Вход   Регистрация

Изкуството не иска жертви: тестваме новия Volkswagen Arteon

Изкуството не иска жертви: тестваме новия Volkswagen Arteon
 

Поредната крачка на германците към премиум сегмента е по-решителна отвсякога

Точно преди 15 години Volkswagen представи на света Phaeton: плода на фикс-идеята на шефа си Фердинанд Пиех да създаде най-добрата кола изобщо.
Технологично Phaeton бе тъкмо това: той спокойно слагаше в малкото си джобче конкуренти като S-класата на Mercedes и BMW Серия 7.



НО ПИЕХ НЕ БЕ ПРЕЦЕНИЛ правилно. Оказа се, че в този сегмент клиентите си купуват не технологиите, а престижа на емблемата. Затова най-добрата кола в света, която носеше същата емблема като малолитражката Polo, се оказа един от най-скъпите провали в автомобилната история.
Сега Volkswagen прави втори опит да се изкачи сред снобите в премиум сегмента. Той се нарича Arteon и няма болните амбиции на предшественика си. Поради което и шансовете му ни се струват доста по-добри.

Изкуството не иска жертви: тестваме новия Volkswagen Arteon

ARTEON E ПРЕКИЯТ НАСЛЕДНИК на досегашния Volkswagen CC, или Comfort Coupe - по-динамичната версия на Passat. Но германците настойчиво ни уверяват, че това е съвсем различен автомобил. Изпробвахме го на международния прес тест в околностите на Хановер, за да проверим дали са прави.
Първият оглед е в тяхна полза. На фона на други марки този дизайн ще ви се стори сдържан - но за Volkswagen е направо нечувано дързък. Предницата с вдадените под капака светлини, които неусетно преливат в хромираните рамки на решетката, определено привлича погледите. Това ще е новото лице на Volkswagen - очаквайте го също в следващите Passat и дори Golf.

Изкуството не иска жертви: тестваме новия Volkswagen Arteon

НEУДОБНАТА ТАЙНА на досегашния Volkswagen СС бе, че крадеше клиенти най-вече от братовчеда Passat. Германците се надяват с Arteon да е по-различно. Според тях това е класическо Гран Туризмо - автомобил, с който да се отправите на трансконтинентално пътешествие в отличен комфорт и с достатъчно багаж.
Двигателите са шест - три бензинови и три дизелови, с мощност от 150 до 280 конски сили. С присъщата си балканска скромност ние избрахме тъкмо върховия модел - с двулитров бензинов турбомотор, 280 коня и задвижване на четирите колела.

Изкуството не иска жертви: тестваме новия Volkswagen Arteon

ТОВА Е ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧЕН МОТОР с двойна инжекция - директна и многоточкова, и с водно охлаждане на турбината. Изстрелва се от 0 до 100 км/ч за едва пет секунди и половина, но не бихме нарекли Arteon спортна кола. Мощността тук е по-скоро успокояващо присъствие, отколкото нещо, което ви подтиква към лудости. Само че отсега забравете за обещания в книжката разход от 7.3 литра на сто. По-реалистично очаквайте девет.

АДАПТИВНОТО ОКАЧВАНЕ ИМА три степени - нормална, комфорт и спорт, но последните две едва ли някога ще ви потрябват. Arteon стои прекрасно на пътя и в същото време успява да изглади всички неравности. Каквито, ако щете вярвайте, има дори в околностите на Хановер. По-мощните двигатели вървят серийно със задвижване на четирите колела и със седемстепенен автоматик с два съединителя.

Изкуството не иска жертви: тестваме новия Volkswagen Arteon

КУПЕТО Е УДИВИТЕЛНО ТИХО и удивително просторно - двама 190-сантиметрови мъже спокойно могат да седнат един зад друг без каквито и да било лишения. 560-литровият багажникът не побира три трупа, както казваше Робърт Де Ниро, но при нужда би могъл да смести поне два.
Таблото не е чак толкова по-различно от това на Passat, както Volkswagen искат да ни накарат да вярваме. Но все пак се отличава с дигиталния си кокпит  - същия като в Аudi Q7, и с 9-инчовия тъч скрийн на мултимедията, който приема и команди с жестове.

ЕЛЕКТРОННИТЕ АСИСТЕНТИ тук са една стъпка по-напред от всички останали Volkswagen. Предните светлини са свързани с GPS-а и знаят накъде ще завие пътят, за да го осветят. Специална система следи да не ви ударят отзад и ако е неизбежно, затяга коланите и премества седалките, за да ви предпази.
И накрая получавате нов асистент за спешни случаи, който усеща, ако сте задрямал или припаднал зад волана, и може съвсем сам да включи аварийките, да намали и да спре безопасно встрани от  платното.

Изкуството не иска жертви: тестваме новия Volkswagen Arteon
Единствената недомислица, която открихме в този автомобил: заради това кубче на USB-порта вдясно на практика е невъзможно да използвате платформата за безжично зареждане с голям съвременен смартфон. Явно е било замислено по времето на iPhone 3

НАКРАТКО, ARTEON не отстъпва нито като материали, нито като технологии на основните си конкуренти, които според нас ще са BMW Серия 4 Gran Coupe и Audi A5. Има само един малък проблем: той не им отстъпва и като цена.
В Германия Arteon като нашия тестов струва 50 000 евро, макар че в България вероятно ще е малко по-евтин. Това е на практика идентично със съизмеримите А5 и Серия 4.
Заслужава ли тогава изобщо да му обръщате внимание? Според нас - да.
Първо, този Volkswagen има повече мощност и повече серийно оборудване. И второ, Arteon няма престижа на Аudi и не е вълнуващ като BMW. Но за компенсация носи онова толкова типично за Volkswagen внушение: на компетентност. Което в наши дни става все по-ценно.

Изкуството не иска жертви: тестваме новия Volkswagen Arteon

280 к. с. максимална мощност

350 Нм максимален въртящ момент

5.6 секунди 0-100 км/ч
 

Реклама  


Купи Vw

Виж всички обяви

Коментари ( 16 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

D-сегмент кола под 300 коня да се ускорява за под 6 секунди до 100? Да няма пак софтуерче някакво?
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Фантастичен автомобил !
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Малък багажник за този клас.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: none ( преди 4 месеца )

Аз лично не мога да го оприлича на Талисман (който между другото се произвежда само и единствено във Франция, под зоркият поглед на качественият контрол на Мерцедес). Като цяло, за "невъоръжено око", Артеон прилича на Пасат, който прилича на Голф, който от своя страна прилича на Поло ;). Само размерите са различни. Но на феновете явно им харесва.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2

от: METAXA ( преди 4 месеца )

Аз пък си мислех VW CC - Chinese Copy
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: Харесва ми ( преди 4 месеца )

Екстериорът изглежда супер.Елегантен спортен силует без нестандартни и съмнителни хрумвания.Отзад изглежда секси отпред сякаш малко са прекалили с огромната решетка от хромирани лайснички която на практика обхваща цялата предница.Явно дизайнерът е фен на Дарт Вейдър. Интериорът е грозноват според мен-таблото изглежда доста евтино централната конзола е прекалено претрупана с копчета и врътки скоростният лост изглежда малко евтино и старо.Можеха спокойно да изкопират ягуар XF или старият файтон.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 3

от: Дошо ( преди 4 месеца )

Изкуството не иска жертви, но покупката на нещо от СОЦваген изисква значителни жертви!
От материален и морален характер.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 13  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Я, самобръсначката на Оптимус Прайм
Отговори
 
+2
 

Положителни: 12  Отрицателни: 10

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Passat Highline 280кс автоматик и без нави и в момента струва около 80к лв, така че Артеон идва съвсем малко по скъп

Относно копието Талисман ме напушва зверски смях. Французите копнаха дизайна от ФВ и Ауди, така или иначе
Отговори
 
+6
 

Положителни: 15  Отрицателни: 9

от: Vayk ( преди 4 месеца )

Верно е талисман...с фв емблема....е все пак техниката е по добра от на ренде то! !!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 8  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Щото' талисмана ти е сглобен в турция под турски контрол,Артеона ти е сглобен в Германия от немски контрол.Иронията е,че и на двете места Мехмед ги сглабя,но поне едното вдъхва малко повече надежда.След фиаското с дизелгейт,фау-ве нямат право да потдържат линията която имаха в последните години,а трябва да се върнат към миналото си и името което ги свързваше с надеждност на добра цена.Последните години имаха доста доста слаби двигатели и коли като цяло,очаквам следващите им да са по-добре
Отговори
 
+16
 

Положителни: 21  Отрицателни: 5

от: ????????!!!!!!!!! ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
и що да давам толкова пари за копие на Tlisman?
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 9  Отрицателни: 16

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

За топ версия с нави, кожа, адаптивно окачване, 280 кс и тн, цената си е напълно нормална, дори и ниска. Както са написали, тук ще бъде и по евтина, предполагам около 10к лв
Отговори
 
  0
 

Положителни: 6  Отрицателни: 6

от: аз ( преди 4 месеца )

какво ти пука за цената ти и без това нямаш пари да я купиш
Отговори
 
+8
 

Положителни: 15  Отрицателни: 7

от: Gost ( преди 4 месеца )

Колата не е лоша на външен вид и на хартия но просто толкова пари. Все едно да си купиш Дачия за 50 хил.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 18  Отрицателни: 13

от: Samo vw ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
Извънземен Volkswagen the king
Отговори
 
 -12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 24


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising