Предстои промяна във втората най-важна позиция в управата на BMW Group, потвърди официално компанията. Йън Робъртсън, сегашният член на борда по продажбите и маркетинга, ще се пенсионира догодина, поради което от 1 януари постът му ще бъде зает от Питер Нота.
Д-р Йън Робъртсън пред микрофона на "КОЛЕЛА"
Робъртсън бе ключовата фигура зад необикновената пазарна експанзия в последното десетилетие, в което BMW удвои продажбите си и успя за доста дълъг период да измести Mercedes като най-продавания премиум бранд в света. Той "оформи имиджа и посоката за бранда BMW, за BMW i и за BMW M", коментира по този повод бившият шеф на компанията Норберт Райтхофер, който сега е председател на надзорния съвет. "Дори и в трудните времена той осигури непрекъснат растеж за BMW, постигайки пазарни рекорди един след друг".
Робъртсън ще остане специален представител на групата BMW за Великобритания още няколко месеца, преди окончателно да излезе в пенсия.
Питер Нота. Фотография BMW Group
За мнозина обаче изборът на наследника му е доста изненадващ. Вместо да спази традицията и да повиши вътрешен човек, компанията привлича Питер Нота, сегашния шеф по маркетинга на електронния гигант Philips. Преди това 52-годишният холандец е бил в бордовете на Beiersdorf и Unilever.
В BMW Group Нота ще отговаря за продажбите, за едноименната марка и за следпродажбеното обслужване, което доскоро бе отговорност на Петер Шварценбауер, шефа на MINI и Rolls-Royce.
Вижте специалното интервю на д-р Иън Робъртсън за "КОЛЕЛА" и Automedia.bg: