IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Легенда в дизайна ще прави китайски електромобили

Валтер да Силва ще работи по проекта на концерна BAIC

Легенда в дизайна ще прави китайски електромобили

Едно от най-големите имена в автомобилния дизайн - Валтер да Силва, изкара 18 месеца извън автомобилния бранш, но сега се завръща в играта. Легендарният специалист и неговата нова компания се заемат с дизайна на китайската марка електромобили Arcfox, създадена от концерна BAIC.

Легенда в дизайна ще прави китайски електромобили

Роденият преди 66 години в Италия специалист е работил за Fiat, Alfa Romeo, Seat и Audi, а през 2007 г. бе назначен за главен дизайнер на всички марки от групата Volkswagen. Той изкара на този пост до ноември 2015 г., когато напусна по собствено желание. Тогава Да Силва обяви, че повече няма да работи за друг автомобилен производител.

През май тази година италианецът е бил назначен в инженеринговата компания EDAG, където ръководи екип от 200 стилисти и дизайнери. Основният филиал на фирмата е в Барселона, като тя се занимава с огромен брой проекти, в това число и на автомобилни производители.

Именно един от тези проекти е на китайците от  Arcfox, които през миналата година показаха два свои модела, задвижвани на ток - Arcfox-7 (на снимката), който развива 611 к.с. и 1050 Нм, и сити-кара Arcfox-1 (54 к.с. и 120 Нм).

Легенда в дизайна ще прави китайски електромобили

Първоначално бе обявено, че с дизайна на електромобилите ще се заеме фирма от Барселона. Засега официално не е потвърдено, че именно Да Силва и екипът му ще работят върху китайските коли. Самият той обаче загадъчно каза, че първият му проект ще бъде "стилизиране на флота електромобили на голям китайски производител".

Снимки: Volkswagen, BAIC

Тагове: arcfox
0 от 500
  • #3
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Enzo ( преди 6 години )
    Единствената сериозна и запомняща се работа на Да Силва е тази, която свърши в Centro Stille Alfa Romeo. В момента, в който започна работа за VW, не видяхме абсолютно нищо запомнящо се от него в автомобилния дизайн. Всеки Сеат в периода 1999 - 2010 г. беше лошо копие на Алфа 156, а единственото по-прилично Ауди, което направи, беше А5. Но то си остана и последното, макар и най-красивото в гамата на Ауди. Тепърва, на 66 години - не. Силните му години си останаха тези, през които работи за Алфа.
  • #2
    46 rate up comment 0 rate down comment
    вагон ( преди 6 години )
    Всичко на ВАГ групата като дизайн се води по предписанията на Валтер... от Сеат през ФВ, та чак до Ауди! Валтер изгради силен, разпознаваем дизайн и идентичност на големите имена в автоиндустрията. Според мен сега иска да го направи за китайцски производител, понеже няма да има пречки и наследство с което да се съобразява, а ще може да изгради "Бъдещето" на автомобилния дизайн, пък бил той и електро!Успехи и дано по-скоро видим резултата. А той ще е впечатляващ, със сигурност!
  • #1
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мъни --- Мъни ....