IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първото и последно Porsche 911 с четири врати в историята

Автомобилът е дело на двама американци и е единствен от своя вид

Първото и последно Porsche 911 с четири врати в историята

Годината е 1968-а, а американците са развълнувани и леко объркани от новия модел AMC AMX, журналистите тестват Datsun 510, а междувременно по страниците на списанията се появява поръчковата версия Porsche 911 Troutman - Barnes. Автомобилът има четири врати, което и до днес е една от най-необичайните гледки за феновете на германската марка.

Първото и последно Porsche 911 с четири врати в историята

Проектът започнал в гаража на Дик Траутман и Том Барнс в Кълвър сити, Калифорния. Траутман смятал, че компания от ранга на Porsche трябва да привлича по-голям кръг от клиенти, затова решил да направи по-практична версия на Porsche 911 с четири врати. Двамата купили едно стандартно купе, преценили къде да го срежат, след което добавили метал и го издължили, за да направя място за допълнителния чифт врати и втория ред седалки.

Първото и последно Porsche 911 с четири врати в историята

Освен праговете и дъното, покривът също трябвало да се удължи. Тъй като детайлът е видим , екипът решил да изработи изцяло нов елемент, вместо да модифицира настоящия. В крайна сметка купето било удължено с повече от 53 сантиметра, което важи както за междуосието, така и за основната дължина на купето.

Траутман и Барнс вградили конвенционална централна колонка и направили задните врати да се отварят наобратно. Това означавало, че могат да се използват стандартни предни врати, монтирани наобратно отзад, което било изключително находчиво решение. Било нужно единствено да се направят нови рамки и стъкла за тях. Нещо повече, колата дори има задни електрически стъкла, задвижвани от електромотори, които Porsche по това време ползвали за люковете на своите коли.

Първото и последно Porsche 911 с четири врати в историята

Историята на интериора на колата е не по-малко шантава. Преди години Дик Траутман си купил поръчкови обувки от тъмно оранжева кожа. Той бил изключително впечатлен от материала и пратил обувките в централата на Porsche в Щутгарт, където трябвало да бъде създаден салона на новия автомобил. Германците открили правилната разцветка, направили двете предни седалки и създали две подобни, но без възможност за регулиране, които трябва да бъдат монтирани отзад. Кожата Porsche пратили заедно със седалките обратно в Калифорния.

Първото и последно Porsche 911 с четири врати в историята

Самото тапициране било извършено от Тони Нанси от Sherman Oaks, който бил придворният тапицер на Траутман и Барнс.

Висококачественият кожен интериор бил допълнен от доста декоративни елементи, изработени от истинска орехова дървесина. Траутман и Барнс се замислили, че би било добре, ако тези акценти бъдат комбинирани с дървен под в багажника. Панелът бил изработен и лакиран, а в него били направени специални отвори за монтиране на високоговорители, както и специален капак за достъп до нишата отдолу.

Първото и последно Porsche 911 с четири врати в историята

За да се справят с по-високото тегло, гумите били подменени с по-широки 185-милиметрови, които били монтирани върху стандартните 5.5-инчови хромирани джанти. Окачването било запазено абсолютно стандартно и непроменено. В интериора имало дори климатик.

Цената на уникалния екземпляр била малко по-висока от тази на Rolls-Royce Silver Shadow. 

Първото и последно Porsche 911 с четири врати в историята

Първото и последно Porsche 911 с четири врати в историята
 

0 от 500