя екологичен модел XL1 на загуба. Същото беше с Bugatti Veyron, а сега нещата се повтарят и с Bugatti Chiron. В случая всичко опира до престиж, който често е по-важен от парите.  Има обаче и много автомобили, на които бяха възлагани огромни надежди, но те се провалиха. Ето някои от тях.

Renault Avantime


Автомобилите, които се оказаха ненужни

Идеята за комбинация между купе и миниван може да се струва безумна на мнозина, но пък в същото време тя е ярка и запомняща се. Едноименният концепт се появи през 1999 г., но за да бъде напълно превъплътен в сериен модел французите имаха нужда от още 2 години. Автомобилът се оказа прекалено необичаен за своето време, което доведе и до ниски продажби.

Chevrolet SSR

Автомобилите, които се оказаха ненужни

Разбира се, особени надежди на кабриолета-пикап SSR никой в GM не е възлагал. Въпреки това резултатите му на пазара бяха просто обидни - за 4 години са произведени едва 25 000 бройки, което е в пъти по-малко от прогнозите на маркетолозите на концерна. На всичко отгоре автомобилът се оказа скъп (базовата му версия струваше 42 000 долара), много лаком (благодарение на V8 мотора си) и непрактичен, което предопредели съдбата му.

Subaru SVX

Автомобилите, които се оказаха ненужни

Концептът SVX за първи път бе показан на автосалона в Токио през 1989 г. Дизайнът на студиото Italdesign бе приет радушно от посетителите и на проекта бе дадена "зелена светлина". Подготовката за серийно производство отне още 2 години, като купето успя да стъпи сравнително успешно на пазара в САЩ, но в други държави така и не се продаваше. Крайният резултат беше 25 000 продажби за 5 години (1991-1996), от които 15 000 се падат на Америка.

Pontiac Aztek

Автомобилите, които се оказаха ненужни

Когато през 1999 г. компанията Pontiac представи концптеуални Actek, никой не очакваше, че този кросоувър ще се появи на пазара. Неговите създатели твърдяха същото, но година по-късно явно промениха намеренията си. За 8 години от модела бяха продадени над 120 000 бройки, а колата се превърна в символ на наудачник и неизменно попадаше в челото на класацията за най-грозни автомобили в света.

Honda Crosstour


Автомобилите, които се оказаха ненужни

Този модел трябваше да се превърне в хит в продажбите, тъй като съчетава външността на седана Accord с възможностите на кросоувър. Освен това в Honda се надяваха той да бъде конкурент на много успешната Toyota Venza, която си е пълноценно комби. Не само че не се получи, но Crosstour бързо се превърна в аутсайдер на пазара. След 6 години на конвейра японците сложиха кръст на второто поколение.

Audi A2


Автомобилите, които се оказаха ненужни

Компактният хечбек A2 трябваше да предизвика революция на пазара с изцяло алуминиевата си конструкция и икономичните двигатели, които обещаваха, че това ще е идеалният градски автомобил на XXI век. Високата цена и странната външност обаче се оказаха фатални, а едва години по-късно публиката прие подобен тип коли от премиум-производители - Mercedes-Benz A-Class и BMW 2-Series Active Tourer.

Chrysler Crossfire

Автомобилите, които се оказаха ненужни

Разработката на Crossfire не глътна кой знае колко пари, тъй като технически американският модел повтаря голяма част първото поколение на Mercedes-Benz GLK. Пазарът обаче не оцени това, още повече, че моделът на Chrysler отстъпваше на конкурентите си по динамика и управляемост. Дори впечатляващият дизайн не позволи на Crrossfire да стане популярен, като от 2004 до 2008 г. от модела бяха произведени 76 014 машини.

Volvo 480


Автомобилите, които се оказаха ненужни

Разработката на "младежкия" модел 480 отнема на Volvo цели 6 години, като в процеса са включени и странични компании - ходовата част, например, е настройвана от специалистите от Lotus. Въпреки, че се отличава от предшествениците си, които приличаха на куфари, моделът така и не успя да се наложи дори в Западна Европа. Автомобилът се произвежда от 1986 до 1995 г., а негов идеологически наследник е хечбекът C30.

Plymouth Prowler

Автомобилите, които се оказаха ненужни

През 1993 г. се появява концептуалният Prowler и всички решават, че Боб Лътц, който по това време е начело на Chrysler, най-после е намерил автомобила, с който Plimouth ще се измъкне от тежкото си поожение. След това обаче концернът Chrysler прави няколко сериозни грешки, които убиват потенциала на Prowler като модел и на Plimouth като автомобилна марка. На първо място излизането на серийната версия се забавя и мнозина просто губят интерес към колата. На второ - под капака на автомобила е поставен V6 двигател от хот-роуд. Резултатът е 11 107 произведени коли за 5 години.

Lancia Thesis


Автомобилите, които се оказаха ненужни

Мнозина смятат, че Kappa е най-големият провал сред моделите на Lancia. Те просто забравят за Thesis - представителен седан, който компанията произвежда от 2001 до 2009 г. Слабите страни на този модел е ограничената гама двигатели, както и дизайнът, въпреки че той е доста противоречив.

Снимки: Производителите

0 от 500