Разликата между Mercedes-Benz и BMW, първия и втория на глобалния пазар за премиум автомобили, се е увеличила още през юни, показва статистиката. През месеца продажбите на Mercedes са скочили с цели 11% (до общо 209 000 автомобила), докато при BMW ръстът е скромните 2% (192 800), а при Audi - 1 процент (170 000).
С новия дизайн, наложен от Гордън Вагенер, продажбите на Mercedes растат непрекъснато
От началото на годината разликата в полза на компанията от Щутгарт е над 106 000 автомобила - 1.14 милиона срещу 1.03 милиона за баварците. Ръстът при Mercedes за полугодието е 14%, BMW очита 5.2%, а при Audi има спад от почти 5 на сто.
ВMW близо десетилетие бе най-големият производител в премиум сегмента, преди да отстъпи първата позиция на главния си конкурент миналата година. Баварците се надяват да обърнат тенденцията, като обновят поостарялата си гама от компактни седани и въведат на пазара нови кросоувър модели като X2.
Баварците се надяват да обърнат тенденцията с модели като Х2
Главното обяснение за успеха на Mercedes според анализаторите е радикалният нов дизайнерски език на марката, наложен от вицепрезидента по дизайна Гордън Вагенер през последните няколко години. Самият главен изпълнителен директор Дитер Цетше, запитан чий е основният принос за рекордните продажби, посочва Вагенер.
Интригата сега е дали и BMW ще прибегне към подобна радикална промяна във външния вид на колите си, или ще се придържа към познатия по-консервативен подход. Предпоставки за революция има след напускането на досегашния шеф-дизайнер на марката Карим Хабиб, преминал в Infiniti, и замяната му с Йозеф Кабан от Skoda.
Специалното интервю на Гордън Вагенер за "КОЛЕЛА" можете да видите тук: