Lancia Delta Integrale е една от рали легендите в света на моторните спортове, но твърде рядко се срещат аукциони, на които колекционерите да се прехласнат по някой рали боец, така както се случва с редките модели на Ferrari или Lamborghini. Но, както е известно, винаги се случват изключения, които създават интересни история.
И в края на юли, търгът за класически автомобили Silverstone Classic стана арена на ожесточено наддаване, като битката беше за Lancia Delta Evo от 1990 г. – времето, когато първото поколение рали автомобили от група А достигнаха зрялост и страхотно представяне по отсечките. Накрая автомобилът беше продаден за 225 000 британски лири, което се оказа почти два пъти над първоначалната му цена.
Става въпрос за рали автомобил, каран от 4-кратния световен шампион Юха Канкунен, с цветовете на Martini на борда и с който мустакатият финландец е стигнал до 5-о място в рали „1000 езера” (днешното „Финландия”), 4-о място в рали „Сан Ремо” и 10-о място в „РАК рали” (днешното „Великобритания” в Уелс). Естествено, става въпрос за заводски рали автомобил на Abarth Lancia, с торинска регистрация, най-доброто рали оръжие в света в края на 80-те години.
Наддаването набра скорост, след като към присъстващите в залата се включиха и няколко участници, които участваха по телефона и прогнозата на организаторите на търга, че колата ще се продаде за 120 000 се оказаха твърде консервативни. Новият собственик, който остава анонимен, заяви през агента, който го представляваше, че е „изключително щастлив, че ще прибере в гаража си част от рали историята”. Което ни кара да му завиждаме.