Коя кола ще се превърне в класика обикновено показва само времето. В автомобилния свят никой не може да прогнозира с точност кой автомобил ще се превърне в култ за феновете на дадена марка, което от своя страна ще го изстреля на върха на класациите за най-търсени класически автомобили след десетилетия. Все пак има няколко фактора, които ни помагат да установим кои коли имат такъв потенциал. Те трябва да са вълнуващи, да не се произвеждат в твърде много бройки и да са екзотични по някакъв начин. Представяме ви 10-те нови автомобила, които имат шанса да се превърнат в любимци на колекционерите след години.
10. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Върховата версия в гамата на Giulia е отговорът на Alfa Romeo на BMW M3. Това е един от най-забавните за шофиране седани през тази година, за което свидетелстват и десетките журналистически ревюта в Европа и Америка. Автомобилът се слави като скъп, но от друга страна това е най-евтиният начин да притежавате автомобил с двигател на Ferrari - битурбо V6 с мощност 505 к.с., който ускорява колата до 100 км/ч за 3.9 секунди.
9. Chevrolet Corvette Grand Sport
През тази година Chevrolet върна на пазара името Grand Sport за една от най-желаните версии на култовия Corvette. Моделът се предлага както като купе, така и като кабриолет, а името свидетелства за по-ниското тегло, подобрената аеродинамика и останалите дребни модификации, подобряващи цялостното поведение на колата, спрямо базовия вариант Corvette Stingray. Този автомобил е създаден специално за любители състезатели и истински фенове с агресивен стил зад волана. Ускорението до 100 км/ч се извършва за 3.6 секунди.
8. Chevrolet Camaro ZL1
Най-мощното Camaro, създавано някога, има всички предпоставки да се превърне в дяволски ценен автомобил в близко бъдеще. Той се задвижва от 6.2-литровия компресорен двигател на Corvette Z06, който разполага с 640 к.с. мощност. Освен това, топ версията на Camaro има и много последователи, заради факта, че има куп подобрения по задвижващия си тракт, целящи да подобрят динамиката й. 6-скоростната механична трансмисия е стандартна за пуристите, а срещу доплащане по-претенциозните могат да поръчат 10-степенен автоматик.
7. Audi TT-RS
С излизането на TT-RS Audi решиха да добавят няколко пиперливи подправки към иначе стилното си купе TT. Резултатът е истински спортен автомобил със задвижване на всички колела и мощност от 400 к.с., произвеждани от 2.5-литров турбо двигател. Ускорението до 100 км/ч е възможно след 3.6 секунди, а завоите са лесно, но вълнуващо за преодоляване предизвикателство за системата quattro.
6. Porsche 718 Cayman / Boxster
По-старите модели на Porsche стават все по-скъпи с всяка изминала година, но това не означава, че новите коли на компанията от Щутгарт нямат потенциала да продължат традицията. Дори без култовото число “911” на задните си капаци, моделите Cayman и Boxster имат всичко необходимо, за да продължават да привличат вниманието на околните и след изтичането на гаранционния им период. Тези модели са от евтините в гамата на Porsche, а аз разлика от 911, разполагас със средно разположени мотори, което донякъде вбесява пуристите, но от друга страна означава по-добро разпределение на теглото, а оттам и по-добро поведение в завой.
5. Ford F-150 Raptor
Това не е обикновен F-150, това е най-мощният от тях Raptor. Пикапите винаги са имали своите сериозни фенове сред колекционерите, а ако тенденцията се запази ви дните десетилетия, можем да бъдем сигурни, че това ще е един от най-търсените модели. Той е голям, изглежда агресивно, способен е да минава отвсякъде, а последната му версия е с 230 кг по-лека от своя предшественик, което дължим на широката употреба на алуминий в конструкцията. Това означава, че мощният 450 к.с. турбо V6 двигател ще се затруднява по-малко.
4. Chevrolet Colorado ZR2
Още един от култовите актуални представители на класа на офроуд пикапите. Colorado е по-малък, по-евтин и по-лесен за управление от Raptor. Въпреки това ZR2 е готов да атакува дълбоките коловози, тъй като разполага с увеличен пътен просвет, по-широка следа и окачване с по-голям ход в сравнение с обикновеното Colorado. Освен това, тази версия има заключващи се диференциали отпред и отзад, които буквално й позволяват да изрови паважа със своя V6 двигател с мощност 308 к.с.
3. Mazda MX-5 RF
Най-успешният роудстър на планетата се казва именно MX-5. Този автомобил е известен с достъпната си цена, атрактивния си външен вид, пъргавото и повратливо поведение, както и лесната за поддръжка механика. А това са все качества, които ще продължават да бъдат ценени и в бъдеще. Особено интересен за колекционерите ще бъде вариантът RF, който представлява лимитирана серия, състояща се от едва 500 бройки. По-интересното е, че за разлика от класическия MX-5, версията MX-5 RF има твърд Targa покрив, който прави външния вид още по-интригуващ. Освен това, при затворено положение конструкцията е по-устойчива на усукване, което увеличава удоволствието зад волана.
2. Fiat 124 Spider Elaborazione Abarth
През тази година Fiat възроди класическия роудстър 124. Новата версия има нисък профил, следващ стилистичните линии на оригиналния модел от 60-те. Ако пропорциите на този автомобил ви се струват познати, това най-вероятно се дължи на факта, че отдолу се крие платформата на Mazda MX-5. Какво по-хубаво от японска платформа, комбинирана с италиански дизайн. Така или иначе, двигателят е изцяло италиански - 1.4-литров турбо с 4 цилиндъра и мощност 170 к.с. Задвижващи са задните колела, с което рецептата за успех е изпълнена.
1. Toyota GT86
Още при излизането си на пазара, тази кола обещаваше вълнения на феновете на Toyota. От една страна, това е чудесно двуместно спортно купе с 2.0-литров боксерен двигател на Subaru и мощност 205 к.с., а от друга това е наследникът на емблематичната Toyota Corolla AE86, пред която всички фенове на японските коли склоняват смирено глава. По-японско от това, здраве му кажи.