IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Льоб става все по-важен за Peugeot

Компанията показа новата си кола за рали "Дакар"

Льоб става все по-важен за Peugeot

2017 година ще се окаже много специална в отношенията на 9-кратния световен шампион Себастиен Льоб и автомобилната марка, чийто цветове защитава той – Peugeot. И през тази година Себ кара за Peugeot в световния рали крос шампионат, но някои от най-големите новини този сезон се раждат извън трасетата.

Льоб става все по-важен за Peugeot

Първо, Себ се похвали, че от Peugeot Sport са му „предали” прототипа 208 T16 Pikes Peak, с който той спечели най-известното планинско състезание в света „Пайкс Пийк”, при това с рекорд на 20-километровото трасе, който може би никога няма да бъде подобрен. Освен ако, Себ не реши да се върне отново в Колорадо. 208 T16 Pikes Peak е изключително специален автомобил, създаден за планинското „Пайкс Пийк”, като досега съдбата му беше леко неясна.

Льоб става все по-важен за Peugeot

Сега обаче Льоб хвърли светлина върху развитието на проекта. Автомобилът е бил поддържан в идеално състояние от специалистите на Peugeot Sport, а след кратък тест със Себ зад волана, колата е бил предадена на неговия тим Sebastien Loeb Racing. Льоб ще стартира с 208 T16 Pikes Peak в планинското състезание „Тюркхайм” (9-10 септември), което се провежда в родната му област Елзас.

Льоб става все по-важен за Peugeot

208 T16 Pikes Peak се задвижва от разположен пред задния мост V6 бензинов двигател с две турбини и мощност 875 конски сили. За ефективното притискане на задницата към пътя се грижи задно крило, заето директно от последния прототип на Peugeot за Льо Ман – 980 LMP1, което е показателно за това на какво ниво е аеродинамиката на автомобила и колко силно трябва да бъде натиснат той към пътя.

Теглото на колата е 875 килограма, което осигурява на Себ съотношение от 1 конска сила мощност на 1 килограм тегло. Което допълнително обяснява съмненията, че някога рекордът на Себ в изкачването на Пайкс Пийк ще бъде подобрен. И не забравяйте, че той го постави на вече изцяло асфалтираното трасе, така че възможностите за подобряване на времето му са още по-ограничени.

След това състезание през септември обаче не се знае дали Себ ще продължи да стартира с 208 T16 Pikes Peak, както и дали колата ще остане в тима му. Но това далеч не е всичко, свързано с Льоб и Peugeot.

Льоб става все по-важен за Peugeot

Днес компанията показа новия си прототип за рали „Дакар 2018” – Peugeot 3008 DKR Maxi. Maxi обикновено се използва за еволюция на определен модел състезателен автомобил и тази традиция се спазва стриктно от френските компании. Новият Maxi ще е по-широк, при това с 20 сантиметра в сравнение с 3008 DKR, който вече има две поредни победи в Южна Америка.

Льоб става все по-важен за Peugeot

Льоб обясни, че по-широката кола е по-трудна за каране в тесни участъци, но е по-стабилна, по-бърза и позволява по-агресивни атаки в завоите, с повече скорост. Така широчината на автомобила става 2,40 метра, а другите промени ще бъдат потвърдени по-късно.

Себ ще стартира с новия 3008 DKR Maxi в рали „Пътят на коприната” през юли, като състезанието ще е своеобразен тест за развитието на новия автомобил и в тази надпревара ще бъдат изпробвани различни компоненти, както и настройки на колата в състезателни условия.

Най-вероятно това ще се случи и в следващите големи офроуд ралита до края на сезона, за да може звездите на Peugeot в рали „Дакар” Льоб, Карлос Сайнц, Стефан Петерханзел и Сирил Депре да получат максимално надежден и бърз автомобил в битката за трета поредна победа на френската марка в митичното състезание през януари.

0 от 500