Германското министерство на транспорта иска от автомобилните производители, присъстващи на местния пазар, да осъвременят софтуера на до 12 милиона дизелови автомобила, които се движат по пътищата на страната. Информацията е на агенция Reuters, която обаче цитира само анонимни източници.
С оглед на приближаващите избори в Германия замърсяването, идващо от дизеловите двигатели се превръща в политически проблем и властите се опитват да притиснат производителите да намалят емисиите азотни окиси, отделяни от дизелите.
През септември 2015 г. избухна глобалният скандал Дизелгейт на Volkswagen и марките под шапката на VW Group и оттогава насам вниманието към дизеловите двигатели в цял свят е повече от повишено, като периодично избухва по някой по-скромен скандал, свързан с отделен производител.
През април 2016 най-големите автомобилни производители в Германия доброволно повикаха в сервизите 630 000 дизелови автомобили, за да оправят софтуера, който отговаря за вредните емисии, но това не убеди регулаторните органи, че ситуацията е под контрол.
Няколко европейски града, сред които са Щутгарт и Мюнхен, са пред забрана на дизеловите автомобили, тъй като вредните емисии, които те отделят, са сред причините за увеличаване на дихателните и белодробни заболявания.
Вчера, на среща при закрити врата, между представители на правителството и автомобилните компании, натискът е бил засилен, като компаниите са били уведомени, че от тях се очаква да намалят нивата на вредни емисии с 25%.
Според най-семплите изчисления, акция, обхващаща 12 милиона коли ще струва между 1,5 и 2,5 милиарда евро, като от министерството искат в нея да попаднат и автомобилите, отговарящи на изискванията на Евро 4, Евро 5 и дори Евро 6.
Решението от страна на компаниите трябва да бъде представено на министерството преди изборите, които са на 24 септември.