Вход   Регистрация

Как Nissan отново изпревари времето

Как Nissan отново изпревари времето
 

Концептуалният Nissan Trial Runner е вдъхновен от автомобилите от „Париж-Дакар”

Състезателните автомобили винаги са били проводник на най-забележителните инженерни технологии на своето време. Концептът Nissan Trial Runner не прави изключение от правилото – той е невероятно интересен, тъй като е вдъхновен от машините, участващи в легендарното маратонско рали „Париж-Дакар”.

Как Nissan отново изпревари времето

В края на 90-те години на миналия век рали-рейдовете са на върха на своята популярност, а „Париж-Дакар” е най-забележителното състезание от тях. През 1994-1996 г. в него доминират прототипите Citroën ZX, които стават и главен източник за вдъхновени на концепта Nissan Trial Runner.

За първи път автомобилът е показан на автосалона във Франкфурт през 1997 г., а малко след това и на изложението в Токио. В основата му е шасито на Nissan Skyline GT-R със задвижване 4х4 и завиващи зани колела. Клирънсът е увеличен, а на колата са поставени гуми с размер 205/55 R18 с оригинални джанти. За да се справя с всякакви условия на пътя, шофьорът може да избира подходящия режим на придвижване с помощта на селектора Multi-control Grip.

Двигателят на Trail Runner e 4-цилиндров NEO VVL, оборудван с компресор и система за промяна на фазите на газоразпределение. Мощността на 1,8-литровия агрегат е 185 к.с., а максималният въртящ момент 196 Нм. Скоростната кутия е вариатор с 6 виртуални предавки, като смяната им може да се извършва и ръчно.

Концептуалният модел се отличава и с мястото, на което е поставено резервното колело – специлна платформа, прибираща се зад задната броня. В антикрилото пък са поставени два отвора, побиращи по един сноуборд. Фаровете на Trail Runner са ксенонови – нещо, което през 1997 г. не е разпространено.

Как Nissan отново изпревари времето

В салона освен яркожълтите седалки може да се намери най-модерната електроника от това време – кристален панел, климатик, телевизор, навигация, както и проекционен дисплей, който показва най-важните данни на предното стъкло.

Впрочем някои от решенията, които се появяват при автомобила, намират място и в серийни модели. До голяма степен интериорът на Trail Runnner се повтаря при първия Nissan 350Z. Самият автомобил обаче така и не стига до конвейра, а години по-късно виждаме, че той значително е изппреварил времето, в който пазара се напълни с крос-купета с висока проходимост.

Снимки: Nissan

Реклама  


Купи Nissan

  • Nissan Primera 2.2DI-126кс-6ск.

    3500 лв.

    дата на произв. - септември , 2003 г., пробег - 170000, С.к - Ръчна, цвят - Зелен

  • Nissan Primera

    3499 лв.

    дата на произв. - декември , 2002 г., пробег - 210000, С.к - Ръчна, цвят - Тъмно сив

  • Nissan Almera 1.8i

    11 лв.

    дата на произв. - май , 2003 г., пробег - 183398, С.к - Ръчна

  • Nissan Primera 1.8i-veriga

    5497 лв.

    дата на произв. - януари , 2004 г., пробег - 116000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Nissan Micra

    4300 лв.

    дата на произв. - август , 2005 г., пробег - 140000, С.к - Ръчна

  • Nissan Note 1.4i с верига

    5700 лв.

    дата на произв. - декември , 2006 г., пробег - 208000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

Виж всички обяви

Коментари ( 5 )

Напиши коментар Влез

от: Дошо ( преди 1 седмица )

Личи си поразяващата ръка на рено!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Вярно, че прилича на нещо направено като едно време по трудово обучение!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 12  Отрицателни: 4

от: D[V01D] ( преди 1 седмица )

Виждам, че тука отново са се събрали форумните инжиньери и дизайньери да коментират неща, които са отвъд интелектуалния им капацитет. :D Относно статията, браво. Този модел ми е един от любимите. Скоро даже се бях присетил за него и се мъчех да сетя как се казваше. Спомням си го от една статия като дете, гледах го в някакъв вестник през 97-ма. Жалко, че го няма сериен.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 14  Отрицателни: 14

от: Wow ( преди 1 седмица )

Ужасно, грозно джапанско недоразумение!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 13  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Съжалявам, но не мога да го харесам. Изглежда като евтин кит-кар сглобен от непохватни аматьори, които са се опитали да му направят квартален тунинг. Разбираемо е защо си е останал нереализиран концепта кар. За техниката не мога да коментирам, но дизайна е сериозен гаф.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 15  Отрицателни: 9


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising