Американският застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) публикува класация на кросоувъри, които най-добре се справят (или изобщо не се справят) при опасност от челен удар.
Изследвани са повече от 10 малки и средноразмерни SUV-модели, като целта е била да се изясни ефективността на техните системи за защита при предотвратяване на челен удар. Работата на електронните системи е оценена по шестобалната система - най-ефективната взима максимума от 6 точки, а най-слабата (най-глупава) - само 1.
Най-слаби оценки - 1 точка, получават три модела - Buick Encore (Opel Mokka), Chevrolet Equinox (Captiva) и Nissan Rogue (X-Trail). Малко по-добре се е справил Mitsubishi Outlander, който е заработил 3 точки.
С оценка 4 от изпитанията си тръгват два европейски модела - BMW X1 и FIAT 500X, а над тях се нарежда Honda CR-V, която получава 5.
Най-добре, според американския застрахователен институт, са се представили моделите Hyundai Tucson, KIA Sportage, Mazda CX-3, Mazda CX-5, Subaru Forester и Toyota RAV4. Всички те получават максимален брой точки.
Снимка: IIHS