IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes дръпна още на BMW

Баварците се надяват да обърнат тенденцията с дебюта на модели като Х2

Mercedes дръпна още на BMW

Разликата между Mercedes-Benz и BMW, първия и втория на глобалния пазар за премиум автомобили, се е увеличила още през юни, показва статистиката. През месеца продажбите на Mercedes са скочили с цели 11% (до общо 209 000 автомобила), докато при BMW ръстът е скромните 2% (192 800), а при Audi - 1 процент (170 000).

Mercedes дръпна още на BMW
С новия дизайн, наложен от Гордън Вагенер, продажбите на Mercedes растат непрекъснато

От началото на годината разликата в полза на компанията от Щутгарт е над 106 000 автомобила - 1.14 милиона срещу 1.03 милиона за баварците. Ръстът при Mercedes за полугодието е 14%, BMW очита 5.2%, а при Audi има спад от почти 5 на сто.

ВMW близо десетилетие бе най-големият производител в премиум сегмента, преди да отстъпи първата позиция на главния си конкурент миналата година. Баварците се надяват да обърнат тенденцията, като обновят поостарялата си гама от компактни седани и въведат на пазара нови кросоувър модели като X2.

Mercedes дръпна още на BMW
Баварците се надяват да обърнат тенденцията с модели като Х2

Главното обяснение за успеха на Mercedes според анализаторите е радикалният нов дизайнерски език на марката, наложен от вицепрезидента по дизайна Гордън Вагенер през последните няколко години. Самият главен изпълнителен директор Дитер Цетше, запитан чий е основният принос за рекордните продажби, посочва Вагенер.

Интригата сега е дали и BMW ще прибегне към подобна радикална промяна във външния вид на колите си, или ще се придържа към познатия по-консервативен подход. Предпоставки за революция има след напускането на досегашния шеф-дизайнер на марката Карим Хабиб, преминал в Infiniti, и замяната му с Йозеф Кабан от Skoda.

Специалното интервю на Гордън Вагенер за "КОЛЕЛА" можете да видите тук:

Тагове: bmw audi mercedes bmw x2
0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 9 rate down comment
    до Анонимен ( преди 6 години )
    Ако новата А4-ка ти е толкова безлична, интересно ми е какъв автомобил притежаваш!Колкото до Голф - винаги е бил и ще бъде номер 1 в класа си!Мерцедес като са номер 1, колко А класи продадоха? Голфът си е Голф - качество и надеждност без компромиси!
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    raptor ( преди 6 години )
    Aloo anonimniq. Ne mi se pravi na finansist. Nai skupiq proizvoditel na avtomobili v USA e tesla ili e v top 2. I to marka koqto proizvela 40k avtomobili za tazi godina! Tova e balon! Kojto ne otri4am 4e moje da se materializira! Amerikancite durjat svetovnite tendencii ne zashtoto sa mnogo umni a zashtoto imat pari da si gi razduvat I probutvat. Parite gi imat poradi 1000 factor, koito ne izkliu4vat tova 4e sa umni, no ne se iz4erpvat s tova.!
  • #13
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Новата А4 е толкова безлична, че даже новия Голф ми е по красив!
  • #12
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Mercedes скъсали с пенсионерския имидж?Какво по-пенсионерско от това C, E и S класите да са с еднакъв дизайн!Дори и Ауди разчупиха дизайна и в момента А4, А6 и А8 са коренно различни!При Мерцедес всичко е едно и също - дадеш една торба с пари за S класа, а хората си мислят, че си си купил Цетка!
  • #11
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не знам защо феновете на БМВ не харесаха идеите на Крис Бенгъл? И досега като видя някое от "неговите" БМВ-та, веднага го разпознавам и идентифицирам с марката. Не му дадоха шанс на този човек, а според мен той беше усетил, че на пазара има нужда от радикална промяна в дизайна, за да си отличителен. След него всички модели на БМВ започнаха рязко да стават все по-безлични. Отстъпването на позиции на пазара го доказва. Мерцедес рискуваха да скъсат с "пенсионерския" имидж и вече дърпат напред.
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    GG ( преди 6 години )
    Нормално е да им дръпнат.Новият им дизайн е най-добрият от триото.БМВ добре,че се отърваха от тарабмуката,защото след на Бенгъл извращенията,продуктите на Хабиб са най-зле.Нищо общо с изчистената линия и агресивният дизайн от преди години,които им донесоха толкова слава и успехи.Много малко са баварците след 2003-2004-та година хващащи окото.Не говорим за наточени м-ки,а за масовият амтомобил.е90,е60,е65 пълна скръб.ф10,ф30,ф01 също.Трябва да севърнатпкъм корените си ако искат да наваксат...
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Фермера ( преди 6 години )
    Който не дава *** за технологии за чист въздух,ще дава по 10 за здравеопазване.Точно тук Мерцедес изостават от БМВ.За парите на Тесла3 в Европа могат да Ви предложат само тракащ карцерогеник.
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    raptor ( преди 6 години )
    Ти не ми ги оправдавай. Не може новоизлюпила се компания да има пазарна капитализация 20 млрд. и да е най-скъпата в САЩ! Парите не идват само от субсидии ами и от искуствено напомпване на акциите, чрез държавния бюджет на САЩ. Фондовите манипулации са специалитет на америкоските.
  • #7
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Аморфис ( преди 6 години )
    Мерцедес дърпат по продажби, но докога?Поддръжката на едно БМВ спрямо Мерцедес е в пъти по-малко за изминат брой километри. Вярно, вози по-твърдо, но определено е по-здраво и по-технологично. Не отричам конглокенцията, но определено в момента технологично БМВ води!Всичко се прави както трябва!!!!
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    raptor ( преди 6 години )
    Tesla е държавно субсидирана компания. Американците я раздуват с държавни пари. Реално нямаше да може да оцелее и 1 седмица с нейните мизерни продажби. Пазарната капитализация на марката в сравнение с броя произведени автомобили е 10 пъти по-голяма от тази на мерцедес и техния брой произведени автомобили. Смятайте!