Компанията Honda представи 10-ото поколение на модела си Accord. Автомобилът най-после е получил турбомотори, както и 10-степенна автоматична скоростна кутия.
От японския производител са категорични, че новият Accord е разработен от нулата. Машината има по-твърда, но същевременно по-лека конструкци, ново шаси, нова гама двигатели, от която отпада 6-цилиндровият агрегат, както и подобрена шумоизолация в салона.
На размерите машината е станала по-къса – с 10 мм, по-ниска – с 15 мм, но е и по-широка – с 10 мм. Разстоянието между двете оси е нараснало с 54 мм. В сравнение с предшественика, теглотото на автомобила е намалено с 50-80 кг. в зависимост от модификацията и оборудването.
В същото време е увеличено свободното пространство в салона, а багажникът вече побира до 472 литра.
Десетото поколение на Honda Accord ще се предлага единствено с 4-цилиндрови турбомотори с директно впръскване на горивото. Базовият е 1,5-литров с мощост 192 к.с., който заменя досегашния 2,4-литров атмосферен агрегат. Той работи в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия или с вариатор.
Досегашният 3,5-литров V6 отстъпва място на 2,0-литров с мощност 252 к.с., за който е предвиден 10-степенен автоматик. При версията Sport този агрегат може да се съчетае и с 6-степенна „ръчка”.
Хибридната версия от предишната генерация остава в гамата. В нейната основа е 2,0-литров мотор, работещ по цикъла на Аткинсън, и два електричцески двигателя. Засега от Honda не разкриват подробности за тази модификация.
В оборудването на модела влиза проекционен дисплей, 7-и и 8-инчови дислплеи на приборния панел и на мултимедийната сидстема, безкабелно зарядно за смартфон, аудиосистема с мощност 450 вата, точка за достъп Wi-Fi, както и система за контрол на автомобила от разстояние (с нея може да се следи къде се намира той).
Освен това новия Accord е получил адаптивни амортисьори и система за промяна на настройките с 3 режима - Normal, Sport и Econ. Тя влияе върху робата на кормилното управление, на подаването на газ, на скоростна кутия и на твърдостта на окачването.
Автомобилът ще се произвежда в предприятието на Honda в Мерисвил, щата Охайо, а турбомоторите ще се сглобяват в новия завод на японците в град Ана, отново Охайо. Вариаторните трансмисии и 10-степенните кутии ще идват от заводите в Ръсел Пойнт, Охайо и Талапуса, Джорджия. Общо Honda инвестира 149 млн. долара за модернизация на тези три завода, сглобяващи трансмисии.
Снимки: Honda