Вход   Регистрация

Колите от 90-те години, които промениха света

Колите от 90-те години, които промениха света
 

Без тези модели автомобилният пазар щеше да е съвсем различен

Може да не харесвате някои от тези модели, но фактите сочат, че без бях автомобилният пазар щеше да бъде напълно различен. Те са толкова прогресивни, че формират не само епохата, в която са създадени, но и налагат стандарти в индустрията, които важат дори в наши дни. Всъщност това не е никак лесна задача – да създадеш нещо, което ще продължи да вдъхновява и бъдещите поколения.

Mazda MX-5 Miata 1989 г.

Технически първата Miata е показана още през 1989 г., но се води като автомобил от 90-те. Първите 3 поколения на модела остават верни на кредото „джинба итай”, което може да се преведе като „кон и ездач в едно цяло”. Именно това е идеята на тази кола – да се слеее с водача си и да доставя огромно удоволствие от шофирането.

Колите от 90-те години, които промениха света

В началото мнозина смятат, че Miata е нишов модел, който скоро ще бъде забравен. Те дори и не могат да си помислят, че това ще стане най-продаваният двуместен автообил в историята. Това е записано дори в книгата на рекордите Гинес. Благодарение на нея в наши дни можем да избираме между голям брой роудстъри и леки спортни коли със задно предаване. Тях нямаше да ги има, ако не беше Miata.

Модели като Toyota GT86, BMW Z4, Mercedes SLK (сега SLC) и Porsche Boxster дългат своя успех именно на Mazda. Към тях можем да добавим и Fiat 124 Spyder, който бе разработен с последното поколение на MX-5.

BMW 3-Series Compact E36/5 1993 г.


През 80-те и 90-те години на миналия век германските производители започват да търсят нови сегменти, с които да излязат от досегашите си рамки. Именно тогава BMW прави огромен скок, като създава 3-Series Compact, чиято първа версия е изградена на смес от платформите E36 и E30.

Колите от 90-те години, които промениха света

Защо този автомобил е толкова важен? Мнозина смятат, че той дава началото на комактните модели от премиум-сегмента, включително семейството BMW 1-Series. Факт е, че той изглежда изглежда различно от всичките си съперници, но в BMW така и не рискуват да нахлуят в територията на VW Golf и просто създават нов сегмент, който успешно се развива и в наши дни.

McLaren F1 1993 г.


Този автомобил не се нуждае от представяне. F1 идва във време, когато най-бързите коли едва развиват 320 км/ч. Първият „пътен” McLaren лесно преминава тази граница и достига 391 км/ч, с което шокира света. Несъмнено, това не е първата суперкола в света. Спокойно обаче може да бъде наречена първата хиперкола.

Колите от 90-те години, които промениха света

McLaren F1 се появява далеч преди адски бързите модели на Bugatti и Koenigsegg. Той е първият сериен автомобил, който печели „24 часа на Льо Ман” без каквито и да е промени по конструкцията, като изпреварва уникалните състезателни прототипи от този период. Някои бройки от версията F1 GTR, които участват в състезанията за издържливост, след това лесно са преобразувани в стандартни автомобили. Опитайте се в наши дни да сторите същото с днешните прототипи от LMP1.

Без McLaren F1, който продължава да бъде най-бързият сериен автомобил в света с атмосферен двигател, сегментът на съвременните хиперколи щеше да изглежда по коренно различен начин.

Toyota RAV4 1994 г.


В наши дни пазарът на компактните кросоувъри е пренаситен, като за това трябва да благодарим именно на първата Toyota RAV4. Когато този модел излиза на пазара, подобен сегмент не същестува. Просто японците решават да обединят в една чертите на два напълно различни свята и успяват.

Колите от 90-те години, които промениха света

Toyota RAV4 предлага добър обзор на пътя, голяма свободно пространство, система за задвижване на четирите колела и сравнително висок клирънс, което го превръща в напълно приличен всъдехоз. Факт е, че този модел не само става много популярен, но и успява да създаде огромна пазара ниша, от която се възползват почти всички производители.

Audi RS2 1994 г.


Това е първото RS от Audi, а също така е и първото спортно комби, което дава импулс на много интересна категория автомобили. В нея сега влизат Audi RS6 и  Mercedes E63 AMG S-Model Wagon, например, но в началото на 90-те години за такива автомобили не мисли никой.

Колите от 90-те години, които промениха света

Всъщност RS2 изглежда като „слипър” – невзрачен, но много бърз автомобил. Той се ражда от сътрудничеството между Audi и Porsche, като се произвежда именно в завода на марката спортни коли. Неслучайно външните огледала и джантите са заети от Porsche 964 TurboS2.

Задвижването става с помощта на 5-цилиндров бензинов мотор с 315 к.с., което не е кой знае колко впечатляващо, тъй като в наши дни има хечбекове с подобна мощност. За времето си обаче това е отличен показател, още повече че системата за задвижване на четирите колела е настроена за постигане на висока скорост, а не за безопасността на возещите се в автомобила.

Dodge Ram 1994 г.

Какво търси един американкски пикап в този списък? Идеята е, че Dodge Ram от 1994  г. напълно разрушава шаблона в сегмента, който носи най-големи приходи на американския пазар – този на обикновените пикапи. Ефектът от неговата поява е подобен на атомна бомба.

Колите от 90-те години, които промениха света

Всъщност второто поколение на Ram трябва излезе през 1991 г., като представлява работна машина с не особено приятен външен вид и стандартни характеристики. Той е върнат за доработка и екипът на дизайнера Филип Пейн получава за задача да направи един напълно нов и различен автомобил - луксозен, удобен и с високи технологии. Тата 3 години по-късно Ram излиза на пазара, като се превръща в огромен успех и вдига високо летвата за конкуренцията.

Mercedes M-Class 1997 г.


Въпреки че и Range Rover, и Jeep Wagoneer се появяват преди първото поколение на M-Class (W163), се счита, че именно Mercedes дава начало на сегмента на луксозните всъдеходни кросоувъри, който е много популярен и днес. Първоначално в Mercedes се опитват да „опитомят” военнна G-Class, но тя винаги е била един напълно различен автомобил.

Колите от 90-те години, които промениха света

Малцина знаят, че първата M-Class е трябвало да бъде изградена на платформата на второто поколение на Mitsubishi Pajero, но в крайна сметка сделката пропада. Друг малко известен факт е, че тогавашният шеф на Volkswagen AG Фердинанд Пиех иска да използва шасито на M-Class за първото поколение на VW Touareg, като в Mercedes дават съгласие за подобно нещо.

В крайна сметка обаче Пиех разваля сделката, тъй като Mercedes пуска на пазара модела A-Class, който трябва да открадне част от пазара на VW Golf. Конфликтът довежда до скъсване на отношенията между двата производителя. А Пиех се опитва да си отмъсти с пускането на VW Phaeton, но това е друга история.

Що се касае до Mercedes ML – той изглежда модерно, но използва стари технически решения като рамна конструкция и двустепенна раздатъчна трансмисия. Нещо, което никой вече не произвежда. Проблем се оказва и надеждността на модела, която е далеч от тази на останалите автомобили на марката. Въпреки това, този всъдеход играе огромна роля за формирането на сегашния пазар на кросоувърите.

Снимки: Производителите
 

Реклама  


Купи кола

  • Audi A4 170-4х4-S-LINE

    11900 лв.

    дата на произв. - септември , 2006 г., пробег - 168000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • VW Polo 1.2-КЛИМАТРОНИК

    3500 лв.

    дата на произв. - август , 2003 г., пробег - 163000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Citroen C1 1.0 НОВ ВНОС

    6000 лв.

    дата на произв. - октомври , 2009 г., пробег - 112351, С.к - Ръчна, цвят - Червен

  • Chevrolet Corvette Z07 Package !!!

    190000 лв.

    дата на произв. - февруари , 2015 г., пробег - 14000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Seat Cordoba 1,9TDI-90-клима

    2900 лв.

    дата на произв. - април , 2000 г., пробег - 143000, С.к - Ръчна, цвят - Червен

  • Nissan Primera 2.2DI-126кс-6ск.

    3500 лв.

    дата на произв. - септември , 2003 г., пробег - 170000, С.к - Ръчна, цвят - Зелен

Виж всички обяви

Коментари ( 12 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

за окачването има, за спирачките не и не съм го казал!!!, но изобщо това твърдение не знам колко е вярно, най-добрата спортна кола да има лоши спирачки и окачване...та това са от малкото елементи,които правят колата спортна, ама не ми се спори, лека
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Някой ( преди 1 седмица )

Какво общо има електрониката с мекото окачване и гадните спирачки? Колата е легендарна най-вече заради шофьорската позиция и v12 двигателя от bmw.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Пич, преди 20г компютрите и електрониката не бяха като сега, въртиш бутона по 5-6 различни настройки и имаш и такава за писта и такава за града, тогава настройката е била постоянна.Все пак е номер 1 завинаги.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Някой ( преди 1 седмица )

Mclaren F1 в стокова форма e далеч от добър състезател автомобил. Слаби спирачки, меко окачване, сериозно недозавиване. И преди да сте ми сложили минус на коментара това не са мой думи а на Faisal Bin Laden, новият собственик на f1-цата, принадлежала на мистър бийн(Роуън Аткинсън). Двамата са професионални състезатели с богат опит в автомобилните спортове а имението им за поведението колата на писта е отрицателно.
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

доджа е колата тука
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

М-класата е една от най-трошливите, проблемни и ненадеждни автомобили правени някога. Това е едно недоразумение от където и да го погледнеш.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 16  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

BMW 3-Series Compact E36/5 1993 г.
Що за простотия!?
Преди него излиза Опел Кадет. Баварката е просто лошо копие на Кадет с 3 врати и нищо повече.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 10

от: FenIX ( преди 1 седмица )

Рейндж ровъра е добра кола - съчетание на лукс и проходимост, но не може да се сравнява по иновативност с Мака. Ф1 и след 20 години е по-добър от доста съвременни супер коли, а сравни Ровъра със съвременните му аналози...
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Ако 80-те години са ерата на хотхечовете, то най-емблематичните коли от 90-те са четиривратите суперседани като М5 Е34 и Е500 Hammer (правен съвместно с Порше). Тези коли поставят тенденцията, че една кола може да е едновременно много бърза, комфортна и практична. Преди тях, почти всичко с което можеш да вдигнеш 250 е било двуврато, екзотично, италианско, чупливо и неудобно.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 15  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Range Rover 4.6 HSE e супер мощен и луксозен още 94та година - така че за Мклас не съм съгласен
Отговори
 
+7
 

Положителни: 11  Отрицателни: 4

от: FenIX ( преди 1 седмица )

Макларъна е кола която изпревари времето си с поне 10 години. Сегашните им модели за съжаление не са на нивото на Ф1. Това творение на Гордън Мъри когато се появи сякаш беше дошло от бъдещето. От тогава не помня да е се е появявала друга толкова иновативна кола.. 20 години по-късно още изглежда добре и по технически показатели продължава да е в топ 10 на супер колите. И най-важното не е паркетна бегачка а с минимални промени е печелила състезания, включително Льо Ман.
Отговори
 
+17
 

Положителни: 20  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Merc,BMW,Audi винаги са били еталона,който другите да следват.Двигателят на БМВ за Макларъна,е може би най-добрият който света ще види изобщо,поради простата причина,че вече няма такива мотори.Само малолитражки наблъскани с турбота...
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 15  Отрицателни: 23


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising