Концепцията за разполагане на соларни панели на покрива на електромобила винаги е била интересна на компаниите, работещи в тази област, но дълго време се смяташе, че идеята не е особено практична. Въпреки това обаче гигантът Panasonic може да осъществи пробив при завръщането на соларните панели в масовото производство на електромобили.
Преди последния технологичен скок в развитието на електромобилите, соларните панели бяха твърде скъпа добавка, а и не осигуряваха кой знае каква мощност, за да бъдат възприемани като фактор за масовото производство. Но сега всичко е по-различно.
2017 година отбелязва дебюта на Toyota Prius Plug-In, като автомобилът е обзаведен с соларен панел на покрива, създаден от Panasonic, като системата за преобразуване на енергия има капацитет 180 вата, което е над три пъти повече от соларната система, предлагана с Prius, но през 2009 г.
Изчисленията показват, че шест часа работа на соларните панели на пълен капацитет, ще добавят над 1 киловатчас енергия към тази, съхранена в батериите на електромобила. Изследванията на Panasonic обаче показват, че потенциалът за развитието на соларните панели на покрива на автомобилите е повече от сериозен, тъй като те може да осигуряват до 10% повече пробег.
При Prius Plug-In соларните панели добавят между 2,9 и 6,1 километра към пробега, като това зависи от атмосферните условия и доколко ефективна е била работата им. На пазара има и друг автомобил със соларни панели на покрива – Karma Revero, като в този случай добавеният пробег е между 2,5 и 3 километра.
В Tesla обсъждат дали Model 3 да не излезе на пазара със соларни панели на покрива, а Panasonic и Tesla вече работят по съвместното развитие на соларни модули и соларните покриви на къщите – още едно начинание на Мъск, който бързо набира популярност.