Вход   Регистрация

Допълнителна шлифовка: тестваме обновения Nissan Qashqai

Допълнителна шлифовка: тестваме обновения Nissan Qashqai
 

Най-популярният модел в сегмента настоява да си остане такъв - и има достатъчно козове за целта

Познавачите от години вече водят люти спорове кой е бил първият кросоувър в историята. Според някои е Тoyota RAV4, според други - AMC Eagle. Има даже такива, които настояват за Лада Нива - и то не съвсем без основания.



ТОВА Е БЕЗНАДЕЖДЕН СПОР, просто защото понятието кросоувър е твърде разтегливо. Но едно нещо няма оспори никой: именно представеният през 2007-а година Nissan Qashqai превърна този неясен тип автомобили в пазарна сензация.
И превърна японците в една от най-печелившите автомобилни компании в света.

Естествено, успехът никога не остава без последователи и днес в този пазарен сегмент има над 20 предложения - от Dacia и Seat до Mercedes и Jaguar. Qashqai запазва лидерството си, но бе ясно, че представеното през 2013 второ поколение се нуждае от освежаване.

Допълнителна шлифовка: тестваме обновения Nissan Qashqai

ТЪКМО С ТОВА ОСВЕЖАВАНЕ се запознаваме на международния прес тест в околностите на Виена.
Като всеки фейслифт, и обновеният Qashqai не предлага кой знае какви видими революции. Предницата е основно преработена, с по-фокусирани светлини и украсена с тъмен лак решетка. Променени са задните светлини и бронята. Като цяло дребни корекции, но на място и с приятен ефект.

Допълнителна шлифовка: тестваме обновения Nissan Qashqai

ВЪТРЕ ПРОМЕНИТЕ са по-видими. От Nissan уверяват, че мултимедийната система е съвсем нова, но на нас ни изглежда подозрително идентична със старата. Действително нов е обаче воланът с три спици, доста по-модерен и удобен от досегашния. Седалките са станали по-тънки, за да осигурят допълнително вътрешно пространство. Към системите за сигурност има няколко любопитни добавки, като тази за аварийно спиране с функция за разпознаване на пешеходци.
Освен това Qashqai е получил нова аудиосистема от Bose - най-добрата, предлагана от Nissan в Европа до момента, както твърдят самите японци.

Допълнителна шлифовка: тестваме обновения Nissan Qashqai

НО ВСИЧКО ТОВА СА КОЗМЕТИЧНИ подобрения. Истинската революция в този Qashqai е нещото, наречено Pro Pilot - първият етап от похода на Nissan към напълно автономното управление. Тази система може сама да потегля, спира и поддържа скоростта в задръствания и тежък трафик на магистрала. Има само един миниатюрен проблем: ще започне да се предлага от идната пролет, поради което я нямаше в тестовите ни автомобили. Засега ще приемем качествата й на доверие.

Допълнителна шлифовка: тестваме обновения Nissan Qashqai

НЕ СЕ НАЛАГА ДА ГО ПРАВИМ обаче за двигателите, които са добре познатата гама от два турбобензина и два турбодизела, с някои дребни доусъвършенствания.
В началото на ценовата листа стои 1.2-литровият бензинов турбомотор със 115 коня, който според нас е и най-разумното предложение като цена-качество. Той е приемливо динамичен и спокойно може да ви харчи около 6.5 литра на сто - макар и не 5.5, както пише в брошурата.

Допълнителна шлифовка: тестваме обновения Nissan Qashqai

НАЙ-НИСЪК РАЗХОД БЕЗ СЪМНЕНИЕ ще даде 1.5-литровият дизел, чийто 110 коня също са достатъчни за ежедневни нужди. По-мощният 1.6 дизел е единствената версия за момента, която се предлага и със задвижване на четирите колела - всички останали са само с предно.
И накрая идва 1.6-литровият турбобензин със 163 коня, който ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 9 секунди и като цяло най-силно се доближава до удоволствието от карането.

Допълнителна шлифовка: тестваме обновения Nissan Qashqai

САМО ЧЕ ЗАБРАВЕТЕ за обещания разход от 5.8 на сто. Той е постижим само ако слезете, застанете зад колата и започнете да я бутате. В истинския живот най-мощният Qashqai ще гори около 8 на сто, което също не е зле за машина с подобна маса.
Кои са минусите? Главният е, че засега не можете да имате Qashqai с автоматик. Версиите 1.2 бензин и 1.6 дизел се предлагат с безстепенна CVT трансмисия, която е малко по-приятна от повечето подобни - по същия начин, по който да ти оправят пломба е малко по-приятно, отколкото да ти вадят зъб.

Допълнителна шлифовка: тестваме обновения Nissan Qashqai

В ОКАЧВАНЕТО НЯМА драстични промени, но с множество фини корекции от Nissan са премахнали нервността на досегашната кола. Qashqai стои добре на пътя, завива охотно и без прекалено накланяне. Не е най-спортното предложение в сегмента, но вдъхва достатъчно сигурност.
Вторият забележим минус е багажникът. С едва 430 литра обем, той отстъпва чувствително на Seat Ateca или Peugeot 3008.
За сметка на това предлага идеално равен под за удобно товарене, и много лесно сгъващи се задни облегалки.
Накратко, в Nissan са направили неголеми, но добре обмислени промени, за да може Qashqai да устоява още година-две на набезите на все по-многобройните конкуренти. Поне докато не пристигне подкреплението в лицето на Pro Pilot.

Допълнителна шлифовка: тестваме обновения Nissan Qashqai

1613 куб. см работен обем (бензин)
163 конски сили максимална мощност
200 км/ч максимална скорост
8.9 секунди 0-100 км/ч


 

Реклама  


Купи Nissan

Виж всички обяви

Коментари ( 11 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

"А за Кашкая мога да кажа само, че го правят по-хубав, по-удобен с повече екстри, но отстъпват много назад спрямо старото поколение"

Аха, как иначе ще удря 22/100 в града, сигур е от рафинираните двигатели.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: До "до: огалб&q ( преди 3 месеца )

батка, ако тоя пост е опит да демонстрираш знания, по-добре да си беше премълчал :)
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: do: drianov ( преди 3 месеца )

Не те нападам, а ти казвам истината. Да си бъдем четни ти изобщо не си влизал в тези коли и няма как да направиш разлика явно и си тук, за да манипулираш. Това е дразнещото, че ти откровено лъжеш, че нямало разлика, а разликите са очебийни и се виждат дори и на снимки, а какво остава, ако си на живо. Дразнещо е някой да казва на бялото черно и да твърди, че това е негово мнение. Твое мнение може да е дали ти харесва или нещо индивидуално, а не нещо, което се вижда от всеки.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 1  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Това да ходиш след една година в автоморга и да търсиш предница на фейслифтов Кашкай ме хвърли в потрес. И видиш ли така си ставал "фейслифтов" направо. Това е грубо селско изказване в стил БМВ Е36. Мислиш ли че разглабяйки предницата и слагайки части, които не са за твоята кола ще го направиш фейс и че само това са пипнали??
Отговори
 
+6
 

Положителни: 6  Отрицателни: 0

от: drianov ( преди 3 месеца )

До Анонимен:
Коментирах по темата какво съм видял на живо - може би ще бъде полезно на други хора като Петър например. Разбира се това е мое мнение, друг може да има друго. Не можах само да разбера защо ме напдаш лично и ми говориш за някакви очила и проблеми с мозъка ми!?! На база на какво? Всички разбрахме че си харесваш J10 - атмосфернo 2.0 с 4х4, но сме 2017 а не 2007. Имаш ли да споделиш изобщо нещо по темата за фейслифта на Кашкай или не?
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

всичко което се кара без ръчна смяна на скорости се нарича автоматик
Отговори
 
+5
 

Положителни: 6  Отрицателни: 1

от: до: огалб ( преди 3 месеца )

CVT е автоматична безстепенна трансмисия!
Вид автоматик е!
И е много приятна за каране. Според мен е най-доброто. Голям кеф прави линейното ускорение. Който не е карал, само той може да говори глупости, че е неприятна.
Най-приятната според мен е тази на хибридите на Тойота. Тя се води CVTе и е много, много добра и е изключително здрава и безпроблемна, но там принципа на работата и е съвсем друг. Единствено на 100 000 км и се сменя маслото, което струва 50 лв и това е.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 месеца )

Покажи Коментара
drianov,
а като е оглежда, да не би случайно да си си забравил очилата? Или ти по принцип така недовиждаш? Той и слепец ще види промените, но не и такъв, като теб, който не само не вижда, но и с мозъка има сериозни проблеми.
А за Кашкая мога да кажа само, че го правят по-хубав, по-удобен с повече екстри, но отстъпват много назад спрямо старото поколение, което например имаше атмосферни двигатели, които бяха доста рафинирани, икономични и здрави, както имаше версии 4х4 бензин, а не както сега.
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 3  Отрицателни: 10

от: огалб ( преди 3 месеца )

CVT не е автоматик? И е неприятна? На какво отгоре? Много несериозно...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: drianov ( преди 3 месеца )

имах възможност да го огледам на живо:
- С изключение на волана вътре няма промяна.
- От вън са поработили най вече по предницата. Задните светлини са същите но изпъкнали (или 3 измерни както е модерно да се казва е момента).
Реално трябва да се провери какви са възможностите за подмяна на предна броня и фарове с фейслифтови. След 1 година спокойно може да се вземат от морга и да се сложат с което колата става на практика фейслифтова. Така че карай и не съжелявай ;-)
Отговори
 
  0
 

Положителни: 7  Отрицателни: 7

от: Петър ( преди 3 месеца )

Страхотен автомобил. Може да не е произведен от най-качествените материали, но изключително добре замислен и уникално практичен. Имам такъв от една година, закупен нов и сега малко ме яд, че не изчаках фейслифта
Отговори
 
+13
 

Положителни: 18  Отрицателни: 5


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising