Peugeot не участва в „24 часа на Льо Ман” от 2011 г., когато беше последният старт на 908 HDI, но шефът на моторспорт програмите на концерна PSA Жан-Марк Фино призна пред списание Car, че босовете на компанията обсъждат завръщането на марката в състезанията за издръжливост, включително и в легендарната френска надпревара.
В най-новата история на „24 часа на Льо Ман” Peugeot е един от малкото тимове, успявал да наруши хегемонията и поредицата победи на Audi – французите спечелиха през 2009 г. А Фино направи уговорката, че става въпрос за кампания, която да стартира евентуално през 2020 година, когато трябва за влязат в сила новите технически правила за световния шампионат за издръжливост (WEC) и Льо Ман, като регулациите в момента се обсъждат от ФИА и организатора на легендарната надпревара ACO.
„ФИА и ACO положиха сериозни усилия, за да намалят разходите с новите правила и успяха да запазят електрическите батерии и бързото зареждане на прототипите – все неща, които до няколко години ще се появят и при серийните автомобили”, обясни Фино, който отговаря за моторспорт програмите на Peugeot и на Citroen. Освен това, той демонстрира отлична информираност за идеите, които се обсъждат от ФИА и ACO.
„Знаете, че е налице предложение за почти стандартен и гладък под на прототипите – допълни Фино. – Както и вариант за само една конфигурация на аеродинамичния пакет, което означава, че отборите няма да имат право на аеродинамика с по-слабо притискане за Льо Ман, както и въвеждане на ограничение относно времето за развитие на колите в аеродинамичните тунели и налагане на лимит на дните за тестове на автомобилите.
„Така, че разходите в състезанията за издръжливост ще намаляват, новите правила ще влязат в сила през 2020 г., но ние не бързаме, първо трябва да преценим дали инвестицията си струва.”
В момента Peugeot участва със заводски отбор в рали „Дакар” и маратонските рали, Citroen има тим в световния рали шампионат, а DS участва в световния шампионат за електрически автомобили Формула Е.
„За нас ще е много интересно да участваме отново в световния шампионат за издръжливост – допълни Фино. – Ние напуснахме преди пет години, тогава PSA работеше на загуба, вече имахме една победа и амбицията ни беше да спечелим рали „Дакар”. Вече имаме две победи в това състезание...”.
Снимки: Peugeot Sport