IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche напуска Льо Ман и отива във Formula E

Германците потвърдиха, че ще се състезават с електрически болиди от 2019 г.

Porsche напуска Льо Ман и отива във Formula E

В рамките само на няколко дни, сезон 2019 се превърна в крайъгълен камък за моторния спорт. В понеделник от Mercedes обявиха, че през 2019 ще вземат участие в набиращия популярност пистов шампионат за електрически болиди Formula E. За целта обаче, германският автомобилен производител трябваше да предприеме някои съкращения на разходите, заради което обяви, че изтегля заводския си отбор от Германския шампионат за туристически автомобили (DTM) след края на настоящия сезон. Припомняме, че Mercedes участва в DTM от 1987 и оставя в патова ситуация основните си конкуренти там – Audi и BMW.

Porsche напуска Льо Ман и отива във Formula E

Но това далеч не е всичко.

Вчера стана ясно, че Porsche са на път да обявят оттеглянето си от Световния шампионат за издръжливост WEC, кръг от който е емблематичната маратонска надпревара „24 часа на Льо Ман“. Това ще се случи отново след края на сезон 2018, а следващата цел на германците е същата като на Mercedes – Formula E.

Днес, от Porsche потвърдиха информацията официално:

„Считано от 2019, Porsche ще се състезава със заводски отбор във шампионата Formula E. В резултат на това, компанията с огромно съжаление ще се оттегли от LMP1 класа на WEC в края на сезон 2017. В същото време, Porsche ще продължи да концентрира усилията си в международните GT надпревари, участвайки със своя автомобил 911 RSR в GT класа на Световния шампионат за издръжливост.“

Porsche напуска Льо Ман и отива във Formula E

Напускането на LMP1 категорията от страна на Porsche, не е чак толкова изненадващо. В последните години състезателният клас изгуби Peugeot, а след това и Audi, като конкуренцията в него намалява прогресивно. С трите си поредни победи след завръщането си в Льо Ман, се смяташе, че ако Porsche не напусне сега, то това със сигурност щеще да се случи в края на 2018.

Това означава, че в момента Toyota е единственият заводски отбор в LMP1, който със сигурност ще участва в „24 часа на Льо Ман“ през идната година. Японците преживяха серия от разтърстващи загуби в класическото състезание за издръжливост и обещаха да се борят за победата през следващата година, но поне от ясното досега, изглежда няма да имат съперник, срещу когото да се борят.

От друга страна Formula E е шампионатът, който привлича най-много производители в момента. Актуалната решетка сега включва отборите BMW, Audi, Jaguar, Faraday Future и Nio, като по всичко личи, че към тях ще се присъединят и тимовете на Mercedes и Porsche. Новите автомобили за сезон 2018/2019 ще имат по-висока мощност и по-добър живот на батерията, което със сигурност ще направи шампионата по-релевантен за публиката, която все по-често се интересува от електромобилите.

Въпреки всичко, новините не са чак толкова лоши за традиционните фенове на Porsche, които ще могат да се насладят на красивото 911 RSR, което ще продължи да се бори с конкуренцията по пистите. Още повече, че сега германците ще могат да инвестират повече в колата, за да може тя да е по-конкурентоспособна. Доказателството, че ни очакват много атрактивни състезания с участието на 911 RSR, е фактът, че през тази година битката в GTE категорията в WEC и Льо Ман, е много по-оспорвана и атрактивна, отколкото в LMP1.

В идните месеци ни предстои да научим какво ще бъде бъдещето на DTM и LMP1 класа. 

Снимки: Porsche

0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Жоро ( преди 6 години )
    формула Е...не, благодаря! Всеки моторен спорт ще е по-интересен за гледане от състезания с електрички, дори състезания с велосипеди! лгбт, тоалетни за три пола, вече и към състезания с електрички се насочват някой автомобилни маркиКак можа да се изпедерасти толкова много тоя свят бе!!!
  • #7
    4 rate up comment 11 rate down comment
    хРАНИлка ( преди 6 години )
    Малиии, немските каски от ВАГините свършиха парите. Ауди се махна, Порше сгъна кепенците, продават Дукати. Лоша работа - няма да си купят скоро нищо. Явно тези 15 милиончета годишно за ЛМ програмата трябват за следващото Поло - няма как, ще тупнат и дизеляки вътре за по-евтино. #плача
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    sa ( преди 6 години )
    А тия от Ф1 какво чакат още-да си замине още някой и да отиде във Фоемула Е?!Както винаги са назад!!
  • #5
    7 rate up comment 9 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    "Всичко що е "Е" от тук нататък ще е скука,нека еколозите си ги гледат"Не знам дали фосилите тука са гледали Формула Е но за сега се очертава да е значително по-интересна от Формула 1. Смяната на колите и факта, че поради малката батерия не могат да карат непрекъснато на 100% има значително повече изпреварвания и битки по пистата.
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ако завърщат в 24те часа Тойота със сигурност ще спечелят това състезание най накрая...Амин!
  • #3
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Mono ( преди 6 години )
    Всичко що е "Е" от тук нататък ще е скука,нека еколозите си ги гледат
  • #2
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ужас. Формула Е е най-скучното нещо което съм гледал на живо. И то в монако. Даже идваха представители на FIA да раздават безплатни билети в хотела ни.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Защо точно във Формула Е?Ауди вече се състезава там със заводски отбор.И Порше ако отиде става ситуация подобна на WEC.Пак два отбора от един концерн.По-добре Порше да се бяха върнали във Ф1,дори само като доставчик на двигатели отколкото пак да се ритат с Ауди във Формула Е.